ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : سه شنبه 2 مرداد 1403
سه شنبه 2 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : چهارشنبه 7 ارديبهشت 1390     |     کد : 18679

سينماي ايران نشان داده كه راهي فراسوي مسير هاليوود وجود دارد

هانس يواخيم اشلگل با بيان اين كه جشنواره فيلم كيش در زمان و مكان مناسبي آغاز به كار كرد، افزود: سينماي ايران نشان داده كه راه حل و راه جايگزيني فراسوي هاليوود وجود دارد.


هانس يواخيم اشلگل با بيان اين كه جشنواره فيلم كيش در زمان و مكان مناسبي آغاز به كار كرد، افزود: سينماي ايران نشان داده كه راه حل و راه جايگزيني فراسوي هاليوود وجود دارد.

به گزارش خبرنگار سينمايي فارس، نشست تخصصي مديريت توليد مشترك و فراسوي هاليوود و جهاني‌سازي شب گذشته با حضور مارك بشه، هانس يواخيم اشلگل و عبدالله اسفندياري در سالن كنفرانس مركز همايش‌هاي خليج فارس برگزار شد.
بر اساس اين گزارش، مارك بشه با اشاره به فيلم‌هايي كه تاكنون تهيه كرده است، گفت: وقتي فيلمي در يك منطقه جغرافيايي توليد مي‌شود، انتظار مي‌رود هزينه ها از طريق تلويزيون تأمين شود ولي اين كار باعث مي‌شود آنها درخواست هايي مثل داشتن پايان خوش و جذابيت براي همه مردم را داشته باشند.
وي درخصوص چرايي توليد مشترك بيان داشت: يكي از جواب‌هاي اين سوال مربوط به فيلمنامه است؛ به طور مثال خوب است فيلمي كه قرار است در فضاي اسپانيا ساخته شود، در همان اسپانيا تصويربرداري شود. البته مشكلي هم در اين زمينه وجود دارد و آن اين است كه شما اطلاعاتي از منابع مالي كشورهاي ديگر نداريد.
بشه ادامه داد: در مورد قراردادها مي‌توان حق پخش هر تهيه كننده براي نمايش فيلم در كشورش را داد. نوع ديگر واگذاري حق پخش به يك تهيه كننده و تقسيم فروش نهايي بين تهيه كننده هاست.
وي در ادامه افزود: موضوع ديگر در توليد مشترك، زباني است كه بايد صحبت كنيد. در اروپا ساده ترين راه حل انتخاب زبان انگليسي است ولي اين راه حل ساده است؛ به دليل اينكه با اين كار همه چيز مصنوعي به نظر مي‌رسد. يكي نبودن واحدهاي پولي هم مشكل ديگري است كه در مديريت توليد مشترك وجود دارد و بايد به آن توجه كرد.
به گزارش فارس، در ادامه مراسم هانس يواخيم اشلگل با موضوع فراسوي هاليوود و جهاني‌سازي صحبت كرد.
وي در اين نشست بيان داشت: در سال 1989 سينماگران اميدوار شدند كه مي‌توان فيلم‌هاي بدون سانسور و معناگرا ساخت اما با تهاجم سينماي آمريكا بر همه روشن شد كه سينماي معناگرا اصلا امكان ساخته شدن ندارد.
وي افزود: تاركوفسكي مي گفت «سانسور رسانه‌هاي غربي به مراتب بيشتر از سانسورهاي بلوك شرق است و سينماي غرب بدون ارزش هاي اخلاقي كار مي كند». در حال حاضر هاليوودگرايي تمام دنيا را فراگرفته و سينماي بي هويت براي مخاطبان بي هويت درست شده است.
اشلگل ادامه داد: چشم‌انداز فستيوال كيش به دليل گفت وگو بين فيلمسازان و كشورهاي منطقه – كه خوب همديگر را نمي‌شناسند- عالي است. الان وقت آن رسيده كه اروپا قدرت فرهنگ اسلامي را از نو درك كند.
وي بيان داشت: اين فستيوال درست در زماني برپا مي‌شود كه انقلاب‌هاي زيادي در منطقه به دست مردم صورت مي‌گيرد و مردم مترسك‌هاي كشورهاي‌شان را كنار مي‌زنند. همه ما به ياد داريم حسني مبارك را غرب و صدراعظم كشور خودم آلمان روي كار آوردند. جشنواره كيش مي‌تواند كاركردهاي زيادي در اين زمينه داشته باشد.
هانس يواخيم اشلگل در ادامه گفت:استعمار هاليوود، استعمار روح‌ها و فرهنگ‌ها است و فقط به حوزه سينما برنمي‌گردد. اين تاثير مي‌تواند به صورت خودآگاه و ناخودآگاه نتايج تأسف‌آوري داشته باشد.
وي ادامه داد: در منطقه و در آسياي مركزي شمشكل تقليدهاي هاليوودي را شاهد بوديم كه در حال حاضر دارند به نوعي خودشان را بازيابي مي‌كنند.
اشلگل با بيان اين كه جشنواره فيلم كيش در زمان و مكان مناسبي آغاز به كار كرد، افزود: سينماي ايران نشان داده كه راه حل و راه جايگزيني فراسوي مسير هاليوود وجود دارد.



نوشته شده در   چهارشنبه 7 ارديبهشت 1390  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode