ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : چهارشنبه 3 مرداد 1403
چهارشنبه 3 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : دوشنبه 21 آذر 1390     |     کد : 29629

«تا ثريا» از امشب در شبكه يك

از امشب پخش يك سريال اجتماعي ساخته سيروس مقدم را از شبكه يك شاهد خواهيم بود. تا ثريا دومين سريالي است ...

اين سريال به كارگرداني سيروس مقدم دغدغه‌هاي زندگي روزمره يك زن ميانسال را روايت مي‌كند
«تا ثريا» از امشب در شبكه يك
از امشب پخش يك سريال اجتماعي ساخته سيروس مقدم را از شبكه يك شاهد خواهيم بود. تا ثريا دومين سريالي است كه از اين كارگردان در سال جاري روي آنتن مي‌رود. پس از موفقيت سريال كمدي پايتخت، سيروس مقدم حالا با يك كار اجتماعي به ميدان رقابت با ديگر سريال‌ها آمده و مي‌خواهد دغدغه‌هاي زندگي روزمره يك زن ميانسال را روايت كند. سريالي كه فضاي زنانه‌اي دارد و مضمونش تاثير پول نزول بر زندگي آدم‌هاست.

اين مجموعه در 32 قسمت از امشب به صورت شبانه غير از پنجشنبه‌ها و جمعه‌ها ساعت 15/22 روي آنتن شبكه يك مي‌رود.

آزيتا حاجيان، همايون ارشادي، مهران احمدي، هومن سيدي، ليندا كياني، الناز حبيبي، حسين مهري، ارسلان قاسمي، ميرطاهر مظلومي، پوراندخت مهيمن، مريم بوباني، مجيد سعيدي و حميدرضا هدايتي از جمله بازيگراني هستند كه در اين سريال نقش‌آفريني كرده‌اند.

آزيتا حاجيان در اين سريال نقش زني ميانسال با نام ثريا‌ را بازي مي‌كند كه در كشاكش زندگي، موفقيت‌ها و شكست‌هايي را متحمل شده است. او همچنان مي‌كوشد خودش و موقعيت اجتماعي‌اش را با وجود همه ناملايماتي كه پيرامونش وجود دارد، حفظ كند.

شرايط آنقدر بر شخصيت اصلي داستان سخت مي‌شود كه او مجبور مي‌شود تنها خانه‌اي كه از شوهر متوفايش به جا مانده را بفروشد و زندگي‌اش را سر و سامان دهد. از سوي ديگر او مراقبت از پيرمرد به اغما رفته‌اي به نام سرهنگ (با بازي همايون ارشادي) را قبول مي‌كند و پس از آن به خاطر اطميناني كه به آقارضا (مهران احمدي) پسر سرهنگ دارد بخشي از پولش را به او مي‌سپرد تا به واسطه سود آن كمك خرجش باشد.

ثريا يك زن كاملا معمولي است

«نرگس»، «پيامك از ديار باقي» و «زير هشت» و «چارديواري» از جمله كارهاي موفق سيروس مقدم هستند كه در زمان پخش با اقبال بالاي مخاطبان مواجه شده‌اند. اين كارگردان در كارنامه‌اش، هم كمدي‌هاي موفق به ثبت رسانده و هم سريال‌هاي اجتماعي تاثيرگذار. او پس از سريال چارديواري كه يك كار كمدي بود يكي در ميان سريال‌هاي اجتماعي ساخت. يعني از چارديواري به زير هشت رسيد و سپس كمدي پايتخت را ساخت. حالا هم كارگرداني تا ثريا را به پايان رسانده و دارد خودش را براي ساخت سريال كمدي پايتخت 2 آماده مي‌كند. خودش مي‌گويد:‌ اين وضعيت اتفاقي بوده است. من از بين فيلمنامه‌هايي كه به دستم رسيده‌اند و دوستشان داشته‌ام انتخاب كرده‌ام. اين طوري نبوده كه خودم تصميم بگيرم كار كمدي باشد يا اجتماعي.

در سريال «تا ثريا» يك زن به نام ثريا همه اتفاقات را رقم مي‌زند. مقدم تا به حال سريال‌هاي ديگري همچون نرگس،‌ ريحانه و رستگاران را ساخته كه قهرمانانش زنان بوده‌اند. اما تا ثريا به گفته سيروس مقدم اولين سريالي است كه در آن زني در 55 سالگي در مركز ثقل داستان قرار گرفته است.

كارگردان تا ثريا در اين رابطه مي‌گويد:‌ حال و هواي ثريا به نسل خود من نزديك‌تر است. ثريا يك زن كاملا معمولي است. ما با يك زن معمولي طرفيم كه براي فرزندانش حكم پدر و مادر را دارد. همسرش 15 سال پيش از دنيا رفته و او مجبور است براي گذران زندگي در آشپزخانه بيمارستان يك كار سخت را انجام دهد. ثريا عزت نفس بالايي دارد و به خاطر فرزندانش آرزوهاي خود را سركوب مي‌كند. شرايط يك جامعه مردسالار به ثريا اجازه نمي‌دهد او ازدواج مجدد داشته باشد.

مقدم ادامه مي‌دهد: در اين سريال مي‌پرسيم، چگونه ممكن است زني كه 15 سال با اقتدار زندگي كرده دچار لغزش شود. بتدريج پول حرام وارد زندگي ثريا مي‌شود و او چشمش را روي اين حرام مي‌بندد. اشتباه ثريا باعث مي‌شود كه نگاه‌هاي ديگران به او عوض شود.

شرايط توليد آرام بود

سريال تا ثريا اوايل تيرماه امسال كليد خورد و اوايل آذر ماه تصوير برداري‌اش به پايان رسيد. الهام غفوري در گفت‌وگو با جام‌جم درباره شرايط توليد مي‌گويد:‌ چون سريال را زود كليد زديم شتاب و عجله‌اي در روند توليد نداشتيم و با صبر و حوصله كار كرديم.تا ثريا يك سريال اجتماعي و شهري است و بسياري از لوكيشن‌هاي آن در سطح شهر ضبط شده است. كار بسيار پرلوكيشن بود ولي چون زمان كافي براي پيش توليد داشتيم با مشكلي مواجه نشديم. همه خانه‌هاي مسكوني را از پيش اجاره كرده بوديم. در بخش اداري هم اداراتي چون قوه قضاييه با ما همكاري خوبي داشتند.

اين تهيه‌كننده با اشاره به فشار كاري سريال پايتخت مي‌گويد: آن زمان نگارش و فيلمبرداري با هم صورت مي‌گرفت. آن جور كار هم هيجان خودش را داشت. اما در سريال تاثريا متن كامل را در اختيار داشتيم و چون همه چيز را از قبل مي‌دانستيم غافلگير نشديم. حتي بازنويسي متن هم قبل از تصويربرداري صورت گرفت و سيروس مقدم دورخواني‌هايش را با بازيگران انجام داد.

غفوري در پاسخ به اين سوال كه آيا تا ثريا هم همچون زير تيغ لحن تلخي دارد توضيح مي‌دهد: تا ثريا يك سريال اجتماعي است و اين جور كارها تلخي‌ها و شيريني‌هاي خودشان را دارند. زير هشت پاياني خوش داشت و با شيريني به پايان رسيد. مثل زندگي عادي كه در چهار فصل بهار و تابستان و پاييز و زمستان جريان دارد. در اين كار هم چهار فصل را مي‌بينيم.

ديگر عواملي كه در اين پروژه با سيروس مقدم همكاري داشته‌اند عبارتند از مدير برنامه‌ريزي و دستيار اول كارگردان: برزو نيك‌نژاد، منشي‌صحنه: محسن بهاري، مدير تصويربرداري: فرشاد گل‌سفيدي، صدابردار: صالح حبيبي و ‌مرتضي اصلان‌زاده، طراح گريم: مجيد اسكندري، طراح صحنه و لباس: آرزو غفوري و عكاس: محمد فوقاني.


نوشته شده در   دوشنبه 21 آذر 1390  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode