ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : جمعه 15 تير 1403
جمعه 15 تير 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : يکشنبه 27 شهريور 1390     |     کد : 25487

آبغوره و ليموترش، قاتل ميكروب وبا

رئيس بيمارستان خمين با بيان اين كه ميكروب وبا در مقابل اسيد معده حساس بوده و از بين مي‌رود، توصيه كرد: بيماران از غذاها و مواد خوراكي اسيدي همچون آبليمو، ليموترش و آبغوره استفاده كنند.

جام جم آنلاين: رئيس بيمارستان خمين با بيان اين كه ميكروب وبا در مقابل اسيد معده حساس بوده و از بين مي‌رود، توصيه كرد: بيماران از غذاها و مواد خوراكي اسيدي همچون آبليمو، ليموترش و آبغوره استفاده كنند.
به گزارش ايسنا، دكتر سيدجواد موسوي‌فرد با تاكيد بر اين كه در صورت مشاهده هرگونه اسهال آبكي به يكي از مراكز درماني مراجعه كنيد، افزود: علائم وبا در ابتدا به صورت اسهال آبكي و سفيد رنگ و حجيم شبيه آب برنج و دل درد خفيف آغاز و در صورت عدم مراجعه شخص به پزشك به دليل شديدتر شدن اسهال و كاهش آب بدن، فرد بيمار دچار خشكي پوست مي‌شود.

دكتر موسوي‌فرد، استفراغ بدون حالت تهوع قبلي، اسهال بدون درد و زور و پيچ شكم همراه با گرفتگي (اسپاسم) و درد عضلات پشت ساق پا، تشنگي فراوان، كم شدن يا قطع شدن ادرار را از ديگر علائم اين بيماري عنوان كرد.

وي افزود: فرد بيمار مقدار زيادي الكتروليت، سديم، پتاسيم، كلسيم و مواد ضروري بدن را از طريق مدفوع دفع مي‌كند كه اين امر باعث بروز علائمي نظير سرگيجه، ضعف عمومي بدن و تپش قلب در فرد بيمار شده كه در صورت عدم درمان مي‌تواند به فوت بيمار منجر شود.

وي اظهار كرد: وبا مرضي است كه از طريق آب توسط باكتري ويبريو كلرا ايجاد و بيشترين راه انتقال آن از طريق مدفوع انساني، آب و مواد غذايي آلوده و خوردن سبزي‌هايي كه در هنگام كاشته شدن با كود انساني و پساب تغذيه مي‌شود، است.

رئيس بيمارستان خمين اراك ادامه داد: شخصي كه به بيماري وبا مبتلاست هر بار كه به توالت مي‌رود، ميليون‌ها ميكروب از او دفع مي‌شود بنابراين فرد بيمار هر وسيله‌اي از دستگيره در گرفته تا صابون را به ميكروب وبا آلوده مي‌كند.

وي بيان كرد: چون ميكروب‌هايي كه به صابون جامد منتقل شده‌اند، به نفر بعدي انتقال مي‌يابند، پس بهتر است از براي شستشوي دست مايع صابون استفاده شود.

دكتر موسوي‌فرد با تاكيد بر اين‌كه پيشگيري مقدم بر درمان است، گفت: از آب‌ جوشيده و ضدعفوني شده و غذاهاي كاملا پخته و داغ استفاده شود.

وي ادامه داد: ميوه‌ها و سبزيجات قبل از مصرف بايد شستشو، انگل‌زدايي و ضدعفوني شوند و تا جايي كه ممكن است از مصرف سالاد و سبزيجات حتي در خانه خودداري شود.


نوشته شده در   يکشنبه 27 شهريور 1390  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode