ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : دوشنبه 12 شهريور 1403
دوشنبه 12 شهريور 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : سه شنبه 20 دي 1390     |     کد : 31080

نيوهمپشاير ،ميدان نبرد رامني

پس از ایالت آیووا که در آن میت رامنی با هشت رای بیشتر، توانست گوی سبقت را از رقبا برباید، حالا زمان رقابت جمهوریخواهان در ایالت نیوهمپشایر فرا رسیده است.

انتخابات درون حزبي جمهوريخواهان
نيوهمپشاير ،ميدان نبرد رامني
جام جم آنلاين: پس از ایالت آیووا که در آن میت رامنی با هشت رای بیشتر، توانست گوی سبقت را از رقبا برباید، حالا زمان رقابت جمهوریخواهان در ایالت نیوهمپشایر فرا رسیده است. اینجا به نظر می‌رسد بخت با میلیونر فرقه مورمون که سعی دارد بدنه حزب جمهوریخواه را با خود همراه کند، یار باشد.
به گزارش جام جم آنلاين، ميت رامني مدت چهارسال فرماندار ماساچوست، ایالت مجاور نیوهمپشایر بود. با توجه به تمایل نه چندان قوی بدنه اصلی حزب جمهوریخواه نسبت به میت رامنی، او نباید بختش را در این ایالت از دست بدهد.

به دنبال دور اول انتخابات درون حزبي جمهوریخواهان که در ايالت آیووا انجام شد، دور دوم این انتخابات امروز سه شنبه 10 ژانويه در ایالت نیوهمپشایر، برگزار مي شود.

نیوهمپشایر، ایالت کوچک و کم جمعیتی است، ولی هنگامی که ساکنان این ایالت رای می دهند، توجه تمامی آمریکا به آن جلب می شود و نتیجه آن تاثیر بسیاری در انتخابات ریاست جمهوری دارد.

در بسیاری از ایالت ها کسانی که در یک حزب ثبت نام کرده اند فقط می توانند به نامزدهای آن حزب در انتخابات مقدماتی، رای دهند. ولی در بعضی ایالت ها مانند نیوهمپشایر، رای دهندگانی که در حزبی ثبت نام نکرده اند، می توانند به نامزدهای هر حزبی رای دهند.

به رغم اینکه تعداد رای دهندگان این ایالت کوچک واقع در شمال شرق کشور از ۲۵۰ هزار نفر تجاوز نمی‌کند اما رای آن‌ها می‌تواند نقشی تعیین کننده در ادامه مبارزات انتخاباتی جمهوریخواهان داشته باشد، بویژه قبل از رای گیری حساس ایالت کارولینای جنوبی در روز ۲۱ ژانویه.

به گفته دین اسپیلوتس، تحلیلگر مسایل سیاسی از دانشگاه نیوهمپشایر، «این ایالت کوچک با یک میلیون نفر جمعیتش، فرصتی واقعی در اختیار نامزد‌ها قرار می‌دهد تا به جای تکیه بر تبلیغات انتخاباتی یا جمع آوری کمک‌های مالی و دیگر شیوه‌های مبارزه انتخاباتی، از نزدیک با شهروندان دیدار داشته باشند. در اینجا گفت وگو درباره سیاست‌ها و ارزیابی چهره به چهره نامزد‌ها سنتی به جا محسوب می‌شود.»

در این زورآزمایی ظاهرا رون پاول، دیگر نامزد حزب جمهوری خواه برای پیروزی مستعد‌تر باشد. پاول ۷۶ ساله، در نیوهمپشایر با این اعتقاد به مصاف رقبا رفته است: « دیگران برای حفظ وضعیت موجود پا به میدان گذاشته‌اند. در حالی‌که آمریکایی‌ها خواستار تغییرات واقعی هستند.» این نامزد با تجربه چندین بار شرکت در انتخابات، انتظار رسیدن به مرحله بعدی را دارد.

ریک سانتوروم هم که در آیووا به جایگاه دوم دست یافت، حالا باید تلاش مضاعفی کند تا دست کم جایگاه خود را از دست ندهد. با کمترین اشتباه یا ضعف، او از ادامه مبارزه بازمی ماند. هر چه باشد، جایگاه دومی در اینجا تعیین کننده است.

میشل دنی، استراتژیست جمهوریخواه در زمینه اهمیت رسیدن به جایگاه دوم چنین گفت: «دست یافتن به جایگاه دومی شگفتی می‌آفریند. براي ریک سانتوروم در آیووا جایگاه دومی یک پیروزی است که موفقیت نامزد را در مرحله بعدی یعنی کارولینای جنوبی و دیگر ایالت‌های اصلی شتاب می‌بخشد. جایگاه دوم در نیوهمپشایر واقعا به مانند مدال طلا عمل می‌کند.»

مبارزه نامزدهای جمهوریخواه و بویژه موضوع «هر کسی جز رامنی» ظاهرا از منظر دموکرات‌ها موضوع جالبی است. به این دلیل که ميت رامنی همچنان چهره رقیب باراک اوباما به شمار خواهد رفت. این در حالی است که رقبای او در جبهه جمهوری خواهان به جای حمایت از او در برابر اوباما، از وی روی بر می‌گردانند و بر نقاط ضعف او انگشت می‌گذارند.

معلوم نیست این استراتژی در آخر به نتیجه برسد یا نه، بویژه اگر پس از انتخابات نیوهمپشایر میت رامنی بتواند در ایالت کاروليناي جنوبی نیز برنده میدان باشد.


نوشته شده در   سه شنبه 20 دي 1390  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode