ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : دوشنبه 1 بهمن 1403
دوشنبه 1 بهمن 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : جمعه 13 مهر 1397     |     کد : 185261

استفاده از ربات به عنوان راهنمای موزه

یک موزه آمریکایی، ربات شرکت "سافت‌بانک" را به عنوان راهنما به کار گرفته است.

یک موزه آمریکایی، ربات شرکت "سافت‌بانک" را به عنوان راهنما به کار گرفته است.

به گزارش ایسنا و به نقل از فست‌کمپانی، "موزه هنر اسمیتسونیان"(SAAM) در آمریکا، از ربات محبوب شرکت ژاپنی "سافت‌بانک"(SoftBank) به عنوان راهنما استفاده می‌کند.

این موزه، ربات سافت‌بانک موسوم به "پپر"(Pepper) را به عنوان راهنمای تور به کار گرفته است و بازدیدکنندگان نیز ارتباط عاطفی خوبی با آن برقرار کرده‌اند.

یک برنامه چندرسانه‌ای روی پپر نصب شده که نقاشی‌ها را به همراه موسیقی نمایش می‌دهد و آنها را برای بازدیدکنندگان تفسیر می‌کند. "ریچل گاسلینز"(Rachel Goslins)، مدیر بخش هنر و صنعت موزه گفت: روش جدیدی که برای استفاده از پپر ابداع شده، سرگرم‌کننده و فوق‌العاده است.

در این روش جدید، پپر به پایگاه داده‌ای شامل 50 تصویر از مجموعه آثار هنری موزه مجهز شده است. هر تصویر، با پنج حالت خوشحالی، ناراحتی، خنثی، عصبانی و هیجان‌زده مطابقت دارد. پپر، احساسات را براساس الگوریتم تشخیص حالت صورت، شناسایی می‌کند. برای مثال، با دیدن حالتی مانند عصبانیت، تصویری مطابق با آن را نشان می‌دهد. این تصاویر، در یک تبلت که روی قفسه سینه پپر نصب شده، نمایش داده می‌شود. اگر بازدیدکننده، خوشحال به نظر برسد، پپر تصویری با رنگ‌های روشن و باطراوت نشان می‌دهد.

حسگرهای نوری پپر، رنگ‌های طیف "آر جی بی" (RGB) یعنی قرمز، سبز و آبی را به طور انفرادی شناسایی می‌کنند و می‌توانند با استفاده از یک ریزتراشه "آردوینو"(Arduino) از عهده تفسیر این فرکانس‌های متفاوت نور برآیند.

شرکت سازنده پیشنهاد کرده که 100 ربات پپر را به این موزه ارائه دهد تا یک دوره آزمایشی را با بازدیدکنندگان بگذرانند.


نوشته شده در   جمعه 13 مهر 1397  توسط   کاربر 1   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode