ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : چهارشنبه 3 مرداد 1403
چهارشنبه 3 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : سه شنبه 20 دي 1390     |     کد : 31081

تازه هاي سينماي جهان

فيلم «شرلوك هلمز؛ بازي سايه‌ها» پرفروش‌ترين فيلم سينماي جهان در هفته گذشته نام گرفت.

جام جم آنلاين: فيلم «شرلوك هلمز؛ بازي سايه‌ها» پرفروش‌ترين فيلم سينماي جهان در هفته گذشته نام گرفت.
قسمت دوم فيلم «شرلوك هلمز» محصول كمپاني برادران وارنر توانست با كنار زدن فيلم «ماموريت غيرممكن؛ روح پروتكل» رتبه اول گيشه سينماي جهان را به خود اختصاص دهد.

«شرلوك هلمز» با فروش ‌٤/٤٣ ميليون دلار از ‌٥٠ كشور پرفروش‌ترين فيلم هفته گذشته سينماي جهان شد تا مجموع فروش جهاني‌اش را به ‌١٧٧ ميليون دلار برساند.

اين فيلم به كارگرداني «گاي ريچي» با بازي «جود لاو» و «رابرت داوني جونز»، روايت مي‌شود. قسمت اول اين فيلم سال گذشته بر پرده‌ سينماهاي جهان بود و توانست به فروش ‌‌٤٧٠ ميليون دلاري دست يابد.

فيلم‌نامه‌ اين اثر بر اساس كتاب كمدي و مصور «شرلوك هلمز» نوشته‌‌ «لايونل واياگرام» به نگارش درآمده است.

به گزارش هاليوود ريپورتر، فيلم «آلوين و موش خرماها: جيغ زنندگان» با فروش ‌٣٠ ميليون دلار در ‌٦٢ كشور در رتبه دوم فهرست جهاني پرفروش‌ترين‌ها قرار گرفت.

اين فيلم انيميشن به كارگرداني «بتي توماس» مجموع فروش جهاني خود را به ‌١٢٨ ميليون دلار رسانده است و بيشترين استقبال را ازسوي شهروندان برزيلي داشت.

در خلاصه فيلم آمده است: «خواننده مشهور و جهاني موش خرماها پس از مدتي به گروه سه نفره موش‌خرماها در مدرسه باز مي‌گردد. او و گروهش مي‌خواهند در مسابقات موسيقي دبيرستاني شرکت کنند، اما آنها خود را درگير مسائل روزمره و رفتن به گردش مي کنند.

تا اينکه در زمان نزديک به شروع مسابقات، سه موش‌خرماي پسر با يک گروه جديد از خواننده‌ها روبرو مي‌شوند؛ يک گروه سه نفره از موش‌خرماهاي دختر که به چيپانکزها معروف‌اند.

در ابتدا اين دو گروه با يکديگر به شدت مبارزه مي کنند تا خود برنده مسابقه شوند اما در ادامه متوجه مي شوند که مي‌توانند با يکديگر دوست باشند.

رتبه سوم پرفروش ترين هاي سينماي جهان به فيلم «ماموريت غيرممكن؛ روح پروتكل» رسيد كه با فروش ‌٧/٢٧ ميليون دلاري از ‌٥٥ كشور مجموع فروش جهاني خود را به ‌٢٨٧ ميليون دلار رساند.

اين فيلم محصول كمپاني پارامونت كه چهارمين قسمت از سري آثار «ماموريت غيرممكن» است، بيشتر مراحل ساخت خود را در دبي پشت سر گذاشت.

«ماموريت غيرممكن ‌‌٤» به كارگرداني «براد بيرد» مقابل دوربين رفته است و بازيگران سرشناسي چون «تام كروز»، «جرمي رنر» و «سيمون پگ» در آن بازي كرده‌اند كه احتمالا در مراسم فرش قرمز جشنواره دوبي نيز حضور خواهند يافت.

فيلم‌برداري بخش‌هايي از «روح پروتكل» در برج خليفه دبي كه بلندترين برج جهان است، انجام گرفت و البته در چند لوكيشن ديگر در مسكو، پراگ و ونكوور نيز ادامه يافت.

سري فيلم‌هاي «ماموريت غيرممكن» كه تاكنون بيش از دو ميليارد دلار فروش جهاني داشته است، در سال‌هاي ‌‌١٩٩٦، ‌‌٢٠٠٠ و ‌‌٢٠٠٦ ساخته شدند و بر اساس يك مجموعه تلويزيوني كه در دهه‌ي ‌‌٦٠ پخش شد، به پرده‌ سينما آمدند.

مستند «ويم وندرس» روي پرده رفت

فيلم مستند «پينا» ساخته ويم وندرس از دوم ژانويه در سينماهاي آلمان به روي پرده رفته و مورد استقبال سينمادوستان قرار گرفته است.

آکادمي فيلم آلمان اين مستند را به‌عنوان نماينده سينماي آلمان به جوايز اسكار 2012 معرفي كرد.

مستند سه‌بعدي «پينا» در چند روز نخست اكران به فروش 33.476 دلاري دست يافت كه براي يك اثر مستند رقم قابل قبولي محسوب مي شود.

اين فيلم به نمايندگي از اين کشور در بخش بهترين فيلم غيرانگليسي جوايز اسكار حضور خواهد داشت.

«پينا» اولين فيلم سه‌ بعدي هنري است که با به‌کارگيري تکنيک‌هاي جديد دنياي ديجيتال ساخته شده است. اين فيلم مستند كه در جشنواره برلين اكران جهاني شد، پيش‌تر در جوايز فيلم آلمان نيز موفق به كسب بهترين اثر مستند شده بود و يكي از نامزدهاي جايزه فيلم «لوكس» پارلمان اروپا است.

اولين جايزه سينمايي معتبري كه «وندرس» كسب كرد، شير طلاي جشنواره ونيز در سال 1982 براي فيلم «وضعيت اشيا» بود. وي در سال 1987 براي فيلم «بال‌هاي اشتياق» جايزه بهترين كارگرداني جشنواره كن را به‌دست آورد.

بازيگر «درخت زندگي» روي صحنه‌ «برادوي» مي‌رود

«جسيكا چستين» نقش اصلي يك تئاتر را در «برادوي» ايفا مي‌كند.

جسيكا چستين، بازيگر فيلم‌هاي معروف «كمك»، «درخت زندگي»، «بدهي» و«پناه بگير» و نامزد جايزه‌ گلدن گلوب،‌ در اثري نمايشي به نام «وارث» در تئاتر برادوي نقش‌آفريني مي‌كند.

چستين در «وارث» نقش اصلي «كاترين اسلوپر» را ايفا مي‌كند.

اين تئاتر، اقتباسي است از فيلم سينمايي سال 1947 كه «اوليويا دو هاويلند» براي بازي در نقش اصلي زن آن برنده‌ جايزه‌ اسكار شد.

نسخه‌ جديد «وارث» توسط «موزز كافمن» نامزد جوايز معتبر «امي» و«توني» كارگرداني مي‌شود.

چستين كه در سال 2011 نقش‌هاي اصلي فيلم‌هاي مطرحي چون «كمك»‌، «پناه بگير»،‌ «درخت زندگي» و «بدهي» را ايفا كرد‌، موفق به كسب جوايز حلقه‌ منتقدين فيلم نيويورك،‌ انجمن منتقدان فيلم شيكاگو و انجمن منتقدان فيلم لس آنجلس شد.

وي درعرصه‌ تئاتر هم فعاليت‌هاي قابل‌توجهي داشته است؛‌ وي در سال 2006 در نمايش «سالومه» مقابل «آل پاچينو» ظاهر شد.

به گزارش رويترز، چاستين همچنين در آثاري چون «اتللو» و «همسر رودني» هم ايفاي نقش كرده است.

«پيشتازان فضا» فهرست بازيگران‌اش را تكميل كرد

فهرست بازيگران پروژه سينمايي «پيشتازان فضا» تكميل شد.

با پيوستن «نازنين كانتراكتور» به پروژه سينمايي «پيشتازان فضا»، اين درام فضايي به زودي مقابل دوربين مي رود.

«جي. جي آبرامز» خالق اين پروژه چندي پيش گفت: زمان اكران فيلم «پيشتازان فضا 2»، 17 مي سال 2013 ميلادي خواهد بود.

«جي. جي آبرامز» خالق آثاري چون «گمشدگان»، از چندي پيش براي توليد پروژه‌ سينمايي «پيشتازان فضا 2» منتظر مهيا شدن شرايط بود.

هاليوود ريپورتر به نقل از سازندگان اين پروژه نوشت، « پيشتازان فضا 2» در ابتدا قرار بود براي اكران در ژوئن سال 2012 ميلادي آماده شود، اما اين فيلم در وضعيت كنوني ديرتر در معرض تماشاي مخاطبان قرار خواهد گرفت.

فيلمنامه نسخه جديد« پيشتازان فضا» توسط « آلكس كورتزمان» و «روبرتو اروچي» كه پيش‌تر سابقه نگارش فيلم‌نامه « تغيير شكل دهندگان» را در كارنامه خود به ثبت رسانده‌اند، آماده ساخت شده است.

پيشتازان فضا يا سفر ستاره‌اي، نام يک فيلم علمي تخيلي سال 2009 ميلادي است.

اين فيلم که يازدهمين فيلم از سري فيلمهاي ساخته شده بر اساس مجموعه قديمي پيشتازان فضا مي‌باشد، توسط جي جي آبرامز کارگرداني شده و نويسنده فيلم‌نامه آن روبرتو اورکي و الکس کورتزمان مي‌باشند.

شخصيت‌هاي اصلي مجموعه قديمي، در اين فيلم با بازي هنرپيشگان جديد حضور دارند. داستان اين فيلم، بازگشت به گذشته و بررسي شخصيت مسافران سفينه فضايي اينترپرايز در مجموعه اصلي است.

جيمز کرک (با بازي کريس پاين) و اسپاک ( با بازي زاکاري کوئينتو)، پيش از آنکه در سفينه اينترپرايز به هم بپيوندند با يک رومولان به نام نرو (با بازي اريک بانا) که از آينده آمده ‌است و تهديدي براي «فدراسيون متحد سيارات» به شمار مي‌رود، به نبرد مي‌پردازند.

فيلم که عنوان کامل آن «پيشتازان فضا: سال‌هاي جواني» مي‌باشد، روايتي است از زمان پيش از نخستين سفر فضايي سفينه اينترپرايز و نخستين ملاقات بين کاپيتان کرک و اسپاک. شخصيت‌هاي آشناي ديگر از جمله اوهارا، بونز يا مک کوي، اسکاتي، سولو و چخوف نيز با چهره‌هاي جوان خود در فيلم ظاهر مي‌شوند.

جيمز کرک، جواني است پر انرژي و به شدت مستعد که سعي در پر کردن جاي پدر مقتول و قهرمان خود را دارد. سرنوشت، او را در ماجراهايي با اسپاک، جواني دو رگه (نصف انسان، نصف از نژاد ولکان) در يک مسير قرار مي‌دهد.

از طرف ديگر، نرو از نژاد رومولان‌ها، با سلاحي مهلک و فناوري از آينده، قصد انتقام از دنياهاي عضو فدراسيون را دارد.

او به خصوص به دنبال گرفتن انتقام از اسپاک است که در آينده به طور تصادفي دنياي رمولان‌ها را نابود مي‌کند. نرو دنياي ولکان‌ها (و شش ميليارد باشندگان آن) را نابود مي‌کند و سپس سراغ زمين مي‌رود. اسپاک و «جيمي» به مبارزه با او بر مي‌خيزند و ...

در طول داستان، چگونگي پيوند خوردن شخصيت‌هاي خدمه، و تولد تيم سفينه اينترپرايز به تصوير کشيده مي‌شود.

«دامون ليندلوف» تهيه‌كننده سري آثار« گمشدگان» توليد سري جديد «سفرهاي ستاره‌اي» را از چندي پيش آغاز كرده است.

مسوولان استوديو «پارامونت» اميدوارند، «جي جي آبرامز»، خالق سري تلويزيوني lost و كارگردان فيلم «ماموريت غيرممكن3 » بتواند جان تازه‌اي به اين سري فيلم‌ها در قرن بيست‌ويكم بدهد و با حضور چهره‌هاي تازه‌اي چون «كريس پين» در نقش «كاپيتان كرك» و «يا زاكاري كوينتو» در نقش «آقاي اسپاك» همچنان تماشاگران را به سالن‌هاي سينمايي بكشاند.

«تام هنكس» انيميشني علمي ـ تخيلي مي‌سازد

«تام هنكس» انيميشني علمي ـ تخيلي را براي پخش از ياهو تهيه و صداپيشگي مي‌كند.

«شهر الكتريك» نام انيميشني علمي - تخيلي است كه كمپاني «پليتون» تام هنكس با همكاري «ريلاينس اينترتينمنت» توليد مي‌كند.

بازيگر «فارست گامپ» خود نيز در نقش اصلي اين انيميشن صداپيشگي مي‌كند.

قرار است «شهر الكتريك» اول از طريق موتور جستجوي ياهو منتشرشود و سپس از طريق مراكز ديگر روانه‌ بازار شود.

ياهو پخش 20 قسمت از اين انيميشن را بر عهده گرفته است. هر قسمت از اين محصول كه در فصل بهار كليد مي‌خورد، چهار دقيقه به طول مي‌انجامد.

به گزارش هاليوود ريپورتر، يكي از دست‌اندركاران اين انيميشن گفته است: «شهر الكتريك» مي‌توانست مثلا يك بازي باشد، و اگر به محبوبيت دست پيدا كند به صورت محصولي ويديويي، تلويزيوني و حتي تئاتري 90 دقيقه‌اي هم توليد مي‌شود.

توماس جفري هنکس هنرپيشه، كمدين، کارگردان، دوبلور و نويسنده‌ي آمريكايي است. وي کارش را با بازي در مجموعه‌هاي تلويزيوني کمدي و خانوادگي آغاز کرد.

در سال‌هاي 82-1980 به خاطر بازي در سريال کمدي «دوستان صميمي» مورد توجه قرار گرفت و با ايفاي نقش در فيلم «بزرگ» به‌ شهرت رسيد. بعدها کمدي را کنار گذاشت و بازي در درام‌هاي جدي را آغاز کرد.

در سال‌هاي اخير کارهاي متفاوتي در درام‌هاي جدي، کمدي و پويانمايي اجرا کرده است. او در هر دو سري فيلم کارتوني «داستان اسباب‌بازي‌ها»، «صداي وودي» عروسک گاوچران، را اجرا کرده است.

هنکس در حال حاضر يكي از مردان پرطرفدار هاليوود است. دستمزد وي براي هر کدام از فيلم‌هاي آخرش20 ميليون دلار بوده است.

بازي او در نقش دوست داشتني «فارست گامپ» هفتاد ميليون دلار درآمد برايش به‌همراه داشت. وي دوبار در سال‌هاي 1993 براي «فيلادلفيا» و 1994 براي «فارست گامپ» موفق به كسب جايزه‌ اسكار بهترين بازيگر مرد شد.‌

از معروف‌ترين آثار هنكس مي‌توان به «بي‌خوابي در سياتل»، «نجات سرباز رايان»، «جاده‌اي به‌سوي تباهي»، «ترمينال» و «رمز داوينچي» اشاره كرد. وي كسب خرس نقره‌اي جشنواره‌ برلين در سال 1994 و چهار جايزه‌ «گلدن گلوب» را در كارنامه‌ افتخارات سينمايي‌اش دارد.

«جورج كلوني» سرقت آثار هنري توسط نازي ها را به تصوير مي‌كشد

«جورج كلوني»، بازيگر سرشناس هاليوود فيلمي با موضوع سرقت آثار هنري توسط نيروهاي نازي را كارگرداني مي‌كند.

اين پروژه فيلم كه «مردان ماندگار» نام دارد، محصول كمپاني سوني خواهد بود كه «جورج كلوني» علاوه‌بر كارگرداني، در آن بازي خواهد كرد.

به گزارش هاليوود ريپورتر، در اين فيلم تلاش‌هاي دولت آمريكا براي بازپس گرفتن آثار هنري كه در جريان جنگ جهاني دوم توسط نيروهاي نازي آلمان به سرقت رفته به تصوير كشيده خواهد شد.

جورج كلوني قرار است فيلم‌نامه اثر جديدش را با اقتباس از دو كتاب «بزرگترين سرقت ميراث در تاريخ» و «مردان ماندگار؛ قهرمانان متحد و نازي‌هاي دزد» نوشته «رابرت ادسل» بنويسد.

برخلاف فيلم‌هاي قبلي كه «كلوني» كارگرداني كرده است، «مردان ماندگار» با بودجه كلان ساخته مي‌شود و مخاطبان تجاري خواهد داشت.

كلوني 50 ساله با فيلم «عيد مارس» كه در افتتاحيه جشنواره ونيز امسال اكران جهاني شد، از كانديداي جدي جوايز اسكار امسال محسوب مي‌شود كه علاوه‌بر كارگرداني اين فيلم، در مقابل دوربين هم به ايفاي نقش پرداخته است.

اين فيلم زندگي سياسي سخنگوي مطبوعاتي يک کانديداي انتخاباتي را به تصوير مي‌كشد که در جريان رقابت‌هاي انتخاباتي با خيانت‌ها و حقه‌هاي انتخاباتي اين کانديد مواجه مي‌شود و به همين دليل درگير اتفاقاتي ناخواسته مي‌شود.

اين بازيگر و كارگردان سرشناس در جديدترين پروژه فيلم نقش مقابل «ساندرا بولاك» را در فيلم «جاذبه» بازي مي‌كند و تهيه‌كننده فيلم «آرگو» به كارگرداني «بن افلك» نيز است.

«اسب جنگي» اسپيلبرگ براي خانواده سلطنتي بريتانيا اكران خصوصي شد

مراسم اكران فيلم «اسب جنگي» ساخته «استيون اسپيلبرگ» در حضور اعضاي خانواده سلطنتي بريتانيا برگزار شد.

يكشنبه شب طي مراسم رسمي در لندن، فيلم «اسب جنگي» ساخته جديد استيون اسپيلبرگ در حضور پرنس هري و پرنس چارلز اكران خصوصي شد.

به گزارش ديجيتال اسپاي، علاوه‌بر «اسپيلبرگ»، تيم بازيگران اين فيلم نيز در اين مراسم حضور داشتند.

فيلم «اسب جنگي» كه از روز 13 ژانويه در سينماهاي انگليس به روي پرده خواهد رفت، يك اثر اقتباسي است و پيش از ساخته شدن آن، اسپيلبرگ به توانايي اسب‌ها براي ساخته شدن چنين فيلمي باور نداشت.

«جرمي اروين» به عنوان بازيگر نقش اصلي فيلم اقتباسي اسب جنگي تلاش كرده بدون نقص باشد و از ديگر بازيگران اين پروژه سينمايي نيز مي‌توان به «اميلي واتسون»، «پيتر مولان» و «ديويد توليز» اشاره كرد.

كمپاني فيلم «دريم وركز» و كمپاني‌ «ديسني» امتياز برگردان سينمايي اين رمان را دو سال پيش به ‌دست آورده‌اند. رمان «اسب جنگي» در سال (1982) به قلم (مايكل مورپورگو) منتشر شده است.

داستان اين كتاب به انس و الفت پسري نوجوان و يك اسب در خلال سال‌هاي بحراني جنگ جهاني اول مي‌پردازد.

فيلم كلاسيك «فرد زينه‌مان» بازسازي مي‌شود

فيلم كلاسيك «جستجو» ساخته «فرد زينه‌مان» بازسازي مي شود.

زينه‌مان اين فيلم را در سال 1948 ميلادي با موضوع جنگ جهاني دوم ساخته است.

به نوشته هاليوود ريپورتر،‌ نسخه امروزي «جستجو» توسط «ميشل هازاناويسيوس » سينماگر فرانسوي و خالق آثاري چون « آرتيست» كارگرداني مي شود.

اين فيلم داستان مادري آواره را به تصوير مي كشد كه در جستجوي پسر خود است.

«ميشل هازاناويسيوس » كه ساخت درام «جستجو» را بر عهده گرفته است با فيلم قبلي‌اش آرتيست، در محافل هنري خوش درخشيده است.

هازاناويسيوس در فيلم قبلي خود يک فيلم فرانسوي عاشقانه را تصوير كرده است، و ژان دوژاردن و برنيس بژو بازيگران آن هستند.

داستان فيلم مربوط به سال‌هاي 1927 تا 1932 در هاليوود است که سينماي صامت در حال افول بوده و بازيگران آن دچار مشکل شده‌اند.

اين فيلم خود به صورت صامت و سياه ـ سفيد فيلم‌برداري شده است. منتقدان از اين فيلم تمجيد بسياري نموده‌اند. هنرمند نامزد شش جايزه گلدن گلوب شد که بيشترين تعداد در سال 2011 است.

«فرد زينه‌مان»‌ كارگردان نسخه اصلي فيلم «جستجو»، متولد سال 1907 در وين بود، او كه در ابتدا به موسيقي علاقه‌مند بود، اما در رشته حقوق دانشگاه وين به تحصيل پرداخت.

پس از اتمام تحصيلات، به‌دليل علاقه فراواني که به عکاسي و دوربين داشت، در مدرسه عکاسي و فيلم‌برداري ثبت نام کرد و در سال 1928 توانست اصول اوليه اين رشته هنري را فرا بگيرد.

«زينه‌مان» بعد از تجربيات اين دوران، فعاليت‌هاي سينمايي‌اش را با دستيار کارگرداني و فيلم‌نامه‌نويسي ادامه داد تا اين زمينه‌ها در مدت زمان کوتاهي او را با دنياي سينما آشنا کرد.

وي در سال 1929 به هاليوود رفت و دستيار کارگرداني را تا سال 1933 ادامه داد. يک سال بعد، از همه تجربيات خود بهره گرفت و به‌صورت مشترک يک فيلم مستند را با کارگرداني آمريکايي جلوي دوربين برد.

از ديگر فعاليت‌هاي «زينه‌مان» ساخت فيلم‌هاي کوتاه بود كه از سال 1937 تا 1942 تعدادي فيلم کوتاه مهم براي شرکت «مترو گلدوين ماير» کارگرداني کرد و اين کار را تا سال 1948 براي اين کمپاني ادامه داد.

پس از آن با شرکت‌هاي مختلف قرارداد مي‌بست و تجربياتش به حدي رسيده بود که بتواند به صورت مستقل کار کند.

«زينه‌مان» از سال 1949 به‌صورت کارگردان مستقل، چندين فيلم را براي شرکت‌هاي مختلف توليد کرد و سرانجام توانست اولين فيلم بلند خود با نام «پيرمرد و دريا» را در سال 1956 مقابل دوربين ببرد، اما امکان اتمام ساخت اين فيلم به دلايلي توسط خود او وجود نداشت.

زينه‌مان توانست براي فيلم کوتاه «آن مادرها بايد زندگي کنند» در سال 1938 جايزه اسکار دريافت کند و در سال 1952 يکي از مهم‌ترين آثارش را بانام «ماجراي نيمروز» بسازد كه «گري کوپر» در آن بازي كرد.

اين فيلم در جوايز اسکار سال 1953 در هفت بخش نامزد دريافت جايزه شد و در نهايت موفق شد در چهار رشته بهترين بازيگر نقش اول مرد (گري کوپر)، بهترين آهنگ، بهترين موسيقي متن و بهترين تدوين جايزه اسکار دريافت کند.

زينه‌مان از کارگردانان صاحب سبک سينماي وسترن آمريکاست که به‌خاطر نگاه متفاوت و آثار جديدي که در اين ژانر ساخته در ميان همکاران آمريکايي‌اش شهرت زيادي دارد.

وي ازجمله کارگردانان معروف سينماي آمريکا بود که توانست بعد از سه دهه فيلم‌سازي موفق، آثار به‌ياد ماندني و مهمي از خود برجاي بگذارد.

بعد از گذشت نزديک به پنج دهه، بسياري از آثار وي جزء منابع مهم درسي سينما محسوب مي‌شود و معروف‌ترين دانشگاه‌هاي سينمايي جهان بخشي از دروس مهم‌شان را با تأکيد بر سينماي «زينه‌مان» تدريس مي‌کنند.

فرد زينه‌مان، کارگردان اتريشي‌الاصل آمريکايي که چهاربار جايزه‌ اسکار را به خود اختصاص داد، در سال 1997 و در سن 90 سالگي درگذشت.

وي در چند دهه فعايت سينمايي موفق به كسب افتخارات متعددي شد كه جايزه بافتا بهترين فيلم، دوربين جشنواره برلين، جايزه ويژه جشنواره كن، يك عمر دستاورد سينمايي از جوايز فيلم آلمان، دو جايزه بهترين كارگرداني از گلدن گلوب، صدف طلايي جشنواره سن‌سباستين و جايزه فيپرشي جشنواره ونيز بخشي از آنها هستند.

از ديگر فيلم‌هاي زينه‌مان مي‌توان به «از اينجا تا ابديت» (1953)، «مردي براي تمام فصول» (1968)، «موج» (1934)، «وقتي آمريکا مي‌خوابد» (1939)، «گذرگاه ممنوع»(1941)، «هفتمين صليب»(1944)، «آقاي جيم کوچولو»(1946)، جستجو (1948)، عمل خشونت (1948)، مردان (1950)، تدزا (1951)، اوکلاهما (1955)، کلاهي پر از باران (1957)، «اسب کهر را بنگر»(1963) و «روز و جوليا» (1977) اشاره کرد. (ايسنا)


نوشته شده در   سه شنبه 20 دي 1390  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode