ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : يکشنبه 9 ارديبهشت 1403
يکشنبه 9 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : پنجشنبه 19 خرداد 1401     |     کد : 198872

کارشناس مذهبی:

دهه کرامت فرصت مغتنمی برای ترویج فرهنگ فاطمی و رضوی است

یک کارشناس مذهبی با اشاره به اینکه دهه کرامت فرصت مغتنمی برای نشر و تعمیق فرهنگ فاطمی و رضوی است، گفت:

ایسنا/آذربایجان شرقی یک کارشناس مذهبی با اشاره به اینکه دهه کرامت فرصت مغتنمی برای نشر و تعمیق فرهنگ فاطمی و رضوی است، گفت: امیدواریم با بهره‌مندی از دریای خروشان آموزه‌های قرآنی، زمینه آشنایی هر چه بیشتر نسل جوان با فرهنگ اهل بیت(س) به ویژه امام هشتم شیعیان، حضرت علی بن موسی الرضا(ع) و بانوی دو عالم، حضرت فاطمه معصومه(س) فراهم شود.

حجت‌الاسلام محمود هادی در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص دهه کرامت اظهار کرد: دهه کرامت یکی از دهه‌های ابتکاری بوده که در سال‌های جدید مرسوم شده است و از ولادت حضرت فاطمه معصومه(س) تا ولادت امام رضا(ع) است.

وی در رابطه با فضائل حضرت فاطمه معصومه(س) افزود: مقامات معنوی فاطمه معصومه(س) که در روایات متعددی اشاره شده، بی‌نظیر است و مهمترین آنها مقام شفاعت ایشان است که طبق فرمایش امام صادق(ع) زمانیکه ۷۰ سال قبل ولادت حضرت معصومه، عده‌ای از اهالی ری به نزد ایشان رفتند فرمودند یکی از فرزندان من در قم دفن خواهد شد که با شفاعت او شیعه وارد بهشت می‌شود.

وی ادامه داد: نام ایشان فاطمه است اما امام رضا(ع) لقب معصومه را به ایشان داده‌اند و ایشان را به عصمت و پاکی معرفی کرده‌اند که این تعبیر بسیار بلند بالا است.

حجت‌الاسلام هادی خاطرنشان کرد: همچنین در ثواب زیارت حضرت فاطمه معصومه(س) روایتهای بسیاری است که امام رضا(ع) هم می‌فرمایند زیارت خواهرم مانند و در حد و اندازه زیارت من است.

وی با اشاره به فضائل امام رضا(ع) نیز یادآور شد: امام رضا(ع) نیز یکی از الطاف بی‌نظیر الهی به شیعیان بوده که بسیار هم تاکید شده است همچنین طبق روایات زیارت و فضائل برابر کربلا و زیارت امام حسین(ع) بیان شده است.

وی بیان کرد: نکته قابل توجه کلمه رضا است درحالیکه نام امام، علی است؛ لقب رضا را خداوند به ایشان اعطا کرده است که امام(ع) مظهر اسم رضا است و در عالم هر رضایتی انجام شود، به برکت وجود ایشان است.

این کارشناس مذهبی در پایان تاکید کرد: امیدوارم ما هم بتوانیم راه آنها را ادامه دهیم و برای رضایت آنها که عمل به تکالیف و واجبات است عمل کنیم همچنین زنان ما حیا، عصمت و آبرو را از حضرت معصومه(س) بیاموزند و مردان ما نیز از تقوای امام رضا(ع) الگو بگیرند.


برچسب ها
نوشته شده در   پنجشنبه 19 خرداد 1401  توسط   کاربر 1   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode