ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : پنجشنبه 27 دي 1403
پنجشنبه 27 دي 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : چهارشنبه 17 فروردين 1390     |     کد : 17651

پرواز هواپيماي نانوكامپوزيتي ايران، بزودي

اولين هواپيماي تمام نانو كامپوزيتي ايران توسط بخش خصوصي ساخته شد و به زودي برفراز آسمان ايران و جهان پرواز مي كند.

جام جم آنلاين: اولين هواپيماي تمام نانو كامپوزيتي ايران توسط بخش خصوصي ساخته شد و به زودي برفراز آسمان ايران و جهان پرواز مي كند.
يعقوب انتصاري رييس شركت سازنده اين هواپيما روز سه شنبه در گفتگو با ايرنا اظهار داشت: اولين هواپيماي فوق سبك نانوكامپوزيتي ايران قادر است تا ارتفاع 12 هزار پا، برد 900 كيلومتر را با سرعت 250 تا 300 كيلومتر درساعت بپيمايد.

وي گفت: هواپيماهاي فوق سبك (شامل وزن هواپيماهايي تاسقف 450 كيلوگرم) بيشتر از كشورهاي اروپايي به ايران وارد مي شود. اين هواپيما با قيمت ارزان در مقايسه با انواع مشابه خارجي است و هدف اين شركت تامين بازار داخل و بازار اروپا است.

انتصاري افزود: هواپيماهاي سنگين و فوق سبك و اسپورت همگي از كشورهاي خارجي وارد ايران مي شود. جمهوري اسلامي ايران به عنوان سومين كشور جهان توانسته هواپيماي فوق سبك و اسپورت را مطابق با استاندارد صنعت هوايي آمريكا - ASTM- توليد كند. ديگر هواپيماهاي ساخته شده در جهان نتوانسته اند استاندارد ASTM آمريكا را بگيرند.

رييس شركت سازنده اين هواپيما در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به تاسيس اتحاديه صنايع هوافضاي ايران خاطرنشان كرد: بعد ازپيروزي شكوهمند انقلاب اسلامي هيچ اتحاديه اي در كشور وجود نداشت كه بتواند در عرصه هوا ابراز وجود كند و براي اولين بار ظرف دو سال گذشته اتحاديه صنايع هوافضاي ايران با 130 شركت بعد از 33 سال موجوديت خود را اعلام كرده است.

وي خاطرنشان كرد: اين اتحاديه داراي شش هزار كارمند در زمينه هاي مختلف هوانوردي و هوافضايي فعاليت مي كند و در حقيقت توليد هواپيماي تمام نانوكامپوزيتي در راستاي تشكيل اين اتحاديه انجام شده است.

انتصاري با بيان اينكه متاسفانه زيرساخت هاي لازم براي بازاريابي چنين هواپيماهايي در كشور وجود ندارد، گفت: اميد است با دستور رييس جمهور مبني بر گسترش هوانوردي عمومي چنين هواپيماهايي نيز جاي خود را در بازار كشور بازكند.

وي گفت كه ظرف پنج سال آينده سه هزار و 500 هواپيماي سبك و فوق سبك وارد ناوگان هوانوردي عمومي كشور خواهد شد و در اين صورت چنين هواپيماهايي در كشور بازار فروش خود را خواهند يافت. در بخش هواپيماهاي سبك و فوق سبك دو نوع هواپيماي «استاندارد و نيمه استاندارد» وجود دارد.

رييس شركت سازنده اين هواپيما اظهار داشت هواپيماهايي كه موفق شوند استاندارد بگيرند بايد ضمانتهاي مختلف امنيتي را ارائه دهند و چون مراكز آموزشي به دنبال هواپيماهايي هستند كه استانداردهاي لازم را داشته باشند به همين دليل استقبال از هواپيماهاي ساخت شركت هاي خصوصي كه داراي اين استاندارد باشند ، بسيار زياد است. 


نوشته شده در   چهارشنبه 17 فروردين 1390  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode