ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : شنبه 15 ارديبهشت 1403
شنبه 15 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : چهارشنبه 17 اسفند 1401     |     کد : 200494

دبیر بنیاد بین‌المللی غدیر آذربایجان‌شرقی:

امام زمان (عج) وارث غدیر است

دبیر بنیاد بین‌المللی غدیر آذربایجان‌شرقی با اشاره به این‌که ۲۵ جمله در خطبه غدیر در ارتباط با امام زمان(عج) مطرح شده است،

ایسنا/آذربایجان شرقی دبیر بنیاد بین‌المللی غدیر آذربایجان‌شرقی با اشاره به این‌که ۲۵ جمله در خطبه غدیر در ارتباط با امام زمان(عج) مطرح شده است، گفت: امام زمان(عج) مصداق و صاحب ولایتی است که پیامبر گرامی اسلام(ص) در غدیر معرفی کرد و وارث امروز غدیر طبق این خطبه، امام زمان(عج) است.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسن کاملی‌فر، سه شنبه، 16 اسفندماه، در نخستین همایش علمی تبیینی امام زمان (عج) وارث غدیر در دانشگاه پیام نور تبریز، با بیان این‌که واقعه غدیر یکی از مهم‌ترین و حساس ترین فرازهای تاریخ اسلام و بعثت نبی مکرم اسلام(ص) است، افزود: در تاریخ اسلام واقعه‌ای به عظمت غدیر وجود ندارد که مکمل طریق انبیای الهی باشد.

وی با تاکید بر این‌که غدیر نقشه راهی برای جهان اسلام و بشریت است، اظهار کرد: غدیر، تدبیری برای هدایت نسل‌های آینده بشری بوده و از هر مناسبتی مهم‌تر و واجب‌تر است، چراکه نبی مکرم اسلام(ص) در غدیر فقط ولایت و امامت حضرت علی(ع) را تبیین و معرفی نکرد، بلکه تکلیف ولایت و اوصیای خود را تا قیامت روشن ساخت.

وی با اشاره به این‌که ارتباط عمیق و معناداری بین غدیر به عنوان تعیین‌کننده شاهراه سعادت ابدی انسان‌ها با مهدویت و ظهور منجی وجود دارد، ادامه داد: دلیل غیبت ولی عصر(عج) و طولانی شدن غیبت، فراموشی غدیر و عدم درک درس و پیام غدیر است، از این رو باید خود را در مسیر اراده خداوند قرار دهیم که مسیر اراده خدا در غدیر تعیین شده و خداوند متعال اراده کرده دنیا را به دست مهدی موعود(عج) اصلاح و اداره کند.

دبیر اجرایی بنیاد بین‌المللی غدیر استان با بیان این‌که اصل بزرگ غدیر بیعت با امام زمان (عج) است که یاد و نامش در خطبه غدیر بارها توسط پیامبر آورده شده است، گفت: این امر بیانگر برنامه ریزی بلندمدت دین اسلام برای آینده بشری بوده و در عصر غیبت، حجت و جانشین امام زمان، همانا ولی فقیه است و ولایت فقیه استمرار ولایت انبیاء و ائمه است.

وی در خاتمه با اشاره به اهداف نخستین همایش علمی تبیینی امام زمان (عج) وارث غدیر، گفت: استاتید بزرگوار در این همایش ارتباط غدیر و امام زمان(عج) را تبیین خواهند کرد.


نوشته شده در   چهارشنبه 17 اسفند 1401  توسط   کاربر 1   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode