ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : چهارشنبه 3 مرداد 1403
چهارشنبه 3 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : دوشنبه 26 دي 1390     |     کد : 31363

اخبار تازه از سينماي دنيا

به نوشته اسکرين ديلي، اين فيلم داستان زندگي آلينا فرناندز دختر فيدل کاسترو رهبر انقلاب کوبا، مخالفت‌هايش با خط مشي سياسي پدرش و فرار او از کوبا در دهه 90 را روايت مي‌کند.

جام جم آنلاين: آنتونيو باندراس در فيلم «دختر کاسترو» ايفاگر نقش «فيدل كاسترو» مي‌شود.
به نوشته اسکرين ديلي، اين فيلم داستان زندگي آلينا فرناندز دختر فيدل کاسترو رهبر انقلاب کوبا، مخالفت‌هايش با خط مشي سياسي پدرش و فرار او از کوبا در دهه 90 را روايت مي‌کند.

فرناندز که با سياست‌هاي پدرش مخالف بود، در 1993 با ظاهر مبدل و در قالب يک گردشگر اسپانيايي از اين کشور گريخت و بعدها کتاب خاطرات خود را با عنوان «دختر کاسترو: خاطرات يک تبعيدي از کوبا» منتشر کرد.

بابي مورسکو فيلمنامه‌نويس برنده جايزه اسکار که در نگارش فيلمنامه «تصادف» با پل هگيس همکاري داشته، نگارش فيلمنامه «دختر کاسترو» همراه با نيلو کروز نويسنده کوبايي برنده جايزه ادبي پوليتزر بر عهده دارد.

جان تورس مارتينز و جو ليمي تهيه‌کنندگان اين پروژه هستند.مارتينز درباره ساخت فيلم «دختر کاسترو» گفت: در فيلم «سخنراني پادشاه» نکاتي از رابطه يک پدر در قدرت با پسرش را مي‌بينيم که در رابطه رهبر کمونيست کوبا و دخترش نيز قابل مشاهده است.

مارتنيز افزود: از آنجا که رادفورد انگليسي است اين فيلم را بايد محصول بريتانيا به شمار آورد اما علاوه بر شرکاي انگليسي، سرمايه‌گذاراني از آمريکا هم در توليد فيلم همکاري مي‌کنند.

تهيه‌کنندگان و کارگردان براي نقش دختر کاسترو به دنبال بازيگري با استعداد و جوان از آمريکاي جنوبي و يا اسپانيا مي‌گردند و فيلمبرداري به احتمال زياد در پورتوريکو انجام خواهد شد.

«آنتونيو باندراس»، بازيگر و كارگردان سرشناس اسپانيايي است.

باندراس چندي پيش در سومين تجربه كارگرداني خود، فيلم «سولو» را كه يك تريلر روانشناسانه است، مقابل دوربين برد. اين فيلم براساس رماني از «اريك گندرسون» است.

اين سومين تجربه كارگرداني آنتونيو باندراس پس از دو فيلم «ديوانه‌اي در آلاباما»(1999) و «باران تابستاني»(2006) خواهد بود كه به زبان انگليسي و با نقش‌آفريني بازيگران اسپانيايي ساخته مي‌شود.

باندراس اخيرا در فيلم «سالوادور دالي» به كارگرداني «سيمون وست» بازي كرده و صداپيشگي انيميشن «گربه در چكمه‌ها» را نيز برعهده داشته است.

از افتخارات سينمايي اين بازيگر 51 ساله مي‌توان به جايزه سينماي اروپا جشنواره برلين، بهترين بازيگر جوايز فيلم اروپا، يك عمر دستاورد سينمايي جشنواره سن‌سباستين و بهترين بازيگر جشنواره وايادوليد اشاره كرد. ستاره شهرت باندراس در سال 2005 در پياده رو مشاهير هاليوود قرار گرفت.

«كيت وينسلت» در فيلم «كنت برانا»
«كيت وينسلت»، بازيگر سرشناس آمريكايي به جديدترين پروژه فيلم «كنت برانا» پيوست.

كمپاني فيلم فاكس قرن بيستم اعلام كرد كه «كيت وينسلت» در پروژه فيلم «ادبيات گورنسي و انجمن سيب‌زميني» به كارگرداني «كنت برانا» بازي خواهد كرد.

به گزارش هاليوود ريپورتر، اين دو سينماگر سرشناس هاليوود در سال 1996 در فيلم «هملت» با يكديگر همكاري داشتند.

پروژه فيلم جديد «كنت برانا» براساس رمان پرفروش «ماري آن شافر» ساخته خواهد شد كه فيلم‌نامه آن را «دون راس» خواهد نوشت.

اين فيلم يك درام عاشقانه است كه داستان آن در لندن پس از جنگ جهاني دوم اتفاق مي‌افتد و «وينسلت» در اين فيلم نقش يك روزنامه‌نگار را بازي خواهد كرد.

«کيت وينسلت» بازيگر انگليسي سينماي هاليوود و برنده‌ جايزه‌ اسکار است. از فيلم‌هاي مشهور وي مي‌توان به «تايتانيک»، «کتاب‌خوان» و «جاده انقلابي» اشاره کرد.

وي در سال 2009 ميلادي براي بازي در فيلم «کتاب‌خوان» موفق به دريافت جايزه‌ اسکار بهترين بازيگر نقش اول زن شد.

وينسلت از سال 1995 و پس از بازي در فيلم «عقل و احساس» تاكنون 20 ميليون پوند دستمزد بازيگري گرفته است.

اسپيلبرگ «پارك ژوراسيك 4» را مي‌سازد

استيون اسپيلبرگ خالق آثاري چون «فهرست شيندلر»، از فراهم شدن تداركات اوليه براي ساخت «پارك ژوراسيك 4» و تهيه‌كنندگي اين درام اكشن خبر داد.

به نوشته هاليوود ريپورتر، اسپيلبرگ درباره‌ پروژه‌هاي سينمايي جديد خود گفت: ما درباره‌ «پارك ژوراسيك 4» يك داستان داريم و از اين بابت بسيار خوشحال هستم.

وي در ادامه با اعلام در اختيار داشتن يك فيلمنامه‌نويس براي «پارك ژوراسيك 4» گفت: اميدوارم در دو يا سه سال آينده بتوانيم اين پروژه سينمايي را آماده اكران كنيم.

فيلمبرداري «پارك ژوراسيك 4» در صورت فراهم شدن مسائل مالي بر اساس فيلمنامه‌اي از «ويليام موناهان» توسط شركت فيلم‌سازي «يونيورسال» از اواخر آگوست آغاز شود.

پيش تر نيز «جوي يوهانسون» كارگردان «پارك ژوراسيك 3» مقدمات توليد بخش چهارم اين پروژه‌ سينمايي را فراهم كرده بود.

اسپيلبرگ سپتامبر سال گذشته در مصاحبه با رسانه‌ها درباره اين پروژه گفته بود: در صورتي كه يوهانسون از امضاي كارگرداني ژوراسيك 4 خودداري كند، ساخت آن را بر عهده خواهم گرفت.

نسخه اول «پارک ژوراسيک» در ژانر علمي تخيلي محصول سال 1993به کارگرداني «استيون اسپيلبرگ» و بر اساس رماني به همين نام است.

دانشمندان در جزيره‌اي تخيلي، به نام «ايلا نيوبلار » پارکي تفريحي ساخته‌اند که در آن دايناسورها را شبيه‌سازي کرده‌اند. «جان هموند» گروهي از آنها را براي بازديد از پارک پيش از بازگشايي همگاني فرامي‌خواند. اما به علت سهل‌انگاري و خرابکاري، دسته‌اي از دايناسورها آزاد مي‌شوند و بازديدکنندگان و کارشناسان مي‌کوشند براي نجات خود از جزيره فرار كنند.

فروش ‌915 ميليون دلاري اين فيلم موجب شد تا قسمت‌ دوم آن در سال ‌1997 و قسمت سوم آن در سال ‌2001 توليد شود و قسمت چهارم آن نيز در دست تهيه است.

اسپيلبرگ كه با «پارك ژوراسيك» انقلابي در سينماي جهان ايجاد كرد، ماه گذشته ابراز تمايل كرد تا نسخه سه‌بعدي اين فيلم موفق و پرفروش را به پرده سينماي جهان بياورد.

«پارك ژوراسيك» برنده سه جايزه اسكار از جمله بهترين جلوه‌هاي ويژه شده است.

«اسپيلبرگ» با كسب دو جايزه اسكار بهترين كارگرداني از سرشناس‌ترين‌هاي سينماي جهان است. وي اولين‌بار در سال ‌1994 براي «فهرست شيندلر» جايزه اسكار بهترين كارگرداني را گرفت.اين فيلم نامزد ‌12 جايزه اسكار بود كه در هفت بخش توانست به موفقيت برسد.

اسپيلبرگ براي دومين ‌بار در سال ‌1999 براي فيلم «نجات سرجوخه رايان» اسكار بهترين كارگرداني را گرفت. اين فيلم نامزد ‌11 جايزه اسكار بود كه در جوايز گلدن گلوب نيز جايزه بهترين كارگرداني را براي اسپيلبرگ به‌همراه آورد. اين فيلم‌ساز ثروتمند در سال ‌1993 جايزه شير طلاي افتخاري جشنواره ونيزو در سال ‌1995 جايزه سزار افتخاري فرانسه را كسب كرد.

آليس واكر در صحنه‌
اقتباس نمايشي رمان «رنگ بنفش» آليس واكر به زودي روي صحنه تئاتر مي‌رود.

سالن تئاتر «كراون» در ماه فوريه 2012 اثري نمايشي را برگرفته از «رنگ بنفش»، رمان برنده‌ جايزه‌ي پوليتزر آليس واكر، به روي صحنه مي‌برد.

«اشلي ال. ور» در اين نمايش موزيكال نقش اصلي «كلي» را بر عهده گرفته است. «رنگ بنفش» رمان معروفي است كه «استيون اسپيلبرگ»، كارگردان سرشناس، در سال 1985 فيلمي سينمايي را براساس آن به روي پرده برد.

به گزارش گاردنراج، داستان اين رمان كه بين سال‌هاي 1909 و 1949 در منطقه‌اي روستايي در جورجيا اتفاق مي‌افتد، درباره‌ زني سياه‌پوست به نام «كلي» است كه مانند برده‌اي زير سلطه‌ همسر بدرفتارش زندگي مي‌كند.

آليس واكر نويسنده‌ آفريقايي ـ آمريكايي متولد سال 1944 ميلادي است. او بيشتر به نوشتن آثار فمينيستي مشهور است. رمان «رنگ بنفش» او از معروفترين كارهاي اين نويسنده‌ برجسته است كه جايزه‌
پوليتزر را برايش به ارمغان آورد. وي آثار بسياري را در زمينه‌هاي ادبيات داستاني، غيرداستاني، شعر و رمان به نگارش درآورده است.

«كن لوچ» باز مي گردد
«كن لوچ»، كارگردان سرشناس انگليسي ساخت قسمت سوم انيميشن «پاهاي شاد» را برعهده گرفت.

«كن لوچ» كه پس از انتقادهاي تند از نخست‌وزير انگلستان به علت اتخاذ سياست‌هاي اشتباه در رسانه‌ها خبرساز شد، با فيلم جديدش كه يك اثر انيميشن خواهد بود به سينماها بازخواهد گشت.

به گزارش ديجيتال اسپاي، اين كارگردان سرشناس برنده نخل طلاي كن سومين قسمت از سري فيلم‌هاي «گام‌هاي شاد» را با عنوان فرعي «سال‌هاي قهرماني» را كارگرداني خواهد كرد.

آخرين فيلم اين كارگردان برنده نخل طلا «مسير ايرلندي» بود كه در جشنواره سال گذشته كن اكران جهاني شد. كن لوچ سال گذشته با اين فيلم براي يازدهمين بار در بخش رقابتي جشنواره كن حضور يافت.

از مهم‌ترين افتخارات سينمايي اين كارگردان 75 ساله مي‌توان به جايزه بهترين فيلم معنوي و جايزه فيپرشي از جشنواره برلين،‌ جايزه نخل طلا، فيپرشي كليساي جهاني و جايزه ويژه هيات داوران از جشنواره كن، بهترين فيلم سزار فرانسه، گوي بلورين جشنواره كارلووي واري، يوزپلنگ افتخاري جشنواره لوكارنو و شير طلاي افتخاري جشنواره ونيز اشاره كرد.

قسمت اول انيميشن «پاهاي شاد» پرفروش‌ترين فيلم آسيايي سينماهاي اروپا در سال ‌2007 شناخته شد كه «اليجا وود»، «رابين ويليامز»، «هيو جكمن» و «نيكول كيدمن» صداپيشگي و «جورج ميلر» كارگرداني آن را برعهده داشتند.

پروژه سينمايي «پاهاي شاد 2» با به خدمت‌گرفتن 438 نفر عوامل توليد و 230 نفر طراح هنري و تصويري يك ركورد در توليد فيلم انيميشن خلق كرد. (ايسنا) 


نوشته شده در   دوشنبه 26 دي 1390  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode