ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : سه شنبه 2 مرداد 1403
سه شنبه 2 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : شنبه 12 آذر 1390     |     کد : 29224

بيمه حوادث ساختمان‌ها اجباري مي‌شود

سرپرست سازمان مديريت بحران كشور از پيگيري اجباري شدن بيمه حوادث براي تمامي ساختمان‌هاي مسكوني، اداري و تجاري خبر داد.

جام جم آنلاين: سرپرست سازمان مديريت بحران كشور از پيگيري اجباري شدن بيمه حوادث براي تمامي ساختمان‌هاي مسكوني، اداري و تجاري خبر داد.
حسن قدمي در گفت‌وگو با ايسنا، افزود: به دنبال تصويب قانوني در اين خصوص هستيم تا شهروندان با پرداخت حق بيمه سالانه از طريق يكي از قبوض خدماتي، از مزاياي بيمه ساختمان در برابر حوادث و بلاياي طبيعي برخوردار شوند.

وي با بيان اين‌كه بيمه يكي از مهم‌ترين ابزارهاي تامين اجتماعي محسوب مي‌شود، عنوان كرد: در سال‌هاي گذشته كشور ما از موضوع نقش بيمه در حوزه مقابله با حوادث و بحران غافل بوده است و فقدان بيمه در اماكن مسكوني و تجاري يكي از معضلات فعلي به شمار مي‌رود.

هزينه بيمه حوادث ساختمان بسيار اندك است

قدمي با بيان اين‌كه يك واحد مسكوني با متراژ متوسط را مي‌توان با كمتر از 20 هزار تومان بيمه كرد، افزود: اين رقم سهم اندكي در سبد هزينه خانوار دارد و اين در حالي است كه در صورت بروز يك حادثه طبيعي، مي‌تواند گره بزرگي از زندگي آسيب‌ديدگان بگشايد.

به گفته وي، در صورت برخورداري اماكن مسكوني بويژه مجتمع‌هاي آپارتماني از بيمه حوادث، در صورت بروز حادثه و تخريب خانه، بيمه هزينه‌هاي بازسازي ساختمان را پرداخت مي‌كند.

سرپرست سازمان مديريت بحران بر ضرورت فرهنگسازي در خصوص بيمه حوادث تاكيد كرد و گفت: توانايي دولت در بازسازي اماكني كه به دليل حادثه تخريب شده، اندك است و بيمه مي‌تواند نقش بسزايي در اين زمينه داشته باشد.

سرپرست سازمان مديريت بحران كشور از تصويب لايحه‌اي در هيات دولت خبر داد كه بر اساس آن تمامي دستگاه‌هاي دولتي موظف هستند از ابتداي سال 91 ساختمان‌ها و اموال منقول و غيرمنقول خود را تحت پوشش بيمه حوادث قرار دهند.

به گفته قدمي، بر اين اساس از سال آينده اگر يك ساختمان دولتي كه بيمه نشده، بر اثر يك حادثه طبيعي تخريب شود، مسووليت عواقب آن به عهده همان دستگاه خواهد بود.

بيمه رايگان ساختمان براي اقشار آسيب‌پذير

وي با تاكيد بر اين‌كه هيچ‌كس از بيمه شدن متضرر نخواهد شد در عين حال به مشكل اقشار آسيب‌پذير و كم‌درآمدي كه توان پرداخت حق بيمه اندك ساختمان خود را ندارند، اشاره كرد و گفت: به دنبال تفاهم با كميته امداد و سازمان بهزيستي براي پوشش ساختمان متعلق به اقشار آسيب‌پذير در بيمه حوادث هستيم.

قدمي دراين‌باره توضيح داد: در صورت تفاهم نهايي بخشي از حق بيمه اين اقشار از سوي سازمان مديريت بحران و بخش ديگر از سوي نهادهاي حمايتي پرداخت خواهد شد تا اين افراد بتوانند به صورت رايگان از مزاياي بيمه حوادث ساختمان برخوردار شوند.


نوشته شده در   شنبه 12 آذر 1390  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode