ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : چهارشنبه 3 مرداد 1403
چهارشنبه 3 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : دوشنبه 2 آبان 1390     |     کد : 27293

جشنواره‌ «رويش» مشوق فيلمسازان دينی است

عضو شورای اسلامی شهر تهران معتقد است جشنواره فيلم كوتاه دينی «رويش» جدا از اينكه تربيت‌ كننده فيلمسازان دينی است، برای اين فيلمسازان يك مشوق قوی محسوب می‌شود.

عضو شورای اسلامی شهر تهران معتقد است جشنواره فيلم كوتاه دينی «رويش» جدا از اينكه تربيت‌ كننده فيلمسازان دينی است، برای اين فيلمسازان يك مشوق قوی محسوب می‌شود.

احمد مسجدجامعی، عضو شورای اسلامی شهر تهران و وزير اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی، در حاشيه برگزاری هفتمين جشنواره بين‌المللی فيلم كوتاه دينی «رويش» در گفت‌وگو با خبرگزاری قرآنی ايران(ايكنا) در خصوص ويژگی‌های اين جشنواره اظهار كرد: به عقيده من هر جشنواره‌ای كه بتواند با زبان هنر به ويژه سينما مفاهيم دينی را در سينما ترويج كند در خور توجه است و شايسته است كه بدان بايد با ديدی مثبت نگاه كرد.

وی افزود: جشنواره فيلم «رويش» نيز از چنين امتيازی سود می‌برد. در ضمن اين رويداد سينمايی سبب شده كه به واسطه آن از كسانی كه در اين حوزه فعاليت می‌كنند تجليل شوند. رضا ميركريمی يكی از اين هنرمندان است كه در اين دوره از وی تجليل خواهد شد.

رئيس سابق موزه قرآن در بخش ديگری از سخنانش تصريح كرد: در ضمن جشنواره فيلم «رويش» می‌تواند هنرمندانی تربيت كند كه همچون ميركريمی و مجيدی برای سينمای دينی مايه مباهات باشند.

مسجدجامعی با اشاره به انتخاب مشهد به عنوان ميزبان اين جشنواره اذعان كرد: شهر مشهد جدا از ويژگی مذهبی داشتن، يك شهر فرهنگی نيز است، به نحوی كه در كنار ری و نيشابور، اين مقدس نيز به لحاظ فرهنگی قدمت بالايی دارد، بنابراين انتخاب اين شهر به عنوان ميزبان اين جشنواره انتخابی بايسته و تيزهوشانه است.

وی در بخش ديگری از سخنان خود درباره حضور ديگر كشورها در اين جشنواره تصريح كرد: نگاه به غيب و ماوراء در سينمای تمامی كشورها وجود دارد، بنابراين اين ظرفيت وجود دارد كه كشورهای ديگر هم در جشنواره‌ای موضوعی حضور يابند تا بتوان از تجارب آنان نيز در بالا بردن كيفيت آثار بهره برد.

مسجد جامعی در پايان خاطرنشان كرد: در ضمن ويژگی بين‌المللی چنين جشنواره‌ای بر اعتبار جهانی آن نيز می‌افزايد، همان‌گونه كه در سينمای جهان جشنواره‌های بزرگی وجود دارد كه محوريت آن مذهب است. 


نوشته شده در   دوشنبه 2 آبان 1390  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode