ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : چهارشنبه 3 مرداد 1403
چهارشنبه 3 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : پنجشنبه 8 دي 1390     |     کد : 30402

برگزيدگان نخستين جشنواره جام‌جم معرفي شدند

ضرغامي درمراسم اختتاميه جشنواره جام‌جم: رسانه ملي در توليد انيميشن، مستند و فيلم تلويزيوني به بلوغ رسيده است .

ضرغامي درمراسم اختتاميه جشنواره جام‌جم: رسانه ملي در توليد انيميشن، مستند و فيلم تلويزيوني به بلوغ رسيده است.
برگزيدگان نخستين جشنواره جام‌جم معرفي شدند
برگزيدگان نخستين جشنواره جام‌جم در مراسم اختتاميه اين جشنواره كه ديشب در سالن همايش‌هاي بين‌المللي صدا و سيما برگزار شد، روي سن رفتند.
عزت‌الله ضرغامي، رئيس رسانه ملي در اين مراسم كه با حضور جمعي از هنرمندان، مسوولان و مديران مختلف صدا و سيما برگزار شد با تبيين جايگاه صدا و سيما گفت: رسانه ملي به عنوان دانشگاه عمومي وظيفه تربيت جامعه را برعهده دارد و اين تربيت در ساختارهاي مختلف شكل مي‌گيرد. ساختارهايي كه در اين مراسم ارزيابي مي‌شود يعني مستند، پويانمايي و تله‌فيلم از پرمخاطب‌ترين قالب‌هاي تلويزيوني است كه اهميت و جايگاهش از ساير قالب‌ها بالاتر است.

وي افزود: لازم است موضوعات ديني و مفاهيم قرآني و منابع روايي در توليدات سيما مدنظر قرار گيرد.

رئيس رسانه ملي با دسته‌بندي بخش‌هاي مختلف، مستند را مزيت نسبي تلويزيون عنوان كرد و گفت: در حوزه مستند كارهاي خوبي به لحاظ كمي و كيفي انجام شده است. مستند، مزيت نسبي تلويزيون است كه به خاطر نگاه واقعي و حقيقي‌اش باورپذيري، تاثيرگذاري و آگاهي‌بخشي بيشتري دارد. شبكه مستند تلويزيون هم در همين راستا راه‌اندازي شد تا به جريان مستندسازي در كشور رونق دهد. با افتتاح اين شبكه، مستندسازان حرفه‌اي فعال شده‌اند و اميدواريم بستري براي كارهاي مردمي فراهم شود.

ضرغامي آثار مستند را نزديك‌ترين راه مشاركت منابع فكري و ارزشي در تلويزيون دانست و تصريح كرد: حوزه‌هاي علميه و دانشگاه‌ها از طريق ساخت آثار مستند به راحتي مي‌توانند به رسانه ملي نزديك شوند. بعد از حوادث سال 88 با پخش چند مستند سياسي مثل «شاخص» و بررسي سيره حضرت امام‌(ره)‌ آگاهي و بصيرت مردم زياد شد. اين مستندها مسير حركت مردم را روشن كردند و نشان دادند يك كار 10 دقيقه‌اي اگر آگاهانه و با تامل ساخته شود چه تاثير گسترده‌اي مي‌تواند داشته باشد.

وي در زمينه توليد انيميشن در رسانه ملي هم گفت: توليدات سازمان صدا و سيما در زمينه انيميشن از 10 درصد به 30 درصد رسيده است.

راه‌اندازي شبكه انيميشن

ضرغامي راه‌اندازي شبكه انيميشن را از اهداف آينده صدا و سيما عنوان كرد و گفت: قرار است 8 شبكه تخصصي ديگر را روي سيستم ديجيتال قرار دهيم كه يكي از آنها شبكه انيميشن خواهد بود. در حوزه انيميشن بايد توليداتمان را 3 برابر كنيم و البته در توليدات خوب خارجي را هم بر روي خودمان نمي‌بنديم.

رئيس سازمان صدا و سيما با اشاره به اقدامات خوب و تاثيرگذار در حوزه توليد تله‌فيلم (فيلم‌هاي تلويزيوني)‌ گفت:‌ تاكنون 800 تله‌فيلم از شبكه‌هاي مختلف سيما پخش شده است و ما مي‌توانيم با اطمينان هزارمين توليد فيلم تلويزيوني را جشن بگيريم.

رئيس رسانه ملي با قدرداني از همه هنرمندان و خالقان آثار تلويزيوني گفت:‌در دهه اول محرم امسال 24 تله‌فيلم خوب، ارزشمند و تاثيرگذار مرتبط با امام حسين (ع)‌ و موضوع قيام عاشورا از شبكه‌هاي سيما پخش شده است. رسانه ملي در توليد انيميشن، مستند و فيلم تلويزيوني به بلوغ رسيده است.

ايجاد رقابت سالم

علي دارابي، معاون سيما هم در اين مراسم با توضيح اين‌كه زمان زيادي تا وداع كامل با دوران آنالوگ رسانه و ورود به عصر ديجيتالي در كشور باقي نمانده است، گفت: اگر عصر ارتباطات را عصر فراواقعيت يا عصر مجازي كه رسانه‌ها سازنده آن هستند، بدانيم، با ورود نسل جديد رسانه‌هاي ديجيتال با تنوع، تكثر و رسانه‌هاي مكمل و مجازي، بي‌ترديد بازيگران و نقش‌آفرينان عرصه فرهنگ، هنر، سياست و ديپلماسي در قرن 21، رسانه‌ها خواهند بود.

وي با اشاره به اهداف برگزاري نخستين جشنواره تلويزيوني جام‌جم گفت: در چنين شرايطي، رسانه ملي با درك شرايط حساس و خطير كنوني در عرصه رقابت جهاني با شعار «رسانه ملي ـ رسانه‌اي پاك و اخلاقي» و با هدف استانداردسازي توليدات،‌ ايجاد رقابت سالم و سازنده ميان توليدكنندگان، ‌انتقال تجارب، فراهم ساختن بستري براي رشد و تعالي و تربيت نيروهاي خلاق، متعهد و جوان، تجليل از خالقان آثار و تكريم و نكوداشت هنرمندان كه از سرمايه‌هاي بزرگ اجتماعي در هر جامعه‌اي هستند، نخستين جشنواره توليدات تلويزيوني جام‌جم را برگزار كرد.

معاون سيما در ادامه با اشاره به رشد ساخت تله‌فيلم در تلويزيون يادآور شد: با روند رو به رشد ساليان اخير از سال 1383 تاكنون بالغ بر 9000 نفر شغل در اين زمينه ايجاد شده كه اين بيانگر رويكرد درست رسانه ملي در حوزه توليد تله‌فيلم براي تغيير محسوس غلبه توليدات داخلي و صيانت از فرهنگ و تمدن اين سرزمين است.

وي با توضيح اين كه توليدات رسانه ملي بايد رويكردهاي فراملي داشته باشند، از كمدي و طنز به عنوان راهبردهاي ثابت حوزه توليد ياد كرد و گفت: تلاش براي 2 برابر كردن توليدات نمايشي از سياست‌هاي مهم معاونت سيما در حوزه توليد در آينده خواهد بود.

در انتهاي اين مراسم برگزيدگان بخش‌هاي مختلف جشنواره به اين شرح اعلام شد.

بهترين‌هاي بخش فيلم تلويزيوني

در بخش فيلم تلويزيوني، برگزيدگان بخش‌هاي مختلف به اين شرح روي سن رفتند:جايزه بهترين فيلم تلويزيوني به كمي دورتر (سيدروح الله حجازي)،‌ بهترين كارگرداني به دنده معكوس (حسن فتحي)،‌ بهترين فيلمنامه به كمي دورتر (علي طالب‌آبادي)‌، بهترين بازيگر مرد به حبيب (حميد فرخ‌نژاد)‌، بهترين بازيگر زن به دنده معكوس (بيتا بادران)‌، بهترين تدوين به نيرنگ (مهرداد خوشبخت)‌، بهترين تصويربرداري به كمي دورتر (هاشم مرادي)‌، بهترين صدابرداري به قصه‌ها و واقعيت (سيدعليرضا علويان)، بهترين موسيقي به حبيب (فردين خلعتبري)‌، بهترين جلوه‌هاي ويژه به تولدي ديگر (اصغر پورهاجريان)‌، بهترين بازيگر مكمل مرد به غافل (يوسف تيموري) و جايزه بهترين بازيگر مكمل زن به فيلم از كوچه‌هاي باراني (مريم كاظمي) اهدا شد.

همچنين جوايز بخش ويژه «بيداري اسلامي» به تولدي ديگر (عباس رافعي)‌، جايزه ويژه بخش «اميد» به كمي دورتر (سيدروح‌الله حجازي)‌ و جايزه ويژه بخش «آگاهي» به فقط بيست (مسعود كرامتي: كارگردان و داوود قُچاق: تهيه‌كننده)‌ تقديم شد.

در اين بخش شبكه يك و سيما فيلم با كسب 5 جايزه به طور مشترك مقام اول و شبكه 2 با كسب 4 جايزه مقام دوم را به خود اختصاص داد.

بهترين‌هاي بخش مستند

در بخش مستند هم جوايز برگزيدگان به اين شرح اهدا شد:جايزه بهترين تحقيق براي مستند به حقيقت گمشده (ناصر زعفران‌چي و محمدعلي فارسي)‌، بهترين تصويربرداري مستند به جان مرجان (ماني ميرصادقي)‌، بهترين تدوين مستند به نور، سكوت و صداي آهن (هايده ديسي)‌، بهترين موسيقي مستند به جان مرجان (محمدرضا عليقلي)‌، بهترين گفتار متن به محله ما (محمدحسين مهدويان)‌، بهترين تهيه‌كنندگي فيلم كوتاه به مجيده(پيروز كلانتري و سعيد رشتيان)‌، بهترين كارگرداني فيلم كوتاه به خانه ايوب (فرشاد فدائيان)‌، بهترين كارگرداني مجموعه به شرق، ديوار، آفتاب (رامين حيدري‌فاروقي)‌، بهترين تهيه‌كنندگي مجموعه مستند به گنج پنهان ـ بيست شب (ارد عطاپور)‌، بهترين كارگرداني مستند بلند به خاك حافظه (مسعود اميني‌تيراني)‌ و جايزه بهترين تهيه‌كنندگي مستند بلند به حقيقت گمشده (سيدمهدي طباطبايي‌نژاد)‌ اهدا شد.

همچنين جايزه ويژه بخش «دين» به حديث سرو(عبدالرسول گلبن‌حقيقي و عبدالكريم ارشي)‌، جايزه ويژه بخش «اخلاق» به روايت نحل (محمدرضا خردمندان)‌، جايزه ويژه بخش «آگاهي» به خليج‌فارس (ارد عطاپور)، جايزه ويژه بخش «دستاوردهاي انقلاب» به سكوي افتخار (ابراهيم داروغه‌زاده و محمدفواد صفاريان‌پور)‌، جايزه ويژه بخش «جهاد اقتصادي» به خانه ايوب (جواد ظهيري و فرشاد فدائيان)‌ تعلق گرفت.

در اين بخش شبكه يك و شبكه 4 با كسب 6 جايزه مقام نخست را به خود اختصاص داده و پس از آن سيمافيلم با 2 جايزه به مقام دوم دست يافت.

بهترين‌هاي بخش پويا نمايي

در بخش پويانمايي جوايز بخش‌هاي مختلف به اين شرح اعلام شد:جايزه بهترين اثر پويانمايي بلند، مجموعه و سريال به مجموعه پاييز گرم (الهام ابراهيمي)‌، بهترين اثر پويانمايي كوتاه به فيلم حبيب‌الله مظاهر (ناهيد صمدي‌امين)‌، بهترين كارگرداني پويانمايي بلند به افسانه ماردوش (حسين مرادي‌زاده)‌، بهترين كارگرداني پويانمايي مجموعه به شكرستان 90 (بابك نظري و سعيد ضامني)‌، بهترين كارگرداني پويانمايي سريال به انگشتر سحرآميز (رويا خاشعي)‌، بهترين فيلمنامه پويانمايي به دانشمندان بزرگ (فرخ يكدانه)‌، بهترين طراحي فضا و گرافيك پويانمايي به سفر به سرزمين دور (امين فرامرزيان)‌، بهترين طراحي لي​اوت و تركيب‌بندي پويانمايي به پاييز گرم (عمار قنبرزاده ـ مسعود نعمتي)‌، بهترين انيمه (مجموعه، سريال و بلند) پويانمايي به زكرياي رازي (فرشاد شفيعي‌، جواد ابراهيم‌خاني و ژيان ديباوري)‌، بهترين انيمه كوتاه پويانمايي به نوازنده (محمدعلي بهنام‌پويا)‌، بهترين موسيقي پويانمايي به‌ افسانه ماردوش (بهزاد عبدي)‌، بهترين دوبله پويانمايي به شكرستان 90 (شوكت حجت)‌، بهترين صداگذاري و افكت پويانمايي به سفر به سرزمين دور (پرويز آبنار ـ نادر عليمرداني)‌ و بهترين طراحي شخصيت پويانمايي هم به دانشمندان بزرگ (راشين خيريه) اهدا شد.

در بخش پويانمايي هم مركز پويانمايي صبا بيشترين سهم جوايز اين بخش را به خود اختصاص داد.


نوشته شده در   پنجشنبه 8 دي 1390  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode