ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : سه شنبه 2 مرداد 1403
سه شنبه 2 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : دوشنبه 29 فروردين 1390     |     کد : 18253

آرنولد در تلويزيون كارتون مي‌شود

آرنولد شوارتزنگر هم راهي دنياي كوچك تلويزيون مي‌شود.

جام جم آنلاين: آرنولد شوارتزنگر هم راهي دنياي كوچك تلويزيون مي‌شود. اين بازيگر اكشن و عضلاني سينما كه پس از رسيدن به مقام شهرداري كاليفرنيا سينما را كنار گذاشت و به گفته رسانه‌هاي گروهي سوداي شركت در رقابت‌هاي رياست‌جمهوري را داشت، ‌پس از ناكامي در دنياي سياست دوباره به دنياي هنر برمي‌گردد.

اما بازگشت دوباره آرنولد به دنياي هنر از چند جهت مورد توجه قرار گرفته است. نخست اين كه وي نه در يك فيلم پر سروصداي سينمايي كه قرار است در يك كار تلويزيوني و با جعبه جادو همكاري كند.

نكته مهم بعدي اين است كه اين كار تلويزيوني يك مجموعه انيميشني ابرقهرمانانه است كه به كمك كامپيوتر خلق مي‌شود. آرنولد با قرض دادن چهره خود به عوامل توليد مجموعه به صورت يك كاراكتر كارتوني درمي‌آيد و به جاي اين شخصيت انيميشني هم صحبت خواهد كرد. مجموعه‌اي كه يك ابرقهرمان كارتوني از آرنولد را ارائه خواهد كرد «گاور ناتور» نام دارد كه اشاره‌اي كمدي و طنز به 2 موقعيت پرسروصداي آرنولد در 2 دنياي سياست و سينماست.

گاور ناتور تلفيقي از 2 نام گاورنر (شهردار)‌ و ترميناتور (ويرانگر)‌ است و بازتابي از دوران فرمانداري اين بازيگر و حضور او در مجموعه فيلم جنجالي «ترميناتور» است. از قرار معلوم آرنولد از اين كه با گذشته او در يك كار تلويزيوني شوخي شود نگراني ندارد.

اين در حالي است كه اهل فن مي‌گويند ديگر زمان آن گذشته است كه اين بازيگر اكشن‌كار بخواهد از شوخي‌هاي سينمايي يا تلويزيوني ناراحت شود و اتفاقا در حال حاضر كه ديگر موقعيت ممتاز گذشته خود را ندارد، از چنين شوخي‌هايي استقبال هم مي‌كند.

تحليلگران سينمايي عقيده دارند آرنولد شوارتزنگر هم‌اكنون نيازمند پروژه‌‌هايي است كه نام او را در دنياي هنر دوباره مطرح كند و باعث شود تا نام او يكبار ديگر در سطح وسيعي در رسانه‌هاي گروهي بازتاب پيدا كند.

انيميشن «گاور ناتور» به صورت سه‌بعدي تهيه و توليد خواهد شد و در اولين قدم 52 اپيزود آن آماده پخش عمومي از تلويزيون خواهد شد.

در صورت استقبال تماشاگران از مجموعه، اپيزودهاي بيشتري از آن به روي آنتن خواهد رفت. هدف اصلي تهيه‌كنندگان مجموعه خلق يك كار تلويزيوني براي بازار جهاني (و نه فقط آمريكا)‌ است. به همين دليل، پخش آن به صورت همزمان در آمريكاي شمالي و بقيه قاره‌هاي جهان خواهد بود. اين مجموعه براي پخش در اواسط سال 2013 آماده خواهد شد.

در طول 2 سالي كه اين انيميشن در دست توليد است، قرار است قصه‌هاي جديدي براي اپيزودهاي بعدي آن خلق و پيدا شود.

سازندگان مجموعه توضيح زيادي درباره قصه آن نداده‌اند، اما پيش‌بيني مي‌شود شخصيت كارتوني آرنولد (با صداي خود او)‌ در نقش مرد ميانسالي ظاهر مي‌شود كه در هر اپيزود مجموعه به مبارزه با گروهي عوامل منفي مي‌رود كه درصدد نابودي كره زمين هستند يا قصد انجام كارهاي خلاف و ضد قانون را دارند.

هزينه توليد مجموعه از سوي شبكه‌هاي تلويزيوني آمريكا و كانادا و چند كشور اروپايي تامين خواهد شد. استن لي، خالق قصه‌هاي ابرقهرمانانه سوپرمن و بتمن، يكي از تهيه‌كنندگان و مجريان پروژه «گاور ناتور» است و طرح قصه‌هاي اپيزودهاي مختلف آن را مي‌نويسد. خود آرنولد هم يكي ديگر از تهيه‌كنندگان آن است.

خط اصلي قصه مجموعه ارائه‌كننده ابرقهرماني است كه شباهت‌هاي زيادي به ابرقهرمانان كلاسيك قصه‌هاي كميك‌استريپي دارد و عنصر طنز و كمدي نقش بسيار مهمي در روند ماجراها خواهد داشت. شخصيت ابرقهرمان اصلي ماجرا ـ كه آرنولد كارتوني خواهد بود ـ تلفيقي از شخصيت آرنولد در 2 دوران زمامداري ايالت كاليفرنيا و دوران بازيگري او در مقام قهرمان اكشن سينما در دهه 80 و 90 ميلادي است. اين مجموعه يك كار كاملا اكشن خواهد بود كه خشونت در آن جايي نخواهد داشت.

آرنولد شوارتزنگر در اين رابطه مي‌گويد: «در فيلم‌هايي كه قبل از اين بازي كرده‌ام خون‌هاي زيادي ريخته شده و سرهاي زيادي از بدن جدا شده است، اما در اولين كار تلويزيوني و كارتوني‌ام خبري از اين چيزها نخواهد بود. در اين نمايش تلويزيوني تعداد زيادي مدل و الگوي مثبت وجود دارد و نقش‌هاي مثبت خوبي را در آن خواهيم ديد. اين برنامه در درجه اول اختصاص به نوجوانان دارد و فضاي قصه به آنها كمك مي‌كند تا قوي باشند و با مشكلات مبارزه كنند.»

اين بازيگر و ورزشكار قديمي در گفت‌وگوي مطبوعاتي خود پيرامون «گاور ناتور» اشاره‌اي به حضور دوباره‌اش (و اين بار در تلويزيون)‌ نكرد و چيزي درباره پروژه‌هاي احتمالي سينمايي خود نگفت.

اين در حالي است كه منتقدان سينمايي مي‌گويند بعيد مي‌‌دانند او دوباره به سينما برگردد و احتمالا كمتر تهيه ‌كننده‌اي حاضر مي‌شود نقش اصلي و اول فيلم خود را به او بدهد. علت اصلي اين امر را هم بايد در سن بالاي آرنولد جستجو كرد.

ورايتي
مترجم: كيكاووس زياري


نوشته شده در   دوشنبه 29 فروردين 1390  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode