ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : چهارشنبه 3 مرداد 1403
چهارشنبه 3 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : پنجشنبه 17 آذر 1390     |     کد : 29410

موضوع عاشورا توسط 300 هنرمند به تصوير کشيده شد

300 هنرمند آذري ‌، بزرگ‌ترين مجموعه نقاشي با موضوع عاشورا‌ را‌ در قالب «72 بغض 72 بوم» در تبريز‌ خلق کردند.

300 هنرمند آذري ‌، بزرگ‌ترين مجموعه نقاشي با موضوع عاشورا‌ را‌ در قالب «72 بغض 72 بوم» در تبريز‌ خلق کردند.

به گزارش روابط عمومي اداره كل تبليغات اسلامي آذربايجان شرقي ، شهرام خدايي رئيس حوزه هنري آذربايجان‌شرقي اظهار داشت: هفتمين همايش نقاشان عاشورايي با عنوان «72 بغض 72 بوم » با حضور 300 هنرمند آذربايجان‌شرقي با موضوع عاشورا و قيام سيدالشهدا (ع) در محل سينما قدس و سينما 29 بهمن تبريز برگزار شد.

وي افزود: در اين دوره از برگزاري اين همايش هنري مذهبي که هفتمين سال خود را طي مي‌کند 300 نفر از هنرمندان استان در سنين مختلف با حضور در اين سوگواره هنري مکنونات قلبي خود را بر بوم نقاشي جاري کردند.

خدايي اضافه کرد: هنرمندان استاني با رنگ روغن و آکريليک در خصوص نهضت عاشورا و قيام اباعبدالله‌الحسين به صورت گروهي و تک نفره به نقش زني پرداختند و ماحصل اين حضور خلق بيش از 200 تابلوست.

وي افزود: آثار منتخب اين سوگواره در مناسبت‌هاي مختلف در سراسر کشور با برپايي نمايشگاه‌هايي به معرض ديد عموم گذاشته مي‌شود تا علاقه‌مندان ابراز ارادت هنرمندان به سرور و سالار شهيدان و شهداي کربلا را به تماشا بنشينند.

سرپرست حوزه هنري آذربايجان شرقي همچنين گفت: تلاش مي‌شود تا اين سوگواره در آينده به صورت منطقه‌اي در تبريز اجرا شود و از حضور هنرمندان ديگر در اين سوگواره بهره‌مند شويم.

خدايي اضافه کرد: در اين دوره از برگزاري سوگواره 72 بغض 72 بوم حضور خواهران هنرمند پر رنگ‌تر از پيش بود.

وي با بيان اينکه زيبايي‌هاي نهفته در جوهره حقيقي نهضت عاشورا و پيام آن مي‌تواند بن مايه خلق آثار عظيم هنري در رشته‌هاي مختلفي چون ادبيات، موسيقي، تجسمي، نمايش، تعزيه و ... باشد، اظهار داشت: امروزه يکي از دغدغه‌هاي اصلي جامعه جهت‌دهي فکري هنرمندان جوان به سوي مفاهيم ديني و مذهبي است که اين همايش علاوه بر نقش مهم و تاثيرگذار در اشاعه فرهنگ عاشورا ميان هنرمندان بهترين بهانه براي پر کردن خلا توليد با نگاه مفهومي و ديني نيز است.

خدايي افزود: اين جشنواره هنر عاشورايي قالب هنري پرارزشي است که توليد آثار مختلف هنري با مضمون ظلم‌ستيزي و عدالت خواهي را در پي دارد.

سرپرست حوزه هنري آذربايجان شرقي با اشاره به جايگاه قيام اباعبدالله الحسين (ع) در فرهنگ مردم ايران اسلامي، قيام عاشورا را از منظر هنر و به ويژه هنرهاي تجسمي قابل تأمل و تدبر ارزيابي کرد.‌

وي تصريح کرد: عمق پيام عاشورا را به اندازه تاريخ بشري دانست و گفت: خلق آثار نقاشي، تصويرسازي و خوشنويسي با محوريت عاشوراي حسيني موجب رونق هنرهاي تجسمي در گستره اسلام و تشيع مي‌شود


نوشته شده در   پنجشنبه 17 آذر 1390  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode