ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : جمعه 15 تير 1403
جمعه 15 تير 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : دوشنبه 24 ارديبهشت 1397     |     کد : 183624

مدیر کل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی خبر داد:

فعالیت تبلیغی بیش از ۲۳۰۰ مبلغ دینی در ماه مبارک رمضان

مدیر کل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی از فعالیت تبلیغی بیش از ۲۳۰۰ مبلغ دینی در ماه مبارک رمضان در استان خبر داد.

مدیر کل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی از فعالیت تبلیغی بیش از ۲۳۰۰ مبلغ دینی در ماه مبارک رمضان در استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید شهاب الدین حسینی ظهر یک شنبه در همایش طلایه داران تبلیغ و تجمع اعتراض آمیز، علما، طلاب و روحانیون آذربایجان شرقی در جوابگویی به بدعهدی آمریکا با اشاره به فرا رسیدن ماه مبارک رمضان گفت: ماه مبارک رمضان یکی از بهترین زمان هایی  است بتوانیم رسالت تبلیغی خودمان را به نحو احسن و با اخلاص عمل کنیم.

وی  با اشاره به تعداد مبلغینی که در ماه مبارک رمضان  به  تبلیغ معارف دینی می پردازند افزود: در طی ماه مبارک رمضان ۲ هزار و ۳۱۳ مبلغ  در سطح استان مشغول تبلیغ معارف قرآن و عترت خواهند بود.

مدیر کل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی در مورد تعداد مبلغینی که از حوزه علمیه قم به استان می آیند نیز افزود: جمعا ۲۵۲  مبلغی دینی  از حوزه علمیه قم دعوت شده است که  ۲۳۰ نفراز آنان طلاب و روحانیون مستقر در قم  و ۲۲ مبلغه دینی هستند.

دکتر حسینی مهجوریت زدایی از قران کریم در ایام ماه مبارک رمضان را یکی از مهم ترین برنامه های تبلیغی مبلغین اعلام کرد و افزود: مبلیغین دینی در این ایام در مهجوریت زدایی از قران کریم تلاش کنند.

بیشتر منابر مباحث قرآنی و تبلیغ اهل بیت(ع) باشد

وی با اشاره به نامگذاری سال جاری به نام سال حمایت از کالای ملی از سوی رهبر معظم انقلاب یکی دیگر از رسالت های مبلغین را بحث حمایت از تولید و کالای ایرانی ذکر کرد.

مدیر کل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی  در ادامه بحث مضرات و آسیب های اجتماعی را یکی دیگر از رسالت های مبلغین اعلام و تاکید کرد: موضوع  دیگری که در  رسالت تبلیعی مهم است بحث کار فرهنگی و پیشگیری از آسیب اجتماعی و به خصوص طلاق، اعتیاد و حاشیه نشینی و مفاسد اخلاقی است.

وی حاشیه نشینی را یکی از معضلات و چالش های موجود دانست و گفت: توجه به مقوله آسیب های اجتماعی وظیفه همگانی است و روحانیون معظم در این خصوص باید پیشرو باشند.

حسینی تاکید کرد: ما به  عنوان مبلغ دینی در قبال آسیب های اجتماعی طلاق، اعتیاد و مفاسد اخلاقی وظیفه داریم  در جهت معرفی راهکارهای مقابله با آسیب های اجتماعی  همت کنیم بحث فرزندآوری است که تکثیر نسل شیعه و تحکیم بنیاد خانواده از الویت های منابر اسلامی باشد و در کنار آن باید  بحث فرزندآوری وتکثیر نسل شیعه و تحکیم بنیاد خانواده از الویت های منابر اسلامی باشد.

مدیر کل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی  بحث سومی که مبلیغین دینی باید به آن توجه کنند را موضوع  اقتصاد مقاومتی  و مبارزه با پدیده شوم قاچاق کالا و ارز ذکر کرد و گفت: کالای قاچاق  باعث رکود و معظلات و مشکلات اقتصادی می شود و سخن گفتن در مورد تاثیر پدیده شوم قاچاق بازدارنده بوده و تاثیر گذار است که انتظار داریم مبلیغن دینی در محله ها و منابر به آن پرداخت کنند چرا که رسالت ما فرهنگی است

حسینی پرداختن به  بحث زکات را نیز متذکر شد و گفت: پرداختن به مسائل و احکام شرعی در ماه مبارک رمضان نیز جدی گرفته شود.

وی افزود: یکی از مهم ترین بحث های مطرح شده در این ماه بحث زکات فطره است. زکات فطره در روستاها با محوریت خود روحانیون است که با محوریت روحانیت مسجد در روستا هزینه شود و با توجه به اینکه یک ماه در خدمت مردم هستیم بحث زکات را مطرح کنیم تا این سنت حسنه فراموش نشود.

وی در پایان  با اشاره به وجود تفکر تکفیری و داعشی در منطقه اظهار داشت: هر چند امروزداعش  در ظاهر شکست خورده است ولی همچنان اندیشه داعشی و تکفیر در منطقه جریان دارد و  بنابراین ما باید حمایت های  مادی و معنوی خود را از جبهه مقاومت اسلامی حمایت از عراق، یمن، سوریه، بحرین وفلسطین و تمام مظلومان عالم فراموش نکنیم.


نوشته شده در   دوشنبه 24 ارديبهشت 1397  توسط   کاربر 1   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode