ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : سه شنبه 2 مرداد 1403
سه شنبه 2 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : جمعه 9 ارديبهشت 1390     |     کد : 18779

وقتي جيم كري مدير مي‌شود

جيم كري، كمدين سرشناس سينما در آخرين اپيزود فصل هفتم مجموعه پربيننده «اداره» به عنوان بازيگر مهمان ايفاي نقش مي‌كند. تهيه‌كنندگان مجموعه به اين دليل او را براي حضور در اين قسمت انتخاب كرده‌اند تا يك پايان شاد و پربيننده را براي مجموعه خود در فصل پيش‌رو و در حال پايان رقم بزنند.

جام جم آنلاين: جيم كري، كمدين سرشناس سينما در آخرين اپيزود فصل هفتم مجموعه پربيننده «اداره» به عنوان بازيگر مهمان ايفاي نقش مي‌كند. تهيه‌كنندگان مجموعه به اين دليل او را براي حضور در اين قسمت انتخاب كرده‌اند تا يك پايان شاد و پربيننده را براي مجموعه خود در فصل پيش‌رو و در حال پايان رقم بزنند.

در آخرين قسمت هفتمين فصل مجموعه « اداره » جيم كري در نقش مرد جوياي كار وارد اداره و لوكيشن اصلي مجموعه ‌شده و با مديران آن درگير مي‌شود. شخصيت جيم كري قرار است جاي خالي شخصيت استيو كارل (همكار كمدي خودش در عالم سينما)‌ را پر كند كه هفته آ‌ينده از سمت خود در اداره استعفا مي‌دهد.

جيم كري در بازي افتخاري خود براي مجموعه، پس از حضور در اداره به بخش كاريابي آن مي‌رود تا در يك مصاحبه گزينشي شركت كند. مصاحبه با مسوول كارگزيني اداره، شرايط و اضاع خنده‌داري را خلق مي‌كند و باعث مي‌شود تا مسوولان اداره به اين نتيجه برسند كه شخصيت جيم كري كفايت و لياقت لازم را براي تصاحب شغل مورد نظر ندارد، اما اين شخصيت بي‌دست و پا بشدت نيازمند يك شغل است و حاضر نيست براحتي محيط اداره را ترك كند، اما آيا او مي‌تواند بالاخره شغلي را كه تا قبل از اين متعلق به شخص مايكل اسكات (با بازي استيو كارل)‌ بوده به دست بياورد؟ اين پرسشي است كه در حال حاضر حتي خالقان و تهيه‌‌كنندگان مجموعه اداره هم جوابي برا‌ي آن ندارند و پاسخ به اين پرسش را موكول به زماني مي‌كنند كه آخرين اپيزود فصل هفتم در 19 مي پخش مي‌شود!

شخصيت مايكل اسكات كه استيو كارل تا به حال نقش او را در مجموعه بازي كرده، مدير اداره است. وي از اولين قسمت مجموعه كه سال 2005 روي آنتن رفت تا به حال با اين پروژه همكاري داشته و در تمام 137 اپيزود پخش شده آن بازي داشته است. در قصه نيمه مستند مجموعه، او در نقش مدير مهربان و دلسوز يك شركت كاغذسازي ظاهر مي‌شود كه ضمن تلاش براي بالا بردن كيفيت كار در شركت، نگران سلامت و وضعيت همكاران خود است . قصه اداره به بحث درباره زندگي اجتماعي و خانوادگي كارمندان شركت مي‌پردازد و با لحني كمدي و درام ماجراهاي خود را پيش مي‌برد.

انتشار خبر استعفاي مايكل اسكات در رسانه‌هاي گروهي باعث خبرسازي‌هاي فراوان شد و خبرنگاران گمانه‌زني‌هاي زيادي را در ارتباط با قطع همكاري استيو كارل با اين سريال مطرح كردند. هنوز دليل اصلي كناره‌گيري استيو كارل از اداره (كه يكي از موفق‌ترين كارهاي هنري او به شمار مي‌رود)‌ مشخص نيست و نه او و نه عوامل توليد مجموعه، در اين‌باره چيزي نگفته و اظهارنظري نكرده‌اند. در عين حال، هنوز مشخص نيست در صورت توليد فصل هشتم مجموعه (كه با توجه به استقبال بالاي تماشاگران از فصل‌هاي قبلي در طول 7 سال گذشته، بعيد به نظر مي‌رسد سازندگان آن دست به تعطيلي مجموعه بزنند)‌ نقش مايكل اسكات با بازي استيو كارل به قصه مجموعه برمي‌گردد يا خير.

با تمام اين اوصاف تهيه‌كنندگان اداره براي اپيزود پاياني فصل هفتم برنامه‌هاي متنوعي را تدارك ديده‌اند كه حضور جيم‌كري يكي از آنهاست.


نكته: تحليلگران هنري حضور جيم كري‌ به عنوان هنرپيشه مهمان در يك سريال موفق تلويزيوني را نوعي عقب‌نشيني او از تصميمات قبلي‌اش ارزيابي مي‌كنند و اين در حالي است كه خود او با اصرار مي‌گويد به دليل دوستي ديرينه با ريكي گراويس خالق اين مجموعه دعوت به بازي در اپيزود پاياني فصل هفتم را پذيرفته است


برخي از تحليلگران تلويزيوني مي‌گويند اگر جيم كري بتواند با بازي و حضور پرسر و صداي خود بينندگان مجموعه را جذب كند و شمار تماشاگران اداره در قسمت پاياني فصل هفتم افزايش يابد، احتمال زيادي وجود دارد كه سازندگان مجموعه، او را جايگزين استيو كارل كنند و در فصل هشتم كاراكتر او به عنوان مدير جديد اداره وارد كارزار شود، اما سازندگان مجموعه در رابطه با اين حدس و گمان‌ها (هر روز كه مي‌گذرد بيشتر و بيشتر شنيده مي‌شود)‌ سكوت كرده‌اند و اظهارنظري نمي‌كنند.

از سوي ديگر، منتقدان سينمايي عقيده دارند جيم كري طي چند سال اخير موفقيت‌هاي خوب سينمايي نداشته و مايل است تا نقش اصلي يك مجموعه پربيننده تلويزيوني را بگيرد تا شاهد ادامه موفقيت‌هاي هنري خود باشد. او كه تازه از بازي در ساخته جديد مارك واترز به نام «پنگوئن‌هاي آقاي پاپت» فارغ شده در سال‌هاي اخير فعاليت چشمگير بازيگري نداشته و منتقدان تعدادي از همين فيلم‌ها مثل «يك سرود كريسمسي»، «هورتن صداي هو را مي‌شنود»، «لموني اسنيكت» و «چگونه گرپنج كريسمس را دزديد» را فيلم كارگردان، فيلمنامه و چهره‌پردازي مي‌دانند تا فيلمي از او.

جيم كري تا قبل از سال 1994 و فيلم «ماسك»، بيشتر يك بازيگر درجه 2 تلويزيوني بود كه گاهي اوقات نقش‌هاي كوچكي هم در فيلم‌هاي سينمايي مي‌گرفت. او كه از سال 1980 بازي در مجموعه‌هاي تلويزيوني را شروع كرده بود، پس از موفقيت مالي ماسك ديگر به تلويزيون برنگشت و دعوت همكاران قديمي خود براي حضور در سريال‌هاي مختلف صفحه كوچك تلويزيون را رد كرد. تحليلگران هنري حضور اين بازيگر به عنوان هنرپيشه مهمان يك سريال موفق تلويزيوني را نوعي عقب‌نشيني او از تصميمات قبلي‌اش ارزيابي مي‌كنند و اين در حالي است كه خود او با اصرار مي‌گويد به دليل دوستي ديرينه با ريكي گراويس خالق اين مجموعه، دعوت به بازي در اپيزود پاياني فصل هفتم را پذيرفته است. اداره كه از سال 1995 تا به امروز پخش آن از سوي شبكه ان‌بي‌سي ادامه دارد،‌ نسخه دوباره‌‌سازي شده يك مجموعه موفق تلويزيوني شبكه انگليسي بي‌بي‌سي به همين نام است. نسخه اصلي در سال 2001 روي آنتن رفت و پخش آن با موفقيت تا سال 2003 ادامه داشت. خود ريكي گراويس خالق اصلي مجموعه در نقش اصلي آن بازي كرد. گراويس پس از پايان پخش مجموعه از شبكه بي‌بي‌سي، از سوي مسوولان شبكه ان‌بي‌سي دعوت شد تا آن را با حضور بازيگران آمريكايي دوباره‌سازي كند. نسخه دوباره‌سازي شده تفاوت‌هايي با نسخه اصلي دارد و وجه مستند و اجتماعي آن كمتر شده و جنبه‌هاي كمدي و سرگرم‌كننده‌اش افزايش يافته است. گراويس كار بازيگري را از سال 1999 شروع كرد و مجموعه انگليسي اداره اولين كار او در مقام كارگرداني است. وي 5 مجموعه و فيلم تلويزيوني ديگر را نيز در فاصله اين سال‌ها كارگرداني كرده، ولي كارگردان هيچ يك از قسمت‌هاي نسخه دوباره‌سازي شده اداره نبوده است. اين مجموعه در طول اين سال‌ها توسط بيش از 20 كارگردان تلويزيوني كارگرداني شده است. ريكي گراويس فيلمنامه اين پروژه را با همكاري 2 نفر ديگر خلق و تكميل كرده است. آيا او و همكارانش كاراكتر تازه‌اي را با بازي جيم‌كري به عنوان مدير جديد اداره خلق مي‌‌كنند و آيا مجموعه اداره در فصل جديد خود با حال و هواي تازه‌اي ارائه مي‌شود و تماشاگران آن شاهد ماجراجويي‌هاي كمدي جيم‌كري خواهند بود؟

منبع: رويترز


نوشته شده در   جمعه 9 ارديبهشت 1390  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode