ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : يکشنبه 7 مرداد 1403
يکشنبه 7 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : يکشنبه 29 آبان 1390     |     کد : 28576

تمديد طرح ملي پيشگيري از تنبلي چشم

رييس مركز توسعه پيشگيري سازمان بهزيستي كشور گفت: طرح ملي پيشگيري از تنبلي چشم كودكان سه تا شش سال تا پانزدهم آذر ماه در پايگاه‌هاي ثابت و سيار سراسر كشور اجرا مي‌شود.

جام جم آنلاين: رييس مركز توسعه پيشگيري سازمان بهزيستي كشور گفت: طرح ملي پيشگيري از تنبلي چشم كودكان سه تا شش سال تا پانزدهم آذر ماه در پايگاه‌هاي ثابت و سيار سراسر كشور اجرا مي‌شود.
محمد نفريه در گفت‌وگو با ايرنا افزود: طرح پيشگيري از تنبلي چشم (آمبليوپي) كه از اول آبان در 630هزار پايگاه ثابت و سيار در سراسر كشور آغاز شد، قرار بود به مدت يك ماه تا پايان آبان ماه اجرا شود.

وي اظهار كرد: امسال گروه هدف يك ميليون نفر است كه نسبت به سال گذشته با افزايش مواجه بوده و به همين دليل اجراي اين طرح تا نيمه آذر ادامه خواهد داشت.

نفريه با بيان اين‌كه اين سازمان پيش‌بيني گروه هدف در طرح پيشگيري از تنبلي چشم را حداقل سه ميليون نفر در نظر گرفته است، افزود: با گذشت حدود يك ماه از اجراي اين طرح، هنوز سازمان بهزيستي به سنجش گروه هدف خود نرسيده است.

رييس مركز توسعه پيشگيري سازمان بهزيستي با بيان اين‌كه به صورت استاندارد غربالگري و تنبلي چشم بايد در سه مرحله انجام شود، اظهار كرد: از بدو تولد، كودكان دو تا چهار سال و چهار تا شش سال، زمان‌هاي استاندارد براي انجام غربالگري تنبلي چشم است.

نفريه افزود: از سال گذشته، كودكان سه ساله هم تحت پوشش اين طرح قرار گرفتند و به دليل اين‌كه مراجعه به اين طرح اختياري است، سعي داريم با اطلاع‌‌رساني وسيع سطح پوشش‌دهي را افزايش دهيم، ضمن اين‌كه هم‌اكنون در جامعه، پوشش 83 درصدي داريم.

وي با بيان اين‌كه در حال حاضر طرح غربالگري و تنبلي چشم در سه سطح در سازمان بهزيستي اجرا مي‌شود، گفت: سطح يك در 59 هزار مهدكودك، مركز پيش‌دبستاني و خانه بهداشت و با كمك مربيان آموزش ديده انجام مي‌شود و كودكاني كه مشكوك تشخيص داده مي‌شوند به سطح دوم و بينايي‌سنج‌ها معرفي مي‌شوند و نفرات مشكوك در سطح دوم به چشم‌پزشك‌ها در سطح سوم ارجاع داده مي‌شوند.


نوشته شده در   يکشنبه 29 آبان 1390  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode