ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : سه شنبه 2 مرداد 1403
سه شنبه 2 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : جمعه 16 ارديبهشت 1390     |     کد : 19134

بازنشستگي با10سال پرداخت ‌بيمه

نمايندگان مجلس شوراي اسلامي بند الحاقي 79 را اصلاح كردند كه بر اساس آن سازمان تامين اجتماعي موظف شد به افرادي كه حداقل ده سال بيمه پرداخت نموده اند، حق بيمه پرداخت كند.

جام جم آنلاين: نمايندگان مجلس شوراي اسلامي بند الحاقي 79 را اصلاح كردند كه بر اساس آن سازمان تامين اجتماعي موظف شد به افرادي كه حداقل ده سال بيمه پرداخت نموده اند، حق بيمه پرداخت كند.
به گزارش ايرنا، نمايندگان در جلسه علني امروز (پنج شنبه ) به بررسي بندهاي ارجاعي از جلسه علني و تغييرات در رديف ها و جداول پرداختند و بند الحاقي 79 را اصلاح و بند الحاقي 77 را حذف كردند.

نمايدگان بند الحاقي 79 را اصلاح كردند كه بر اساس آن سازمان تامين اجتماعي موظف است به افرادي كه حداقل ده سال حق بيمه پرداخت نموده اند و به سن 60 سال براي مردان و 55 سال براي زنان رسيده اند يا به هر دليلي به تشخيص كميسيون هاي موضوع ماده (91) قانون تامين اجتماعي مصوب 3/4/1354 و اصلاحات بعدي آن در سنين كمتر از موارد فوق از كار افتاده شده اند ولي از حق مستمري برخوردار نمي شوند متناسب با سنوات پرداخت حق بيمه حقوق بازنشستگي آنان را پرداخت نمايد.

افرادي كه كمتر از ده سال حق بيمه پرداخت كرده اند مي توانند با پرداخت مابه التفاوت حق بيمه اعم از حق كارگر و كارفرما تا ده سال به نرخ سال جاري از امتياز بازنشستگي اين بند برخوردار شوند.

آيين نامه اجرايي اين بند به پيشنهاد مشترك وزارت رفاه و تامين اجتماعي و معاونت برنامه ريزي و نظارت راهبردي رييس جمهور حداكثر ظرف سه ماه به تصويب هيات وزيران مي رسد.

همچنين نمايندگان بند الحاقي 77 را حذف كردند كه در اين بند آمده بود: به منظور اجراي بند (ز) ماده (112) قانون برنامه پنج‌ساله پنجم توسعه و جهت زدودن فقر از چهره مناطق آزاد تجاري، سازمان‌هاي مناطق آزاد موظفند حداقل يك درصدد از محل وصول عوارض ورود و صدور كالاها و خدمات اين مناطق را از طريق نهادهاي حمايتي به محرومين و نيازمندان بومي اين مناطق اختصاص دهند.


نوشته شده در   جمعه 16 ارديبهشت 1390  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode