ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : سه شنبه 2 مرداد 1403
سه شنبه 2 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : شنبه 7 آبان 1390     |     کد : 27503

نفوذ تفکر فلسفی در کتب‌ اول ابتدایی تا پایان متوسطه

وزیر آموزش و پرورش از اجرای تفکر فلسفی در تمام کتاب‌های اول ابتدایی تا پایان متوسطه در برنامه درسی ملی خبر داد و گفت:‌ تا 2 الی 3 سال آینده تمام مدارس هوشمندسازی می‌شوند.

نفوذ تفکر فلسفی در کتب‌ اول ابتدایی تا پایان متوسطه/ هوشمندسازی مدارس تا 3 سال آینده
وزیر آموزش و پرورش از اجرای تفکر فلسفی در تمام کتاب‌های اول ابتدایی تا پایان متوسطه در برنامه درسی ملی خبر داد و گفت:‌ تا 2 الی 3 سال آینده تمام مدارس هوشمندسازی می‌شوند.
به گزارش خبرنگار فارس در هجدهمین نمایشگاه بین‌المللی مطبوعات و خبرگزاری‌ها، حمیدرضا حاجی‌بابایی وزیر آموزش و پرورش دقایقی پیش با حضور در غرفه این خبرگزاری در نشست بررسی تحول بنیادین در آموزش و پرورش شرکت کرد و با اشاره به مفهوم تحول بنیادین اظهار داشت: معنای تحول بنیادین این است که هر آنچه در آموزش و پرورش وجود دارد دستخوش تغییر شود؛ کتاب‌ها و ساعات درسی دانش‌آموزان متناسب‌سازی شود و نوع نگاه به معلم و روش‌های تدریس هم تغییر یابد.

وی افزود: نمونه بارز تحول بنیادین در آموزش و پرورش، گذر از روش‌های سنتی به روش‌های نوین است که بر همین اساس تا پایان سال تحصیلی جاری حدود 20 هزار مدرسه هوشمند و به فناوری‌های نوین مجهز می‌شود.

حاجی‌بابایی طرح‌های همچون مدارس قرآن، طرح سباح و احداث سالن‌های ورزشی دانش‌آموزی را از زیرساخت‌های تحول بنیادین خواند و ادامه داد: علاوه بر اینها سند برنامه درسی ملی نیز به عنوان نقشه راه کتب درسی و الگوی روش‌های تدریس و ساعات آموزش مدنظر قرار دارد.

* تغییر تمام کتاب‌های درسی تا 5 الی 6 سال آینده

وزیر آموزش و پرورش در پاسخ به این پرسش که: "آیا تغییرات کتاب‌های درسی نسبت به سال‌های گذشته و در مقایسه با کشورهای پیشرفته، جذاب است؟"، گفت:‌ در سند تحول بنیادین به دنبال آن هستیم که دانش‌آموز را اهل تحقیق، تفکر و خلاقیت تربیت کنیم تا به جای آنکه انبوهی از کتاب‌های درسی را حفظ کند، مطالبی را بیاموزد که به توان علمی و خلاقیت وی اضافه شود.

وی ادامه داد: لذا نوع انتخاب کتاب‌ها بسیار مهم است و باید کتاب‌های درسی از اول دبستان تا پایان متوسطه خط سیر مشخصی داشته باشد؛ بر این اساس باید تفکر فلسفی در تمام کتاب‌های درسی ابتدایی، راهنمایی و متوسطه وجود داشته باشد به گونه‌ای که به نوع نگاه و اندیشه دانش‌آموزان شکل مشخصی بدهد.

حاجی‌بابایی از تغییر تمام کتاب‌های درسی تا 5 الی 6 سال آینده خبر داد و تصریح کرد: ساعات درسی دانش‌آموزان مطابق با ساعات درسی دنیا می‌شود چرا که برخی‌ها آشنایی کافی با مفهوم ساعات درسی ندارند و تصور می‌کنند که ساعت درسی یعنی فقط سر کلاس نشستن.

* ساعات درسی در کشور ما کم نیست

وی تأکید کرد: این در حالی است که در کشورهای دیگر هرآنچه را که تحت عنوان تعلیم و تربیت انجام می‌شود از جمله ساعات فوق‌برنامه، جزو ساعات درسی حساب می‌شود بنابراین ساعات درسی در کشور ما کم نیست.

وزیر آموزش و پرورش در ادامه از موظف شدن تمام دستگاه‌های مشمول ماده 5 قانون مدیریت خدمات کشوری در استان‌ها برای هوشمندسازی یک مدرسه خبر داد و خاطرنشان کرد: با این شیوه حداقل 15 هزار مدرسه در سال جاری هوشمند می‌شوند و عدد 20 هزار مدرسه نیز کف کار است.

حاجی‌بابایی تأکید کرد: به سمتی حرکت می‌کنیم که طی 2 الی 3 سال آینده تمام مدارس را هوشمند کنیم.



نوشته شده در   شنبه 7 آبان 1390  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode