ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : چهارشنبه 3 مرداد 1403
چهارشنبه 3 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : دوشنبه 13 تير 1390     |     کد : 21800

برگزاري فصلي کارگاه هاي تخصصي در حوزه هنري تبليغات اسلامي آذربايجان شرقي

حوزه هنري تبليغات اسلامي آذربايجان شرقي در راستاي ارتقاء آگاهي و معلومات هنري روز جهان اقدام به برگزاري فصلي کارگاه هاي تخصصي و ورک شاپ ها در تمامي رشته هاي هنري براي هنرمندان وابسته برگزار مي کند.

حوزه هنري تبليغات اسلامي آذربايجان شرقي در راستاي ارتقاء آگاهي و معلومات هنري روز جهان اقدام به برگزاري فصلي کارگاه هاي تخصصي و ورک شاپ ها در تمامي رشته هاي هنري براي هنرمندان وابسته برگزار مي کند.


به گزارش روابط عمومي اداره كل تبليغات اسلامي آذربايجان شرقي، علي ظفر قهرماني نژاد پيش از ظهر يکشنبه در آيين رونمايي و نقد کتاب «تئاتر قانونگذار» در جمع هنرمندان حوزه هنري آذربايجان شرقي گفت: تئاتر شورايي گونه اي از اجراي تئاتر است که در آن مخاطب به عنوان مصرف کننده صرف نبوده و خود به عنوان بازيگر وارد اجرا مي شود.


اين کارگردان تئاتر ادامه داد: در تئاتر شورايي که توسط آگوستو بوآل برزيلي بنا نهاده شده است اعتقاد همواره بر آن است که براي تکثير هنر تئاتر در جامعه و جذب اقشار مختلف مردم به اين هنر مي بايستي از تئاتر بديلي به نام تئاتر شورايي بهره برد.


قهرماني نژاد افزود: تئاتر شورايي تئاتري مبتني بر تعامل و ارتباطات دو سويه است و در مقابل تئاتر آمرانه و تک گو، بر گفتگو محوري استوار است.


وي پايان بندي يک اثر در تئاتر شورايي را نيز منوط به تصميم تماشاگر دانست و گفت: تئاتر شورايي با در هم شکستن ديوار حايل بين خود و تماشاگر خود را از روي سن به نزد مردم مي کشاند.


داور جشنواره هاي دانشگاهي کشور همچنين با اشاره به جريان فعالانه تئاتر شورايي در بيش از هفتاد کشور جهان اظهار داشت: تئاتر شورايي با طرح سئوالات و دغدغه هاي زندگي مردم در راستاي مردمي کردن و کاربردي کردن تئاتر گام بر مي دارد.


مترجم کتاب «تئاتر قانونگذار» ادامه داد: تئاتر شورايي با ارائه راه حل و معرفي دستاورد در مسائل مختلف، تئاتر را به هنري پويا، سرزنده و دوسويه تبديل کرده و نتيجه مشارکت همگاني براي حل مسائل را عملاً عيان مي سازد.


مجموعه کارگاه هاي «تئاتر شورايي» که از پيش از ظهر يکشنبه توسط حوزه هنري آذربايجان شرقي گشايش يافته است پس از برگزاري چهار کارگاه، شامگاه فردا دوشنبه کار خود را پايان خواهد داد.


نوشته شده در   دوشنبه 13 تير 1390  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode