ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : دوشنبه 18 تير 1403
دوشنبه 18 تير 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : پنجشنبه 29 ارديبهشت 1390     |     کد : 19795

رشد ارتباطات فرهنگي نخستين گام براي رشد عمومي جامعه است

سرپرست حوزه هنري تبليغات اسلامي آذربايجان شرقي گفت: رشد ارتباطات فرهنگي موجب توسعه فرهنگي و نخستين گام براي رشد و پيشرفت عمومي يك جامعه است.

سرپرست حوزه هنري تبليغات اسلامي آذربايجان شرقي گفت: رشد ارتباطات فرهنگي موجب توسعه فرهنگي و نخستين گام براي رشد و پيشرفت عمومي يك جامعه است.


به گزارش روابط عمومي اداره كل تبليغات اسلامي آذربايجان شرقي؛ شهرام خدايي گفت: در جهان ارتباطات كه هر مقوله اي با واسطه يا بدون واسطه با مفهوم گسترده ارتباطات تلاقي پيدا مي كند، نمي توان از ارتباطات فرهنگي به عنوان عامل مهم رشد و اعتلاي جوامع غافل شد.

وي فرهنگ و هنر را در حوزه ارتباطات داراي كاركردي دو سويه دانست و افزود: فرهنگ و هنر با همه گستردگي در فرايند ارتباطات، هم به عنوان ابزار ارتباطي و هم به عنوان پيام ارتباطي قابل توجه و تأمل بيش از پيش است.

خدايي، جامعه بدون ارتباطات فرهنگي را محكوم به زوال و جامعه بي هنر را جامعه اي سخت و نامنظم و به دور از زيبايي و ظرافت عنوان كرد و گفت : تلاش براي افزايش ارتباطات فرهنگي و اهميت بخشيدن به اين مقوله وظيفه همه نهادهاي فرهنگي و غيرفرهنگي و به ويژه مردم است.

سرپرست حوزه هنري آذربايجان شرقي تبليغات اسلامي همچنين با اشاره به افزايش بيش از 60 درصدي انعكاس اخبار حوزه هنري در دو ماهه نخست سال جاري نسبت به ميانگين سال گذشته، اين حركت را نويد بخش توجه رسانه ها به جايگاه فرهنگ و هنر دانست و ادامه داد: حضور فعالانه دفاتر استاني خبرگزاري ها و بهبود نسبي جايگاه مطبوعات استاني و نيز توجه به اهميت رويدادهاي خبري از سوي صاحبان رسانه ها مي تواند قدمي استوار در جهت قرارگيري در مسير پيشرفت، توسعه و عدالت ارزيابي شود.

خدايي توسعه ارتباطات فرهنگي را از تولد يك وبلاگ ارزشمند تا برگزاري يك جشنواره بزرگ در راستاي يك عزم جدي براي رسيدن به كشوري پيشرفته دانست و گفت: اگر در گذشته توسعه و ارتباطات صرفاً به مقوله هاي اقتصادي ربط داده مي شد، امروزه جامعه بدون توسعه ارتباطات فرهنگي، جامعه اي بدون اقتصاد پويا و تكنولوژي و جامعه اي عقب مانده خواهد بود.


نوشته شده در   پنجشنبه 29 ارديبهشت 1390  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode