ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : دوشنبه 1 دي 1404
دوشنبه 1 دي 1404
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : پنجشنبه 17 شهريور 1390     |     کد : 25044

طرح حمله به افغانستان پيش از 11 سپتامبر طراحي شده بود

يكي از محققيني كه همچنان پس از گذشت 10 سال ابهامات حل نشده درباره حادثه يازده سپتامبر را بررسي مي‌كند، تأکید کرد که طرح حمله به افغانستان پيش از 11 سپتامبر طراحي شده بود.

 يكي از محققيني كه همچنان پس از گذشت 10 سال ابهامات حل نشده درباره حادثه يازده سپتامبر را بررسي مي‌كند، تأکید کرد که طرح حمله به افغانستان پيش از 11 سپتامبر طراحي شده بود.
به گزارش فارس، حوادث يازده سپتامبر توجه بسياري از محققين و روزنامه‌نگاران مستقل را در آمريكا و جهان به خود جلب كرد. هر كدام از اين محققين با توجه به تخصص خود به بررسي علل و نحوه وقوع اين حادثه پرداخته‌اند. "انور مسعود" يكي از روزنامه‌نگاراني است كه در مقاله‌اي در پايگاه تحليلي "وترنز تودي" كه متعلق به افسران بازنشسته آمريكايي است، به بررسي علل وقوع حادثه 11 سپتامبر پرداخته است.

اين گزارش حمله به ساختمان پنتاگون را مورد بررسي قرار داده و تأكيد مي‌كند كه شواهد و مدارك موجود نشان مي‌دهد آن چه كه باعث صدمه ديدن ساختمان پنتاگون شد، موشك و يا مواد منفجره بوده و نه هواپيما و آنچه داستان های منتشر شده از یازده سپتامبر مدعی آن است. بنابراین، شاید اصلا حملات یازده سپتامبر توطئه ای از پیش طراحی شده باشد.

11 سپتامبر هیچ هواپیمایی ربوده نشد

این محقق بین المللی در ابتدای مقاله خود مي‌نويسد: مدارك قاطع حاكي از آن است كه هواپيماي پرواز 77 خطوط هوايي آمريكا در 11 سپتامبر 2001 به پنتاگون اصابت نكرده و قوانين علمي نيز گزارش رسمي 11 سپتامبر را تكذيب مي‌كند.
در 17 دسامبر 2010، "جسي ونچورا"، مجري برنامه تلويزيوني Conspiracy Theory در شبكه كابلي "تي آر يو" آمريكا اظهار داشت، فرمانده سابق "مينسوتا" ايده‌اي را مطرح كرد مبني بر آن‌كه در 11 سپتامبر 2001، موشك يا مواد منفجره‌ باعث صدمه به پنتاگون شده و هيچ‌گونه هواپيماربايي در كار نبوده است. من با اين ايده موافقم و چند سال پيش براي اولين بار راجع به اين موضوع مطلبي را نوشتم كه در ذيل مي‌خوانيم.
انور مسعود افزود: در فاصله چند مايلي از پنتاگون زندگي مي‌كنم و در اوايل سال 2002 بررسي اين موضوع را آغاز كردم. اولين پرسشي كه بلافاصله پس از آن روز تأسف‌بار در سال 2001 زماني‌كه به ذهنم خطور كرد اين بود كه "هواپيما كجا بوده است؟"

طرح حمله به افغانستان پيش از 11 سپتامبر طراحي شده بود

وی در ادامه مقاله خود می نویسد: زماني‌كه پي بردم ظاهرا جنگ آمریکا در افغانستان پيش از وقوع 11 سپتامبر و شايد پس از مذاكرات آمریکا با طالبان مبني بر خط لوله از كار افتاده طراحي شده بود، به صحت گزارش رسمي 11 سپتامبر شك كردم.
در 18 سپتامبر 2001 طبق گزارش‌هاي bbc، مقامات ارشد آمريكايي به نقل از "نياز نايك"، وزير سابق امور خارجه پاكستان در اواسط ژوئن اعلام كردند كه عمليات نظامي در افغانستان تا اواسط اكتبر ادامه خواهد داشت.
مسعود در ادامه تأکید می کند: در آوريل 2002 طي مقاله‌اي مطالبي را همراه با ترديد در مورد گزارش رسمي 11 سپتامبر بيان كردم و در 7 مارس 2005 در مقاله‌اي با عنوان "در روز 11 سپتامبر چه اتفاقي در پنتاگون رخ داد؟"، اين گزارش رسمي را تكذيب كردم كه در وب‌سايت (TWF.org) بيشترين بازديدكننده را داشت.
بيشترين موضوعات را جسي ونچورا در 17 دسامبر 2010 افشا كرد و بيشتر از آن، مقاله 7 مارس 2005 من و توضيح بيشتر در مقاله 11 سپتامبر 2010 با عنوان "غلط جلوه دادن گزارش كميسيون 11 سپتامبر از سوي نسخه‌هاي پنتاگون و گزارش‌هاي رسمي" بود.
وي ادامه می دهد: در 12 سپتامبر 2001، رسانه‌هاي خبري بايد مي‌دانستند زماني‌كه اخبار كوتاه وزارت دفاع هيچ توضيحي راجع به "خطوط هوايي آمريكا"، "پرواز 77" و "بوئينگ 757" نداد، اطلاعات افشا شده اشتباه بود و گزارشگران "را ابتدا مورد تهديد قرارداده، و سپس متوسل به زور شده و آنها را دست‌بند زده و از محل حادثه خارج كردند."
در نهايت، زماني‌كه فيلم دوربين ويدئويي امنيتي "پرواز 77" از سوي پنتاگون منتشر شد، فقط تصويري را نشان مي‌داد كه برچسب "نزديك شدن هواپيما" و چيزي كه به موازات زمين در حدود 100 يارد در مقابل پنتاگون در حركت بود، در آن نمايان‌گر بود.
نويسنده مقاله با تأكيد بر اينكه دولت قصد داشت گزارش كميسيون 11 سپتامبر را نادرست نشان دهد، نوشت: اين مدرك براي حمايت از ادعاي دولت ايالات متحده است مبني بر اين‌كه خطوط هوايي پرواز 77 آمريكا در 11 سپتامبر 2001 به پنتاگون اصابت كرده و آنها به‌دنبال آن بودند كه ضمن بازرسي بيشتر اهداف خود را عملي كنند.
در واقع، گزارش‌هاي خود دولت از جمله نسخه‌هاي پنتاگون، گزارش‌هاي رسمي، اطلاعات دستگاه ضبط پرواز و قوانين علمي، "گزارش كميسيون 11 سپتامبر" را غلط جلوه دادند.

هیچ اثری از هواپیما در خرابه های پنتاگون پیدا نشد

"جيمي مك اينتاير"، گزارشگر ارشد پنتاگون در سي ان ان كه از نوامبر سال 1992 مشغول به‌كار است، لحظاتي پس از حمله ادعا شده به پنتاگون در 11 سپتامبر 2001، اين‌گونه گزارش داد: "با توجه به بازديد نزديك من از صحنه حادثه، هيچ مدركي از هواپيمايي كه در نزديكي پنتاگون دچار سانحه شده باشد به چشم نمي‌خورد... تنها قطعات كوچكي وجود دارد كه مي‌توان با دست آنها را برداشت. هيچ اثري از تكه‌هاي دم، بال و بدنه هواپيما وجود ندارد هيچ مدركي وجود ندارد كه وجود يك هواپيماي سانحه ديده را در اطراف پنتاگون اثبات كند. "
مك اينتاير افزود: "اگر به تصاوير پنتاگون نگاهي بيندازيد مي‌بينيد كه تمام طبقات ريزش كرده كه بلافاصله رخ نداده است. به‌نظر نمي‌رسد در كمتر از حدود 45 دقيقه اسكلت ساختمان سست شده و تمام طبقات فروريخته باشند. "
اين گزارش تأكيد كرد: ظاهرا اين گزارش خبري به‌طور مجدد پخش نشد، و چند سال بعد مك اينتاير در برنامه "وولف بليتزر" (Wolf Blitzer) در شبكه سي ان ان ادعا كرد كه ديگر به وي توجهي نمي‌شود.
سرهنگ "كارن كوياتفسكي" كه از طبقه پنجم دفتري در رينگ B آن ساختمان، شاهد "يك گلوله آتش فراموش‌نشدني با قطر 20 تا 30 فوتي" بود كه گزارش مك اينتاير را تأييد مي‌كند.
كوياتفسكي با توجه به مقاله "فرمانروايي آمريكا و 11 سپتامبر، اعتراض انديشمندان"، اظهار داشت: عدم وجود غيرعادي بقاياي هواپيماي مسافربري و نبود هيچ اثري از آسيب در ساختمان پنتاگون، احتمال برخورد يك هواپيماي بزرگ را دربر نخواهد داشت. اين مدرك عيني شايد براي وزير امور خارجه آشكار شده باشد، كه در يك لغزش زباني نابجا اظهار داشت يك هواپيما به‌عنوان "موشك" به ساختمان پنتاگون اصابت كرد.
يكي از كارمندان پنتاگون به نام "آپريل گلوپ" (April Gallop) كه "ميزش در فاصله حدود 40 فوت از هواپيمايي قرار داشت،" در پرونده ارائه شده موضوع فوق گفت: "زماني‌كه سركار مشغول استراحت بودم، صداي انفجاري شنيدم، سپس انفجار ديگري؛ ديوارها فروريخت و سقف ريزش كرد. ضربه‌اي به سرم وارد شد، و توانستم كودكش را در بغل گرفته و راهي را كه از شدت انفجار مانند روز روشن شده بود به بيرون از ديوار پيدا كنم. ولي در هيچ‌جا، اثري از هواپيماي آسيب‌ديده و آتش‌سوزي ناشي از سوخت هواپيما نبود تنها آوار و گرد و غبار بود. "
"باربارا هونه‌گر" (Barbara Honegger)، خبرنگار امور نظامي،به همراه يك خلبان كه از سوي فرمانده "لاري آرنولد" (Larry Arnold)، از مركز دفاع هوايي آمريكا به محل حادثه فرستاده شده بود، باتوجه به تجربيات خود "در 11 سپتامبر چندين مورد غير متعارف از جمله، باتري ساعت‌هاي ديواري بين ساعت 31/9 تا 32/9 متوقف شده بود. "
ادعا شده كه پرواز 77 در ساعت 38/9 به ساختمان اصابت كرده است.
يك نمودار (كه از "گزارش اجرايي ساختمان پنتاگون" گرفته شده‏،) از تصاوير گرفته شده از نماي بالا بيان‌گر آن است شيء سنگيني در بالاي ساختمان تغيير جهت داده و انفجارهاي صورت گرفته در پائين و بالا غير متعارف بوده است.
"آلبرت استابلبين" (Albert Stubblebine)، سرلشكر بازنشسته و فرمانده كل اطلاعات و امنيت فرماندهي ارتش ايالات متحده و رئيس تفسير تصاوير براي اطلاعات علمي و فني در يك مصاحبه تلويزيوني اظهار داشت، نمي‌دانم به‌طور دقيق چه چيزي به ساختمان ضربه زده اما از عكس‌هايي كه مورد تجزيه و تحليل قرار داده و با دقت بسيار نگاه كردم، پي‌بردم كه هواپيمايي در كار نبوده است.
"داگلاس راك" (Douglas Rokke)، سرگرد بازنشسته ارتش ايالات متحده در ادامه افزود: "هيچ هواپيمايي به ساختمان اصابت نكرده است. به‌طور كلي اين اتفاق غير ممكن است! نمي‌توان با اين هواپيما تغيير جهت داد و بالاي بزرگراه يا بالاي تيرهاي چراغ برق پرواز كرد. حتي به‌دليل شلوغي‌هاي شهر نمي‌توان آن را به زمين نزديك كرد."

چرا مقامات دولت آمریکا شواهد و مدارک را مخفی کردند

در 12سپتامبر 2001، اخبار كوتاهي از وزارت دفاع و از سوي "ويكتوريا كلارك"، معاون وزرير امور خارجه منتشر شد مبني بر اين‌كه هيچ توضيحي از سوي "اد پلائر" ، مسئول آتش نشاني منطقه "آرلينگتون" و ديگران، در مورد "خطوط هواپيمايي آمريكا "، "پرواز 77 "، "بو ئينگ 757"، ارائه نشده است.
اين موضوع چقدر اهميت دارد؟
رسانه‌هاي خبري جهان يك روز پس از حمله ادعا شده كه از سوي هواپيما رباهايي عرب با پرواز 77 و بوئينگ 757 خطوط هواپيمايي آمريكا صورت گرفته بود در پنتاگون گرد هم آمدند و اظهار داشتند "خطوط هوايي آمريكا "، "پرواز 77 "، "بوئينگ 757 "، مسئله با اهميتي نبود كه در اخبار كوتاه پنتاگون يك روز پس از آن حمله گفته شود!
يك گزارش‌گر از اد پلاگر مسئول آتش‌نشاني پرسيد، "آيا در كل چيزي از هواپيما باقي‌ مانده است؟ "وي جواب داد، "قطعات كوچكي از هواپيما وجود دارد اما چيزهاي نظير پاره‌هاي بدنه اصلي هواپيما نيست."
زماني‌كه اين گزارش‌گر پرسيد، رئيس، عملاً قطعات كوچكي از هواپيما در اطراف محل حادثه در بزرگراه مشاهده شده است. آيا مي‌توان گفت كه انفجار هواپيما بر اثر انفجار سوخت هواپيما بوده است؟ وي در پلاگر پاسخ گفت، "ترجيح مي‌دهم در اين مورد نظري ندهم. "
اين گزارش مسئله‌اي را افشا مي‌كند مبني بر اين‌كه گزارشگران را "مورد تهديد قرار داده و با توسل به زور به آنها دست‌بند زده و از محل حادثه آنها را دور كرده‌اند. "
امسال، اخبار كوتاه گزارش12سپتامبر 2001 از وب‌سايت وزارت دفاع برداشته شد.

در 15 سپتامبر 2001 اخبار كوتاه وزارت دفاع به نقل از آقاي "لي ايوي" مدير بازسازي پنتاگون، اين‌گونه مطرح شد كه اين مسئله براي دريادار "كريگ ار.كويگلي" جانشين معاون وزير دفاع در امور عمومي و ديگر همكارانشان بسيار واضح بود كه ترديدهاي مداومي در مورد اينكه در 11 سپتامبر چه چيزي به ساختمان پنتاگون اصابت كرده وجود داشت.
يك گزارش‌گر زماني كه آقاي ايوي گفت، دماغه هواپيما با برخورد به بيروني‌ترين ديوار رينگ C شكست،" پرسيد،"يك مسئله بسيار مبهم وجود دارد - طبق گفته شما اگر هواپيما از كنج ساختمان وارد شده پس چرا بال‌هاي آن بيرون نيستند؟ منظور اين است بال‌ها و دم هواپيما بايد كنده مي‌شدند. ولي ظاهراً هيچ مدركي دال بر بيرون بودن هواپيما از رينگ E وجود ندارد. ايوي جواب داد، عملاً اين مدرك قابل توجهي است كه هواپيما خارج از رينگ E قرار دارد. اما خيلي ملموس نيست.
ظاهراً، هيچ‌كس نمي‌پرسد كه "چطور دماغه هواپيما" (يك قطعه تقريباً ضعيف هواپيما) در زمان نفوذ به رينگE به‌اندازه كافي سالم باقي مانده است - رينگ E نيز بيروني‌ترين رينگ است.



نوشته شده در   پنجشنبه 17 شهريور 1390  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode