ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : يکشنبه 7 مرداد 1403
يکشنبه 7 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : پنجشنبه 29 ارديبهشت 1390     |     کد : 19772

مواظب باشيد نوزادتان خس خس نكند

طبق تحقيقات انجام شده كه در نشست سالانه انجمن‌هاي علمي امراض كودكان در دنور ارائه شد، اگر خانم بارداري در معرض بيسفنول BPA) A) بخصوص در 3 ماهه اول بارداري قرار گيرد، ممكن است كودك خود را در معرض خطر بالاي خس خس كردن در همان اوايل كودكي قرار دهد.

 
جام جم آنلاين: طبق تحقيقات انجام شده كه در نشست سالانه انجمن‌هاي علمي امراض كودكان در دنور ارائه شد، اگر خانم بارداري در معرض بيسفنول BPA) A) بخصوص در 3 ماهه اول بارداري قرار گيرد، ممكن است كودك خود را در معرض خطر بالاي خس خس كردن در همان اوايل كودكي قرار دهد.

BPA يك تركيب شيميايي است كه بيش از 40 سال از آن در ساخت ظروف پلاستيكي سخت حاوي مواد غذايي و آستر قوطي‌هاي فلز مواد غذايي يا قوطي نوشيدني‌ها استفاده مي‌شود.

با كمي جستجو مي‌توان مقداري از آن را در بعضي بسته‌هاي غذايي كنسرو شده در اين قوطي‌ها يافت. همچنين در بيش از 90 درصد جمعيت ايالات متحده آمريكا اين تركيب قابل تشخيص است.

با انجام طرح ملي سم‌شناسي به وسيله انستيتو ملي سلامت، نگراني‌هايي به وجود آمده كه شايد در معرض BPA بودن تاثيراتي روي مغز، رفتار و غدد پروستات در جنين‌ها، نوزادان و كودكان داشته باشد.

همچنين مطالعات روي موش‌ها نشان داد كه در معرض BPA بودن در دوره پيش از زايمان با آسم در موش‌ها مرتبط است،‌ اما هنوز اين مطالعات روي انسان‌ها انجام نگرفته است.

در بررسي انجام شده روي 367 مادر و نوزادشان، محققان رابطه بين ميزان قرار گرفتن در معرض بيسفنول پيش از زايمان و خس‌خس كردن سينه در دوران كودكي را مورد بررسي قرار دادند.

ميزان BPA موجود در ادرار زنان باردار در هفته‌هاي 16 و 26 بارداري و همچنين هنگام تولد نوزاد اندازه‌گيري شد.

همچنين در طول 3 سال هر 6 هفته يك‌بار از مادران پرسيده مي‌شد كه آيا كودكانشان هنگام نفس كشيدن خس‌خس مي‌كنند يا خير؟

نتايج نشان مي‌داد 99 درصد كودكان متولد شده به مادراني تعلق داشتند كه در بعضي دوره‌هاي بارداري BPA در نمونه ادراري آنها تشخيص داده شده بود. طي 6 ماه اول تولد، كودكاني كه مادرشان طي دوران بارداري مقدار بيشتري BPA در بدنشان وجود داشت، احتمال ابتلا به خس‌خس كردن در آنها 2 برابر بيشتر از كودكاني بود كه مادرشان مقدار كمتري BPA در بدنشان بود. همچنين تا 3 سالگي هيچ تفاوتي در مقدار خس‌خس به وجود نيامد.

بعلاوه مشخص شد ميزان بالاي BPA در هفته 16 بارداري نسبت به هفته 26 و زمان تولد، كودكان را بيشتر در خطر خس‌خس كردن قرار مي‌دهد.

مصرف‌كنندگان نياز دارند در مورد تركيبات شيميايي محصولاتي كه مي‌خرند، اطلاعات بيشتري داشته باشند تا بتوانند تصميمات درست‌تري را اخذ كنند.

با وجود چنين اطلاعاتي خانم‌ها در زمان بارداري توجه كنند كه از مصرف محصولات ساخته شده با BPA خودداري كنند.

Newsroom
مترجم: آتنا حسن‌آبادي



نوشته شده در   پنجشنبه 29 ارديبهشت 1390  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode