ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : چهارشنبه 3 مرداد 1403
چهارشنبه 3 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : چهارشنبه 28 دي 1390     |     کد : 31472

اجرای پایه ششم ابتدایی از سال آینده

مدیر کل دفتر آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش از اجرای پایه ششم ابتدایی در سال آینده خبر داد.

مدیر کل دفتر آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش از اجرای پایه ششم ابتدایی در سال آینده خبر داد.
به گزارش خبرگزاری فارس از انزلی، علیرضا رحیمی بعد از ظهر امروز در همایش مدیران مجتمع‌های آموزشی گیلان و بررسی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش در دهکده ساحلی این شهرستان، به تهیه سند تحول بنیادین وزارت آموزش و پرورش اشاره کرد و اظهار داشت: نقشه جامع علمی کشور با توجه به منویات رهبری و سند چشم‌‌انداز 20 ساله تدوین شده است.
وی، تنظیم این سند را در راستای تحقق اهداف رسیدن ایران به قدرت نخست منطقه نامید و ابراز داشت: در این سند به ارتقای سطح علم و فناوری جامعه توجه شده است.
این مسئول، وزارت آموزش و پروش را متولی فرآیند تعلیم و تربیت دانست و بیان داشت: ماموریت آموزش و پرورش در زمینه حصول دانش‌آموز به حیات طیبه فردی، خانوادگی، اجتماعی و... رشد تعالی است.
وی، فرهنگ‌سازی را یکی از کارکردهای آموزش و پرورش نامید و خاطرنشان کرد: در این راستا اقدام‌هایی نظیر یک نوبته کردن ثابت صبح مدارس صورت گرفته است.
رحیمی، آموزش ابتدایی را یکی دیگر از کارکردهای آموزش و پرورش خواند و اذعان داشت: اجرای درست و صحیح قوانین موجب پیشرفت ایران اسلامی می‌شود.
وی، از افزایش تحصیل پایه ششم ابتدایی در سال آینده خبر داد و ابراز داشت: سال آینده تعداد یک میلیون و 100 هزار نفر دانش‌آموز در پایه ششم ابتدایی درس می‌خوانند.
مدیر کل آموزش و پرورش گیلان به سند تحول بنیادین در آموزش و پرورش اشاره کرد و اظهار داشت: این سند به تایید مراجع ذی‌صلاح رسیده است.
ایوب نجف‌زاده، این سند را حاصل تلاش پژوهشگران و اساتید دانشگاه دانست و افزود: مبانی نظری سند تحول بنیادین آموزش و پرورش در 450 صفحه جمع‌آوری شده است.
وی، با اشاره به اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، بیان داشت: اجرای نظام جدید آموزشی و هوشمندسازی مدارس به عهده آموزش و پرورش استان گذاشته شده است.
نجف‌زاده از اجرای طرح شش سال مقطع ابتدایی، سه سال مقطع متوسطه و سه سال مقطع دبیرستانی از سال آینده در کشور خبر داد و یادآور شد: گیلان تعداد یک‌هزار و 809 مدرسه ابتدایی دارد.
وی، فضاهای فیزیکی 28 مدرسه گیلان را مناسب ارزیابی کرد و افزود: مشکل 22 مدرسه با 33 کلاس درس با هیچکدام از شیوه‌ها برطرف نمی‌شود و باید برای این مدرسه‌ها راهکار مناسب ارائه کرد.


نوشته شده در   چهارشنبه 28 دي 1390  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode