ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : پنجشنبه 14 تير 1403
پنجشنبه 14 تير 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : يکشنبه 11 ارديبهشت 1390     |     کد : 18880

زنجبيل مقوي دستگاه هاضمه و حافظه است

استاد داروساز دانشگاه علوم پزشكي تهران گفت: زنجبيل مقوي هاضمه، حافظه و براي درمان دردهاي معده مفيد است.

جام جم آنلاين: استاد داروساز دانشگاه علوم پزشكي تهران گفت: زنجبيل مقوي هاضمه، حافظه و براي درمان دردهاي معده مفيد است.
محمد صالحي سورمقي در گفتگو با فارس اظهار داشت: زنجبيل گياهي است كه براي درد مفاصل ، مشكلات گوارشي، سرماخوردگي و تهوع زمان حاملگي يا مسافرت مفيد است.

وي گفت: زنجبيل يا زنجفيل بر اساس طب قديم طبيعتي گرم و خشك دارد؛ مقوي هاضمه، مقوي حافظه، رفع برودت هوا و مسهل رطوبات مفاصل و پاها است.

اين استاد داروساز دانشگاه علوم پزشكي تهران افزود: زنجبيل به طور عمومي به عنوان يك ضدالتهاب در حفظ سلامتي مطرح است.

صالحي سورمقي اضافه كرد: استفاده كوتاه‌مدت از زنجبيل بدون عوارض جانبي مي‌تواند، دل‎ به‎هم خوردگي‌هاي زمان حاملگي را درمان كند و نيز در جلوگيري از حالات تهوع در بيماري مسافرت، شيمي‎درماني و دوره بعد از جراحي مؤثر بوده است.

وي گفت: در طب آسيايي زنجبيل را براي درمان دردهاي معده، دل به‎هم‌ خوردگي‌ها و اسهال مصرف مي‌‌كنند و بسياري از داروهاي هضم كننده غذا، ضدتهوع و ضدسرماخوردگي كه در آمريكا فروخته مي‌شوند داراي عصاره زنجبيل هستند.

استاد داروساز دانشگاه علوم پزشكي تهران افزود: فرآورده‌هاي دارويي ساخته شده از زنجبيل در بسياري از نقاط براي برطرف كردن دردهاي مفاصل، پوكي استخوان، روماتيسم و دردهاي عضلاني مصرف همگاني دارند.

صالحي سورمقي اضافه كرد: مهمترين تركيبات زنجبيل اسانس و رزين‌هاي آن است. اثرات ضدتورمي زنجبيل به 2 تركيب شيميايي فعال آن به نام‌هاي جينجرول و جينجه سولفونيك اسيد است.اثر ضدانعقادي زنجبيل به علت اثر آن در جلوگيري از تشكيل ترومبوكسان بوده است و همچنين اثرات آنتي اكسيدان زنجبيل به دو تركيب شيميايي جينجرول و زنجيرون آن نسبت داده شده كه مي‌توانند فعاليت ليپوكسي ژينار را بدون اثر نموده و در نتيجه تشكيل راديكال سوپراكسايد را مختل كند.


نوشته شده در   يکشنبه 11 ارديبهشت 1390  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode