ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : چهارشنبه 3 مرداد 1403
چهارشنبه 3 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : چهارشنبه 16 آذر 1390     |     کد : 29375

توليد پنج تله فيلم در مراکز استاني سيما

برگ و باد، سفري براي صفر، زنجيرهايي كه پاره نمي‌شوند، لحظه پروانگي و سنگ و سودا عناوين تله‌فيلم‌هايي هستند...

جام جم آنلاين: برگ و باد، سفري براي صفر، زنجيرهايي كه پاره نمي‌شوند، لحظه پروانگي و سنگ و سودا عناوين تله‌فيلم‌هايي هستند كه در مراكز مختلف سيما مراحل توليد را طي مي‌كنند. اين فيلم‌ها در مركز گيلان، خوزستان، كرمانشاه، مازندران و سمنان آماده مي‌شوند و در آن هنرمنداني چون علي اوسيوند، حسين توشه، فرهاد بشارتي، محمود مقامي، يوسف مراديان و هادي قميشي نقش‌آفريني مي‌كنند.
برگ و باد در گيلان

فيلم تلويزيوني «برگ و باد» به تهيه‌كنندگي هادي افشار و كارگرداني جواد افشار به سفارش صدا و سيماي مركز گيلان تهيه و توليد مي‌شود.

افشار با اشاره به اين‌كه تصويربرداري اين تله‌فيلم 20روز طول كشيده است، گفت: ‌تله‌فيلم «برگ و باد» با مضمون اجتماعي و ترويج روحيه ايثار و فداكاري و تحكيم بنيان خانواده توسط جواد افشار و قاسم انصاري به نگارش در آمده است.

وي درباره داستان اين تله‌فيلم هم گفت:‌ در اين فيلم ترمه نامزد شهاب به همراه خانواده براي ديدن نامزدش راهي بندر انزلي مي‌شوند. آنها براي تفريح به جنگل مي‌روند كه در پي آن حادثه‌اي اتفاق مي‌افتد و سرنوشت جديدي براي آنها رقم مي‌خورد.

‌در اين فيلم بازيگراني چون حسين توشه، فرهاد بشارتي، نيلوفر پورمهدي، قدرت‌الله صالحي، عاطفه صرفه‌جو، علي تقوازاده، عباس محمدي، محمدرضا فتحي آبكنار، مهدي پتكي، نيلوفر صفرزاده، كيانا رسولي و وحيد رهباني به ايفاي نقش مي‌پردازند.

سفري براي صفر

تله‌فيلم «سفري براي صفر» نيز به كارگرداني حسن جوانبخت و تهيه‌كنندگي بهزاد تقي كهزاد در صداوسيماي مركز خوزستان توليد شده است.

كهزاد گفت: اين تله‌فيلم درباره «صفر» جوان روستايي است كه به دليل شرط ازدواج به خدمت سربازي رفته و براي اين‌كه وظايف كمتر اما مهم را بر عهده بگيرد به دروغ سعي مي‌كند خود را باسواد جلوه دهد و همين موضوع باعث بروز دردسر و مشكلات جديدي برايش مي‌شود.

وي افزود: نشان دادن فضيلت سواد و نكوهيدن بي‌سوادي، مقدس شمردن خدمت سربازي، لزوم توجه صحيح به تشكيل خانواده و زمينه‌سازي مناسب براي اين كار و همچنين نمايش زيبايي‌هاي زندگي بومي از طريق انعكاس جلوه‌هاي فرهنگي قوم بختياري از جمله اهداف توليد اين تله‌فيلم است.

وي با بيان اين‌كه نوشتن فيلمنامه اوليه سفري براي صفر شش ماه به طول انجاميده و حدودا سه ماه، صرف بازنويسي آن شده است. تصريح كرد: بخشي از اين تله‌فيلم در روستاي شيوند از توابع شهرستان ايذه و بخش ديگري در پادگان تيپ دو زرهي دزفول تصويربرداري شده است.

وي با بيان اين‌كه تصويربرداري اين تله‌فيلم يك ماه طول كشيده است، تصريح كرد: تدوين، صداگذاري و موسيقي تله‌فيلم سفري براي صفر نيز 2 ماه طول كشيد كه در حال حاضر آماده پخش است.

در اين فيلم بازيگراني چون محمود مقامي، امير موسوي، متين صفرپور، رژين هدايتي، محمد گله ملكي، غلامعلي طاهري، حميد بهداروند، فرزاد رمضاني و سعيد موذني به ايفاي نقش پرداخته‌اند.

زنجيرهايي كه پاره نمي‌شوند

تله‌فيلم «زنجيرهايي كه پاره نمي‌شوند» هم به كارگرداني داريوش جهانگيري و تهيه‌كنندگي پروين خدرويسي و فرشاد شكيبي به سفارش صدا و سيماي مركز كرمانشاه تهيه و توليد مي‌شود.

خدرويسي گفت: تله‌فيلم «زنجيرهايي كه پاره نمي‌شوند» زندگي و فتوت بين نوجوانان را به تصوير مي‌كشد.

وي استفاده از فضاي اجتماعي و بومي منطقه كرمانشاه را از جذابيت‌هاي اين تله‌فيلم عنوان كرد و افزود: در تله‌فيلم زنجيرهايي كه پاره نمي‌شوند فرهنگ رايج پهلواني و مردانگي دستمايه كار قرار گرفته است.

وي بيان كرد: استفاده از فضاي بكر استان كرمانشاه باعث مي‌شود همذات‌پنداري با مخاطب صورت بگيرد و تاثير بسزايي در جذب مخاطب داشته باشد.

وي ادامه داد: طاق بستان، مسجد جامع، زورخانه علمدار و جاذبه‌هاي بصري كرمانشاه از جمله مراكز ديدني و تاريخي كرمانشاه هستند كه به عنوان لوكيشن در اين تله‌فيلم از آنها استفاده شده است.

وي از تدوين همزمان اين تله‌فيلم خبر داد و اضافه كرد: تله‌فيلم زنجيرهايي كه پاره نمي‌شوند پس از مراحل تدوين، صداگذاري و موسيقي در دي ماه سال جاري آماده پخش خواهد شد.علي اوسيوند، يوسف مراديان، علي ابوالحسني و محسن چغارزدي در اين تله‌فيلم به ايفاي نقش پرداخته‌اند.

لحظه پروانگي

تله‌فيلم «لحظه پروانگي» نيز به كارگرداني سيدمحسن يوسفي و تهيه‌كنندگي مهدي رازقي به سفارش صداوسيماي مركز مازندران تهيه و توليد مي‌شود.

رازقي مذهبي بودن و استفاده ازلوكيشن‌هاي بومي و زيباي منطقه مازندران را از ويژگي‌هاي اين فيلم تلويزيوني عنوان كرد و افزود: تصويربرداري تله‌فيلم مرواريد سياه به مدت 40روز انجام شده و در حال حاضر مراحل تدوين، صداگذاري و موسيقي را پشت سر مي‌گذاريم.

وي اظهار اميدواري كرد: اين تله‌فيلم اواخر دي ماه سال 90 آماده پخش خواهد شد.

وي با اشاره به بخش‌هايي از داستان اين تله‌فيلم اظهار كرد: يونس صياد جواني است كه فوت پدرش با فروش لنج صيد كيلكايي كه در آن كار مي‌كند مصادف شده و او بيكار مي‌شود.يونس به تشويق شوهر خواهرش در آستانه روي آوردن به كار قاچاق خاويار قرار مي‌گيرد، اما قبل از به دام افتادن شغلي در درمانگاه روستا پيدا مي‌كند غافل از اين‌كه وسوسه شوهر خواهرش او را رها نمي‌كند.

عليرضا كبودوند، ليلا جنيدي، فرهاد روشن، اصغر شريعتي، احمد رجبي، عباس ابوالحسني، سيد خديجه موسوي، علي حسن‌پور، عيسي خاني، احمد الحاقي و... از جمله بازيگراني هستند كه در اين تله فيلم به ايفاي نقش پرداخته‌اند.

سنگ و سودا

تصويربرداري تله‌فيلم «سنگ و سودا» هم با مضمون پليسي- جنايي به تهيه‌كنندگي هادي افشار و كارگرداني مجيد تربتي‌فرد به سفارش صدا و سيماي مركز سمنان كليد خورد.

افشار درباره داستان اين تله فيلم گفت: مرگ مشكوك دو كارگر معدن سنگ، افسري از بخش جنايي را به سمت اين ماجرا مي‌كشاند و پس از بررسي و پيگيري متوجه مي‌شود كه مهندس معدن و دوستانش در پوشش كار در معدن به انجام اعمال غيرقانوني مشغولند.

وي با اشاره به اين‌كه اين تله‌فيلم يك ماه پيش توليد داشته است، افزود: تصويربرداري فيلم تلويزيوني «سنگ و سودا» به مدت يك ماه در سمنان و شهرهاي اطراف طول خواهد كشيد.

افشار با بيان اين‌كه تدوين همزمان اين تله‌فيلم توسط جواد افشار و ميلاد مظاهري در حال انجام است، اظهار اميدواري كرد: تله فيلم سنگ و سودا تا پايان دي ماه سال جاري آماده پخش خواهد شد.

حسين رجايي‌دوست، رضا آحادي، هادي قميشي، محمد علايي، محمدرضا عباس‌نژاد، مجيد جعفري، علي رجايي، رائد تميمي، امير غريب‌زاده، مهتا نظري، سيدجلال علي‌الحسيني، حديثه ناظري و جمعي از بازيگران استان سمنان در اين فيلم به ايفاي نقش مي‌پردازند.


نوشته شده در   چهارشنبه 16 آذر 1390  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode