ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : شنبه 29 ارديبهشت 1403
شنبه 29 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : يکشنبه 18 اسفند 1398     |     کد : 191468

روز "پدر" امسال چکار کنیم

روز پدر برای ما ایرانی‌ها با آداب و رسوم خاصی همراه است. در این روز معمولا فرزندان و نوه و نتیجه‌ها خود را به خانه پدر و پدربزرگانشان رسانده و ضمن تجدید دیدار با آنها، با دادن هدیه‌ای از زحماتشان قدردانی می‌کنند.

ایسنا/کرمانشاه :روز پدر برای ما ایرانی‌ها با آداب و رسوم خاصی همراه است. در این روز معمولا فرزندان و نوه و نتیجه‌ها خود را به خانه پدر و پدربزرگانشان رسانده و ضمن تجدید دیدار با آنها، با دادن هدیه‌ای از زحماتشان قدردانی می‌کنند.

اما امسال با شیوع کرونا و توصیه بر در خانه ماندن و پرخطر بودن این دیدارها خصوصا برای سلامت پدران و پدربزرگ‌ها، اوضاع کمی متفاوت است و در این بین این سئوال ایجاد می‌شود که امسال برای روز پدر چکار کنیم تا هم این آیین زیبا را به‌جا آورده باشیم و هم سلامتمان به مخاطره نیفتاده باشد.

 بیتا حامد مدیرگروه جامعه شناسی سازمان جهاددانشگاهی کرمانشاه در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرد: در شرایط پیش‌آمده با توجه به شیوع کرونا و توصیه پزشکان مبنی بر کمتر کردن تردد و دید و بازدیدها و مهمتر از همه در معرض خطر بودن بیشتر سالمندان، بین شرایط موجود و آداب و رسوم ما برای گرامیداشت روز پدر تضادی به وجود آمده که البته بهترین تصمیم در چنین شرایطی، تصمیم عقلانی است.

 حامد اضافه کرد: بزرگترین آرزوی ما برای پدرانمان آرزوی سلامتی و خوشبختی آنها است، لذا هر کاری که این سلامتی را تحت تاثیر قرار دهد از نظر عقلانی پذیرفتنی نیست، لذا باید امسال از آداب و رسوم معمول روز پدر فاصله بگیریم.

این جامعه شناس با اشاره به مرسوم بودن دیدار با پدرها و خرید هدیه برایشان در روز پدر، گفت: توصیه می شود امسال به جای چنین برنامه‌ریزی‌هایی، با رعایت توصیه‌های پزشکی و بهداشتی، بگونه‌ای دیگری به پدرانمان این روز را تبریک بگوییم.

حامد ادامه داد: رشد تکنولوژی و دسترسی بخش زیادی از جامعه به ابزارهای ارتباط جمعی شرایط را برای این کار فراهم کرده و امروزه می توانیم با فرستادن عکس و صدا از طریق ابزارهای ارتباط جمعی و یا حتی برقرار کردن تماس تصویری، روز پدر را به آنها تبریک بگوییم.

وی اضافه کرد: می توانیم شفاف و روشن با پدرانمان صحبت کرده و به آنها بگوییم که اگرچه وظیفه خود می‌دانیم که برای تبریک روز پدر حضورا خدمتشان برسیم، اما چون سلامتشان برای ما مهم است، از راه دور جویای احوالشان شده‌ و بعدا در زمان مناسب‌تری جبران خواهیم کرد.


برچسب ها
نوشته شده در   يکشنبه 18 اسفند 1398  توسط   کاربر 1   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode