ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : دوشنبه 1 مرداد 1403
دوشنبه 1 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : سه شنبه 26 تير 1403     |     کد : 204100

توسط انتشارات طور؛

کتاب «سرشک عزا بر سیدالشهدا» چاپ دومی شد

کتاب «سرشک عزا بر سیدالشهدا علیه السلام» نوشته امین اوحدی با ترجمه محمدباقر محبوب‌القلوب توسط انتشارات طور به چاپ دوم رسید.

کتاب «سرشک عزا بر سیدالشهدا علیه السلام» نوشته امین اوحدی با ترجمه محمدباقر محبوب‌القلوب توسط انتشارات طور به چاپ دوم رسید.

به گزارش خبرنگار مهر، کتاب «سرشک عزا بر سیدالشهدا علیه السلام» نوشته امین اوحدی با ترجمه محمدباقر محبوب‌القلوب به‌تازگی توسط انتشارات طور به چاپ دوم رسیده است.

قَتیلُ العَبَرات به‌معنای کشته اشک‌ها، از القاب سید الشهدا امام حسین علیه السلام است، به امام حسین (ع) چنین سلام می‌دهد: «السَّلَامُ عَلَی الْحُسَینِ الْمَظْلُومِ الشَّهِیدِ السَّلَامُ عَلَی أَسِیرِ الْکُرُبَاتِ وَ قَتِیلِ الْعَبَرَاتِ.» امام حسین علیه السلام در حدیثی فرمود: «أنَا قَتیلُ العَبَرَه لایذکُرُنی مُؤمنٌ الا استَعبَرَ. من کشته اشکم، هیچ مؤمنی مرا یاد نمی‌کند مگر آنکه اشک در چشمانش می‌آید.» در جایی دیگر: «أنا قتیل العَبرَه لایُذکِرُنی مؤمنٌ الا بَکی؛ من کشته اشکم، هیچ مؤمنی مرا یاد نمی‌کند، مگر آن که اشک بریزد.»

هرچند مفسرین عبرت را هم در معنی این حدیث آورده اند، ولی درباره آثار اشک در عزای سیدالشهدا روایت و حدیث بسیار است. در سیره معصومین علیهم السلام نیز بر این موضوع و اقامه عزا بر سالار شهیدان تاکید بسیار شده است.

«سرشک عزا بر سیدالشهدا علیه السلام»، کتابی است در باره پاداش اشک بر سیدالشهدا علیه السلام و سیره اولیای الهی در عزاداری بر آن حضرت؛ این کتاب تدوین امین اوحدی است، با ترجمه محمدباقر محبوب القلوب که عنوان عربی آن «حزین الدمعه علی قتیل العبره، فی ثواب البکاء علی الحسین» است.

مؤلف اثر در فصل اول و دوم احادیث مرتبط با گریه بر مرثیه‌های خاندان پیامبر اکرم الله صلی الله علیه و آله و سلم و جواز گریه، ناله و زاری بر حسین بن علی علیه السلام را می‌آورد و در فصل سوم به سیره اهل بیت در عزاداری بر حضرت سیدالشهدا و گریه بر ایشان می‌پردازد و به تفکیک شیوه سوگواری‌های ائمه معصومین علیهماالسلام را ذکر می‌کند. در فصل چهارم نمونه‌های عزاداری پیامبران الهی برای سیدالشهدا را می‌آورد در فصل‌های بعدی از ثواب گریه بر اباعبدالله علیه السلام و گربه موجودات دیگر و فرشتگان روایت می‌کند.

در بخشی از کتاب می‌خوانیم:

مالک جُهنی از امام باقر علیه السلام نقل می‌کند که از آن حضرت پرسیده است: در این روز شیعیان چگونه یک دیگر را تسلیت گویند؟ فرمود: بگویند: اعظم الله أجورنا بِمُصابنا بِالحُسَیْنِ علیه السلام و جَعَلْنَا وإِیَّاکُمْ مِنَ الظَّالِمِینَ بثارِهِ مع ولیه الإمام المهدی مِن آلِ مُحَمَّدٍ صلی الله علیه و آله. خداوند پاداش ما را به واسطه مصیبتی که از حسین بن علی علیه السلام به ما رسیده است بزرگ شمارد، و ما و شما را از کسانی قرار دهد که همراه ولیش حضرت مهدی که از آل محمد (ص) است، خون حسین بن علی علیه السلام را طلب نمائیم.

چاپ دوم این کتاب با ۴۶۰ صفحه و شمارگان هزار نسخه عرضه شده است.

 


برچسب ها
نوشته شده در   سه شنبه 26 تير 1403  توسط   کاربر 1   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode