ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : يکشنبه 4 آذر 1403
يکشنبه 4 آذر 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : پنجشنبه 14 اسفند 1399     |     کد : 195166

کتاب «خبرنگاری معارفی» منتشر شد

کتاب «خبرنگاری معارفی» از سوی مرکز مطالعات میان‌رشته‌ای قرآن کریم سازمان قرآنی دانشگاهیان کشور وابسته به جهاد دانشگاهی با مشارکت کمیسیون توسعه فعالیت‌های تبلیغی ترویجی قرآنی منتشر شد.

 کتاب «خبرنگاری معارفی» از سوی مرکز مطالعات میان‌رشته‌ای قرآن کریم سازمان قرآنی دانشگاهیان کشور وابسته به جهاد دانشگاهی با مشارکت کمیسیون توسعه فعالیت‌های تبلیغی ترویجی قرآنی منتشر شد.

به گزارش ایکنا، رسانه‌ها بر اساس جهان‌بینی، ایدئولوژی و ارز ش‌های خود دست به تولید محتوا می‌زنند و واقعیت‌ها را بازآفرینی می‌کنند. در این فضا رسانه‌ای که قدرت اثربخشی بیشتری دارد توان بالاتری برای خلق واقعیت بر اساس نگاه خود و یا آنچه را درصدد القای آن است دارد. با پدیدآمدن فناوری‌های جدیدِ رسانه‌ای و ابداع شبکه‌های اجتماعی هر کاربری فرصت دارد تا با ایفای نقشی فعال در حکم تولیدکننده محتوا در دهکده جهانی و در فضای جهانی‌شدن فزاینده سهمی در تأثیر رسانه‌ای داشته باشد، اما در این فضا گوی سبقت از آنِ متصدیان فعالیت‌های حرفه‌ای در عرصه رسانه است.
 
کتاب «خبرنگاری معارفی» تلاش می‌کند تا سایه آموزه‌های دین سعادت‌آفرین اسلام را در عرصه فعالیت حرفه‌ای در حوزه رسانه بنمایاند تا مصرف رسانه‌ای مردم انطباقی از واقعیت با حقیقت باشد. این اثر تلاشی برای معرفی ظرفیت‌های دین حیات‌بخش اسلام در حوزه رسانه است. پدیده‌ای که جزو مهمترین مؤلفه‌های قدرت و امنیت در زمانه ما به شمار می‌رود.
 
از سویی دیگر آموزش سرآغاز بلوغ فکری و تعمیق قدرت تفکر و تحلیل‌های ذهنی در افراد و ابزار استراتژیک تحول و توسعه اجتماعی است و تجارب جهانی حاکی از آن است که آموزش یکی از مؤثرترین عوامل در تغییر رفتار و روزآمد کردن مهارت، توسعه تخصص، بینش و نگرش منابع انسانی و تحول انسان است. همچنین در عصر تغییر و تحولات روزافزون سازمان‌هایی قادر به ماندگاری و ادامه حیات هستند که منابع انسانی آن‌ها به‌طور مستمر توانایی‌های خود را افزون سازند تا به نتایج موردنظر دست یابند، الگو‌های جدید آموزش در آ ن‌ها رشد یابد، اندیشه‌های جمعی و گروهی ترویج‌شود و افراد چگونگی آموختن و در پی آن آموزش به دیگران را با مشارکت یکدیگر بیاموزند.
 
این کتاب در سه فصل «قرآن و خبر» که بیشتر مباحث تئوریک خبررسانی قرآنی و شاخص‌های تولیدات رسانه‌ای از منظر قرآن کریم را ترسیم کرده، «تعاریف و مفاهیم خبری» که ضروری‌ترین مباحث فنون خبرنگاری را مطرح کرده و «آشنایی با ساختار قرآنی کشور» به همت حمیدرضا یونسی، پژوهشگر مرکز مطالعات میان رشته ای قرآن کریم، مصطفی آجرلو، پژوهشگر حوزه رسانه و محمد پارسائیان، دبیر گروه اندیشه ایکنا تدوین شده است. همچنین این اثر توسط مرضیه منگلی، پژوهشگر مرکز مطالعات میان رشته‌ای قرآن کریم بازخوانی و توسط مهدیه موحدی‌فر ویراستاری شده است.
 
از مزیت‌های این اثر اینکه برمبنای دوره‌های آموزشی تدوین شده که منشعب از طرحی پژوهشی باهدف تدوین سرفصل‌ها و تعیین منابع چهار دوره آموزشی با عناوین «خبرنگاری قرآنی»، «عکاسی حرفه‌ای در رسانه قرآنی»، «سواد رسانه‌ای مدیران قرآنی» و «مدیریت رسانه‌ای قرآنی» برای تحقق توسعه فرهنگ و معارف قرآنی در بستر رسانه‌های مکتوب، دیداری، شنیداری و مجازی، دانش‌افزایی، مهارت‌بخشی و اشتغال‌زایی برای افراد تحت تعلیم و تقویت استعداد‌های بالقوه و فراهم کردن بستر رسانه‌های معارفی برای علاقه‌مندان است.
 
این دوره‌های آموزشی در پی حرکت به سمت تحقق توسعه فرهنگ و معارف قرآنی در بستر رسانه‌های مکتوب، دیداری، شنیداری و مجازی، دانش‌افزایی، مهارت‌بخشی و اشتغال‌زایی برای افراد تحت تعلیم و تقویت استعداد‌های بالقوه و فراهم کردن بستر رسانه‌های معارفی برای علاقه‌مندان است.
 
طرح پژوهشی تدوین سرفصل‌های یاد شده در مرکز مطالعات میان‌رشته‌ای قرآن کریم سازمان قرآنی دانشگاهیان کشور وابسته به جهاد دانشگاهی با مشارکت کمیسیون توسعه فعالیت‌های تبلیغی ترویجی قرآنی انجام پذیرفته است.


نوشته شده در   پنجشنبه 14 اسفند 1399  توسط   کاربر 1   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode