ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : سه شنبه 20 آذر 1403
سه شنبه 20 آذر 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : يکشنبه 29 مهر 1403     |     کد : 204742

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش؛

زنگ تربیت بدنی برای کاهش چاقی و اضافه وزن دانش‌آموزان کافی نیست

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش چاقی و اضافه وزن دانش‌آموزان،..

     معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش چاقی و اضافه وزن دانش‌آموزان، نبود نظام ارزشیابی جامع برای درس تربیت بدنی و فقدان نظام استعدادیابی مؤثر و جامع در حوزه تربیت بدنی را از چالش‌های این حوزه خواند و گفت: در خصوص چاقی و اضافه وزن دانش آموزان، زنگ تربیت بدنی کافی نیست. چاقی متغیری پیچیده و چند عاملی است. مقابله با این چالش‌ها نیازمند برنامه‌ریزی دقیق و همکاری مستمر میان نهادهای آموزشی و پژوهشی است که برای این چالشها معاونت تربیت بدنی برنامه‌های ویژه‌ای تدوین کرده است.

به گزارش نصر، دومین همایش بین‌المللی و پنجمین همایش ملی یافته‌های نوین در علوم ورزشی، با حضور مسئولین ارشد حوزه ورزش کشور، فدراسیون‌های ورزشی، اساتید برجسته علوم ورزشی، دانشجومعلمان و دانشجویان دانشگاه‌ها و محققان این حوزه در دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی برگزار شد.
 در مراسم افتتاحیه این همایش، صادق ستاری فرد، معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اهمیت تربیت بدنی و سلامت در اسناد بالادستی نظام تعلیم و تربیت کشور، بر نقش حیاتی این حوزه در پیشرفت ابعاد وجود و توسعه فرهنگی و جسمانی نسل آینده تأکید کرد.
ستاری فرد با بیان اینکه نقطه عطف در نظام حقوقی، قانون برنامه هفتم است و در قانون مذکور، به تعلیم و تربیت و تربیت بدنی و سلامت به‌طور ویژه پرداخته شده است اظهار کرد: معلمان تربیت بدنی، فرماندهان این حوزه مهم در نظام آموزشی کشور هستند و مسئولیت خطیری در ترویج سبک زندگی سالم و فعال بر عهده دارند. امانت داری و قوی بودن از ضروریات و صفات مهم معلمان تربیت بدنی است.
ستاری فرد بر تعهد معاونت تربیت بدنی و سلامت به رویکرد علمی در پیشبرد اهداف تربیت بدنی تأکید کرد و افزود: این تعهد به علم و پژوهش، زیربنای تمامی فعالیت‌ها و طرح‌های متعدد معاونت تربیت بدنی و سلامت است و با هدف بهبود کیفیت برنامه‌های تربیت بدنی در مدارس و ایجاد نوآوری و پیشرفت در این حوزه بیش از پیش ادامه دارد.
در ادامه، ستاری فرد به نقش این همایش در تبادل دانش و ارائه یافته‌های جدید اشاره و عنوان کرد: برگزاری این همایش فرصتی ارزشمند برای تقویت پیوند میان پژوهش و عمل در حوزه تربیت بدنی و علوم ورزشی است و این همایش با همکاری معاونت تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش و دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی برگزار شد. ما مفتخریم که با بهره‌گیری از دانش روز و همکاری با متخصصان برجسته، همواره در مسیر ارتقاء کیفیت تربیت بدنی در نظام آموزشی کشور گام برمی‌داریم.
وی در بخش دیگری از سخنان خود به چالش‌های اساسی حوزه تربیت بدنی و سلامت پرداخت و سه چالش عمده مشتمل بر چاقی و اضافه وزن دانش‌آموزان، نبود نظام ارزشیابی جامع برای درس تربیت بدنی و فقدان نظام استعدادیابی مؤثر و جامع در حوزه تربیت بدنی را برشمرد و تأکید کرد: در خصوص چاقی و اضافه وزن دانش آموزان، زنگ تربیت بدنی کافی نیست و چاقی متغیری پیچیده و چند عاملی است. مقابله با این چالش‌ها نیازمند برنامه‌ریزی دقیق و همکاری مستمر میان نهادهای آموزشی و پژوهشی است و در این راستا معاونت تربیت بدنی و سلامت برای این چالش ها برنامه‌های ویژه‌ای تدوین کرده است.
در مراسم اختتامیه این همایش نیز دکتر علی پورکمالی رییس دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی بر اهمیت و ضرورت ارتباط دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی به عنوان دانشگاهی ماموریت گرا و رسالت محور با وزارت اموزش و پرورش تاکید کرد و از ظرفیت های گسترده این دانشگاه در حل مسائل تعلیم و تربیت سخن گفت.
وی همچنین بر لزوم استفاده بهینه از توانمندی‌های علمی و پژوهشی اساتید و دانشجویان این دانشگاه در جهت ارتقای کیفیت آموزشی در مدارس کشور تأکید کرد.
پورکمالی افزود: دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی آمادگی کامل دارد تا با همکاری نزدیک با وزارت آموزش و پرورش، در زمینه‌های مختلف از جمله تدوین محتوای آموزشی، برگزاری همایش‌های کاربردی و انجام پژوهش‌های کاربردی در حوزه تعلیم و تربیت، نقش مؤثری ایفا کند. تقویت این ارتباط می‌تواند به بهبود کیفیت آموزش در سطح ملی و تربیت نسلی توانمند و آگاه برای آینده کشور منجر شود.
به گزارش روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش؛ همچنین، مجتبی صالح پور مدیر کل همایش و ریاست دانشکده علوم ورزشی دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی از سیاست‌های کلی همایش و اهداف راهبردی آن در راستای ارتقاء جایگاه علوم ورزشی، محوریت ورزش در آموزش و پرورش، کنترل بخش‌های مختلف، سیستم ارزیابی دقیق مقالات و روند برگزاری همایش گزارش جامعی ارائه و در نهایت بر پتانسیل بی بدیل دانشکده علوم ورزشی در حل چالش‌های پیش روی معاونت تربیت بدنی و سلامت تاکید کرد.


نوشته شده در   يکشنبه 29 مهر 1403  توسط   کاربر 1   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
 
Refresh
SecurityCode