ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : شنبه 8 ارديبهشت 1403
شنبه 8 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : جمعه 14 تير 1398     |     کد : 188511

باورمندی رهبر انقلاب بر وجه حماسی توحید و مکتب اهل بیت(ع) از نکات قابل توجه است

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی گفت: باورمندی مقام معظم رهبری بر روی وجه حماسی توحید و مکتب اهل بیت (ع) از نکات قابل توجه است.

 رئیس سازمان تبلیغات اسلامی گفت: باورمندی مقام معظم رهبری بر روی وجه حماسی توحید و مکتب اهل بیت (ع) از نکات قابل توجه است.
باورمندی رهبر انقلاب بر وجه حماسی توحید و مکتب اهل بیت(ع) از نکات قابل توجه است

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، حجت‌الاسلام محمد قمی عصر امروز در مراسم اختتامیه نخستین جایزه ملی داستان‌های حماسی که در آرامگاه فردوسی برگزار شد، گفت: باورمندی مقام معظم رهبری بر روی وجه حماسی توحید و مکتب اهل بیت(ع) از نکات قابل توجه است.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی ادامه داد: آیت‌الله آملی جوادی نیز جای فردوسی را در حرکت‌های ادبی و حماسی خالی دانسته است.

وی بیان کرد: امروز در نزاع‌های تمدنی نگارش داستان‌های حماسی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار بوده و بی‌تردید خراسان منبع اولیه این نوع از داستان‌ها است.

ما امروز بیش از هر زمان دیگری به حماسه نیاز داریم

رئیس حوزه هنری کشور نیز با اشاره به برنامه‌ریزی دو ساله این جایزه ملی در خراسان رضوی، گفت: شاهنامه فردوسی هویت ایرانیان و زبان فارسی است، شاید اگر فردوسی نبود، حافظ و سعدی هم نداشتیم.

محسن مومنی با تاکید بر اینکه بعد از فردوسی شاهد دو نوع حماسه نامه ملی و مذهبی بودیم، متذکر شد: در ادبیات دفاع مقدس این دو شاخه بهم پیوستند، این ویژگی انقلاب اسلامی بود، چراکه پیش از آن این دو حماسه تلفیق نشده بود.

وی فضای رزمندگان در دوران دفاع مقدس را مملو از روحیه عرفانی دانست و اضافه کرد: ما امروز بیش از هر زمان دیگری به‌حماسه نیاز داریم، باید جوانان را حماسه آمیخته بر عرفان تربیت کنیم.

حضور حدود 180 نویسنده در نخستین جشنواره جایزه ملی داستان‌های حماسی

رئیس حوزه هنری خراسان رضوی نیز در ادامه این مراسم ضمن عرض تبریک به مناسبت میلاد حضرت معصومه (س)، گفت: در این مراسم از حدود 180 نویسنده جوان تقدیر می‌کنیم.

میثم مرادی با اشاره به اینکه در این جایزه ملی 17 طرح در مرحله اول از میان 220 اثر انتخاب شد، بیان کرد: هنر حماسی ذیل منویات مقام معظم رهبری یکی از ماموریت‌های مهم حوزه هنری خراسان رضوی است.

وی با اشاره به اینکه دبیرخانه جایزه ملی دو ماه گذشته ایجاد شد، ادامه داد: نخستین جایزه ملی داستان‌های حماسی یکی از نتایج فعالیت این دبیرخانه است.

رئیس حوزه هنری خراسان رضوی هنر حماسی را ایجادگر انگیزش مبتنی بر حکمت معنوی با تاکید بر خردورزی، دشمن ستیزی و میهن دوستی دانست و یادآور شد: حماسه ضرورت امروز و فردای کشور ما است، این حرکت در استان ما آغاز شده و امیدوارم در کشور نیز ادامه یابد.

در پایان این مراسم از 5 داستان برتر این جایزه ملی رونمایی شد.


نوشته شده در   جمعه 14 تير 1398  توسط   کاربر 1   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode