ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : جمعه 5 مرداد 1403
جمعه 5 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : جمعه 4 شهريور 1390     |     کد : 24462

ساخت شهرك سبز در ژاپن كليد خورد

شركت پاناسونيك به همراه 8 شركت ديگر تصميم دارند شهركي سبز را در كنار شهر فوجي‌ساواي ژاپن بنا كنند.

جام جم آنلاين: شركت پاناسونيك به همراه 8 شركت ديگر تصميم دارند شهركي سبز را در كنار شهر فوجي‌ساواي ژاپن بنا كنند. اين مجموعه سازگار با محيط‌زيست كه به نام شهرك هوشمند پايدار فوجي‌ساوا (Fujisawa SST) نامگذاري شده، طبق برنامه‌ها تا سال 1397 به بهره‌برداري خواهد رسيد و مي‌تواند فضاي زندگي براي 1000 نفر را فراهم كند.
يكي از اهداف مهم اين طرح، كاهش 70 درصدي در توليد گازهاي كربني در مقايسه با استاندارهاي جاری است.

اگر چه ايده ساختمان سبز، ايده جديدي نيست و قبل از اين هم چنين ساختمان‌هايي بنا شده بودند، اما تفاوت طرح پاناسونيك با موارد مشابه قبلي در اين است كه پاناسونيك به جاي ايجاد تغيير در ساختمان‌هاي موجود و استفاده از تكنولوژي‌هاي سبز در آنها، در صدد است كه كل فضا و ساختمان‌هاي يك شهرك را از اساس مطابق با اين تكنولوژي‌ها طراحي كند. طراحان پاناسونيك بر اين باورند كه اين ايده مي‌تواند روش‌هاي برنامه‌ريزي شهري را از همان ابتدا با تكنولوژي‌هاي موجود در هم آميزد و به افزايش بهره‌وري منجر شود. در اين شهرك، تمام خانه‌ها مجهز به صفحات خورشيدي و باتري هستند، شبكه توزيع برق هوشمند در شهر وجود دارد، خيابان‌ها براي عبور دوچرخه، عابران پياده و ماشين‌هاي الكتريكي طراحي شده‌اند و سيستم روشنايي عمومي نيز به صورت شبكه‌اي و هوشمند كار مي‌كند.

به دنبال زلزله مهيب ژاپن و مسائلي كه پس از آن براي شهرواندان مناطق آسيب‌ديده پيش آمد، ملاحظات ايمني و شرايط بحران در اين شهر جديد در نظر گرفته شده است. به عنوان نمونه توليد انرژي مورد نياز در خود شهر و قابليت جابه‌جايي تجهيزات شهري از مواردي هستند كه در شرايط بحران مي‌توانند منجر به كاهش تلفات شوند. ساخت اين شهر جديد همچنين الگوي مناسبي براي بازسازي شهرهايي است كه در زمان زلزله ويران شده‌اند و نياز به بازسازي دارند. اجراي اين طرح، منافع زيادي براي پاناسونيك به همراه خواهد داشت. پاناسونيك در اين شهر، محصولات متنوع خود را به نمايش مي‌گذارد و قدرت عملكرد هماهنگ اين محصولات در يك شهر جديد را به رخ رقباي خود خواهد كشيد. همچنين اگر اين طرح با موفقيت به پايان برسد، نحوه طراحي و ساخت اين شهرك، استانداردي براي اجراي طرح‌هاي ديگر خواهد بود و اگر پاناسونيك استفاده از اين فرصت، كتابي را در زمينه طراحي و اجراي شهرك‌هاي سبز منتشر كند، مي‌تواند به قدرتي بي‌بديل و مرجعي مهم در اين حوزه تبديل شود كه ساير شركت‌ها مجبور به دنباله‌روي از او باشند.

تجربه بي‌نظير پاناسونيك در اجراي اين طرح به دستاورد ارزشمند ديگري نيز منجر خواهد شد. پس از ساخت اين شهرك، پاناسونيك تنها شركتي خواهد بود كه مي‌تواند روش دقيقي را براي ارزشگذاري روي املاك در شهرك‌هاي هوشمند ارائه كند. اين كار تصوير شفاف‌تري از بازار شهرك‌هاي هوشمند و حاشيه سود فعاليت در آن را ارائه مي‌كند كه به نوبه خود، بنگاه‌هاي سازنده املاك را تشويق مي‌كند كه در اين بازار، وارد فعاليت شوند. مطمئنا بهترين گزينه براي بنگاه‌هاي تازه‌وارد، استفاده از تجربيات و تكنولوژي‌هاي پاناسونيك خواهد بود، چرا كه پاناسونيك بهتر از هر كسي ارزش اين بازار را مي‌داند و مي‌تواند با تكنولوژي‌هاي خود، بازار اين محصول را هدايت كند.

اما صرف‌نظر از مسائل تجاري و انگيزه‌هاي پاناسونيك از اجراي اين طرح، بايد اذعان داشت كه موفقيت شهرك هوشمند فوجي‌ساوا، تلاش‌هاي جهاني براي توسعه اين شهرك‌ها را تقويت خواهد كرد و به دلگرمي تمامي فعالان اين حوزه منجر خواهد شد تا با تكيه بر تجربه به دست آمده در ژاپن براي طراحي و اجراي شهرهايي به مراتب هوشمندتر اقدام كنند. البته طبق اعلام پاناسونيك، اگر منابع اجراي اين طرح تأمين نشود، اين شركت حداكثر تا سال 1393 صبر خواهد كرد و پس از آن اجراي طرح متوقف خواهد شد. بنابراين اگر شما علاقه‌مند به زندگي در شهري هوشمند و سبز هستيد، بهتر است از همين امروز تصميم خود را به ژاپني‌ها اعلام كنيد و اين كشور را در ساخت اين شهر تشويق كنيد!

geekosystem
مترجم: امیر توكلی كاشی




نوشته شده در   جمعه 4 شهريور 1390  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode