ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : جمعه 5 مرداد 1403
جمعه 5 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : سه شنبه 1 شهريور 1390     |     کد : 24330

سبك اما قدرتمند

مازراتي گرن توريزمو اشترادل تلفيقي هوشمندانه از آسايش يك اتومبيل شهري و غرش يك ماشين مسابقه‌اي است...

مازراتي گرن توريزمو اشترادل تلفيقي هوشمندانه از آسايش يك اتومبيل شهري و غرش يك ماشين مسابقه‌اي است
سبك اما قدرتمند
جام جم آنلاين: جديد‌ترين مدل مازراتي گرن توريزمو سريع‌ترين، ‌سبك‌ترين و قدرتمندترين خودروي خط توليد مازراتي‌هست كه زمان كمي از ورود آن به بازار مي‌گذرد. اين اتومبيل از مدل‌هاي تروفئو گرن توريزمو و مدل اسپرت GT4 الهام گرفته شده و با حداكثر سرعتي معادل 301 كيلومتر بر ساعت جاده‌هاي اروپا را مي‌بلعد.
در پاسخ به تقاضاهاي مشتريان مازراتي كه خواهان اتومبيلي بودند تا هم نيازهاي رانندگي خياباني و جاده‌اي و هم ميل شديد آنها به سرعت و مسابقات رانندگي را برآورده سازد، اين مدل آموخته‌هايي از 3 نمونه توليدي اخير اتومبيل‌هاي مسابقه‌اي مازراتي را درهم آميخته و در يك مدل بي‌نظير به مشتريان خود ارائه كرده است، با قدرتي معادل 450 اسب بخار. موتور اين اتومبيل 25 درصد قوي‌تر از موتور 7/4 ليتري V8 مدل گرن توريزمو S است. اين موضوع كمك مي‌كند تا شتاب صفر تا صد «مازراتي گرن توريزمو MC اشترادل» باز هم كاهش يافته و به عدد رويايي 6‌/‌4 ثانيه برسد. ضمن اين كه حداكثر سرعت 301 كيلومتر بر ساعت اين مدل باعث خواهد شد تا راننده خوشبخت آن با سرعت باد، جاده‌ها را درنوردد.

با كاهش 110 كيلوگرم از وزن مدل گرن توريزمو S وزن مدل MC اشترادل به 1770 كيلوگرم رسيده تا ميراث اتومبيل‌هاي مسابقه‌‌اي مازراتي به خوبي در اين مدل حفظ شود. اين مدل پس از مدل MCl2 اولين اتومبيل مدل 2 نفره‌اي است كه هم مزاياي مدل‌هاي مسابقه‌اي را داراست و هم به لحاظ قانوني مشكل راندن در داخل شهر را ندارد.

البته اين مدل به غير از كشورهاي آمريكا، كانادا و كره‌جنوبي در ديگر بازارهاي اصلي مشكلي براي فروش نخواهد داشت. اين خودرو به گونه‌اي طراحي شده كه راحتي و سهولت رانندگي با آن فداي ابهت مسابقه‌اي ماشين نشود. فاصله زياد بين محور عقب و جلو نكته مهم و كليدي است كه توانايي استفاده از اتومبيل در شرايط مختلف و تغيير از اتومبيلي پرشتاب به اتومبيلي درون‌شهري را امكان‌پذير ساخته است. همچون اجداد خود، مازراتي MC اشترادل در طراحي بدنه شباهت زيادي به دوقلوي مسابقه‌اي خود دارد.

بدنه اتومبيل مشخصه‌هايي از طراحي نوين در سپر اتومبيل، اگزوز، كاپوت، سپر عقب، جلو پنجره و بادشكن‌هاي جلو را داراست. ارتباط بين وزن اتومبيل و عملكرد آن موضوعي است كه به مدت 90 سال در مدل‌هاي مختلف مازراتي به امري فطري و ذاتي تبديل شده است. كاهش 110 كيلوگرمي وزن اين اتومبيل نسبت به مدل S مربوط به حذف 2 صندلي عقب، استفاده از صندلي‌هاي بسيار سبك در جلو و سيستم ترمز كربن ـ سراميك «پرميو» به جاي ترمزهاي آلياژي 2 جداره است.

ديسك‌هاي جلو 34mm ×380 بوده كه نسبت به ديسك‌هاي كوچك‌تر مدل S با ابعاد 32mm×360 باز هم سبك‌تر است. تايرهاي اين اتومبيل محصول شركت پيرلي ايتالياست كه در مدل MC Trofeo هم از اين تايرها استفاده شده است.

تايرهاي جلو 35‌/‌255 و تايرهاي عقب 35‌/‌295 است. روكش صندلي‌ها تركيبي از لايه‌هاي فيبر كربن و چسب پيشرفته‌اي مي‌باشد كه در 3 ارتفاع مختلف قابل تنظيم است.

منبع: Autoweek




نوشته شده در   سه شنبه 1 شهريور 1390  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode