ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : سه شنبه 2 مرداد 1403
سه شنبه 2 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : جمعه 5 فروردين 1390     |     کد : 17122

نواي تكم خوانان در رواق هاي مسجد كبود تبريز پيچيده است

در نخستين روزهاي سال جديد، رواق هاي مسجد كبود تبريز ميزبان گردشگران و علاقمندان به هنرهاي سنتي، صنايع دستي، آيين ها و سوغات آذربايجان شرق بوده و نواي تكم خوانان در رواق هاي آن پيچيده است.

در نخستين روزهاي سال جديد، رواق هاي مسجد كبود تبريز ميزبان گردشگران و علاقمندان به هنرهاي سنتي، صنايع دستي، آيين ها و سوغات آذربايجان شرق بوده و نواي تكم خوانان در رواق هاي آن پيچيده است.

به گزارش روز پنجشنبه ايرنا،‌ نمايشگاه نوروزي صنايع دستي و هنرهاي سنتي، آيين هاي نوروزي و سوغات استان با حضور هنرمنداني از رشته هاي مختلف در رواق هاي مجموعه تاريخي مسجد كبود تبريز بر پا شده است.
در اين نمايشگاه نمونه هاي مختلف هنرهاي سنتي و صنايع دستي و سوغات براي ديد و انتخاب مهمانان و گردشگران عرضه شده است.
همچنين اجراي زنده مراحل كار هنري در برخي غرفه ها بر جذابيت هاي اين نمايشگاه براي گردشگران نوروزي افزوده است.
بازديدكنندگان از نمايشگاه با هنرهايي از جمله منبت كاري، معرق كاري و نازك كاري چوب، شيشه گري، نقاشي روي سفال، سبد بافي، سنگ هاي قيمتي و نيمه قيمتي و ساخت زيور آلات، قلمزني روي مس، چرم و كفش، قالي هاي هنري، گليم و ورني بافي، روسري چاپ باتيك، ممقان دوزي و لباس هاي محلي آذربايجان آشنا خواهند شد.
بخش ديگري از اين نمايشگاه به عرضه سوغاتي هاي متنوع منطقه اختصاص يافته تا گردشگران بتوانند آنها را به عنوان تحفه سفر نوروزي خود به آذربايجان شرقي تهيه كنند.
آلاچيق عشايري از ديگر بخش هاي جذاب و پر بازديد اين نمايشگاه نوروزي است و بازديد كنندگان و گردشگران مي توانند ضمن بازديد از اين بخش، با زندگي عشاير منطقه آذربايجان بيش از پيش آشنا شوند.
حضور تكم خوانان و ساياچي ها به عنوان يكي از آداب و رسوم نوروزي كهن منطقه نيز حال و هواي بسيار مفرح و اصيلي به نمايشگاه نوروزي صنايع دستي و هنرهاي سنتي، آيين هاي نوروزي و سوغات استان بخشيده است.
اين نمايشگاه از دوم فروردين ماه آغاز به كار كرده و تا سيزدهم فروردين ماه از ساعت 10 صبح تا 9 شب آماده پذيرايي از گردشگران عزيز شهر تبريز مي باشد.


نوشته شده در   جمعه 5 فروردين 1390  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode