ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : سه شنبه 2 مرداد 1403
سه شنبه 2 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : شنبه 28 اسفند 1389     |     کد : 16943

پخش 141 مستند در ايام نوروز

معاون رئيس سازمان صداوسيما در امور سيما گفت: ما ذخيره سازي خوبي در فيلم‌هاي مستند انجام داديم و توليدات خوب داخلي و خارجي را خريداري كرديم، درايام نوروز هم 141 مستند بسيار خوب در شبكه‌هاي مختلف به نمايش درخواهد آمد.

جام جم آنلاين: معاون رئيس سازمان صداوسيما در امور سيما گفت: ما ذخيره سازي خوبي در فيلم‌هاي مستند انجام داديم و توليدات خوب داخلي و خارجي را خريداري كرديم، درايام نوروز هم 141 مستند بسيار خوب در شبكه‌هاي مختلف به نمايش درخواهد آمد.
به گزارش واحد مركزي خبر، علي دارابي در برنامه گفتگوي ويژه خبري پنجشنبه شب شبكه دوم سيما با اشاره به اهميت رسانه‌ها در دنياي امروز از جمله نقش اول آنها در جنبش بيداري اسلامي در منطقه افزود: امروز تعداد شبكه‌هاي رسانه ملي به 115 شبكه راديويي و تلويزيوني افزايش پيدا كرده است و به 32 زبان فراملي برنامه پخش مي‌شود.

وي افزود: موضوع تخصصي شدن شبكه‌ها از راهبردهاي رسانه ملي است و شبكه مستند هم نيازي بود كه وجود داشت از همين رو اين شبكه ابتدا از 14 مهر سال 88 با 5 ساعت در روز و از نيمه شعبان امسال به صورت تمام وقت پخش آزمايشي خود را شروع كرد تا امروز كه به صورت رسمي و 24 ساعته برنامه‌هاي خود را به صورت ديجيتال پخش مي‌كند.

دارابي با اشاره به دسترسي محدود مردم به پخش ديجيتال، استقبال كساني را كه شاهد پخش آزمايشي شبكه مستند بودند موجب مطالبه فراوان آنها براي ادامه پخش آن ذكر كرد و گفت: با عنايت رئيس سازمان راه اندازي اين شبكه در اولويت قرار گرفت.

وي تعداد استانهاي زير پوشش امواج ديجيتال برنامه‌هاي صدا و سيما را با تلاش بخش فني سازمان، نزديك به 15 استان اعلام كرد و افزود: تا نيمه اول سال آينده همه كشور زير پوشش پخش ديجيتال قرار خواهد گرفت و همه مردم مي‌توانند از شبكه مستند استفاده كنند.

پخش 141 مستند در ايام نوروز

معاون رئيس سازمان صداوسيما در امور سيما گفت: ما ذخيره سازي خوبي در فيلم‌هاي مستند انجام داديم و توليدات خوب داخلي و خارجي را خريداري كرديم، درايام نوروز هم 141 مستند بسيار خوب در شبكه‌هاي مختلف به نمايش درخواهد آمد تا كساني كه در شهرستان و استان خود هنوز از پخش ديجيتال بهره‌اي ندارند، ‌بتوانند از اين برنامه‌ها استفاده كنند.

وي افزود: بايد بپذيريم كه كشورهاي خارجي فعاليت زيادي در اين زمينه كرده اند و ما هم در بخش مستند نياز به نهضت داريم و اكنون زيرساخت آمده و شبكه مستند راه اندازي شده است، البته كارهاي فاخر و ارزنده‌اي هم در داخل كشور انجام شده از جمله مستند‌هاي سياسي خوبي كه در واحد مركزي خبر تهيه شد.

دارابي افزود: در جامعه ما عرصه‌هاي بي بديلي از جمله جاذبه‌هاي سياحتي، زيارتي، آدب و رسوم و نيز خلق صحنه‌هايي همچون 22 بهمن كه هر سال با شكوه تر از سال قبل از آن برگزار مي‌شود، روز قدس و عزاداري‌ها براي مستند وجود دارد و شبكه مستند به ويژه مي‌تواند تقويت كننده خرده فرهنگ‌ها و پاره فرهنگ‌ها در جامعه باشد.

معاون رئيس سازمان صداوسيما در امور سيما گفت: امروز يكي از مهم‌ترين ابزارهاي مقابله با تهاجم فرهنگي غرب، نشان دادن واقعيت‌هاي جامعه از يك طرف و نيز واقعيات جامعه غرب كه لايه‌هاي زيرين آن پر از نيرنگ است، از طرف ديگر است شبكه مستند مي‌تواند صداي جديدي در اين حوزه در دنيا ايجاد كند.

وي تصريح كرد: از سال 1383 تا كنون بيش از 9000 نفر در حوزه‌هاي تله فيلم و مجموعه‌هايي كه براي سيما ساخته مي‌شود،‌ اشتغال پيدا كرده اند و از آن طرف رقابت منطقي‌يي بين هنرمندان ايجاد شده است، شبكه مستند هم مي‌تواند اشتغال گسترده‌اي براي فيلم سازان و هنرمندان حوزه مستند باز كند.

جشنواره مستندسازان سال آينده

دارابي با توجه به برنامه برگزاري جشنواره مستندسازان گفت: فراخواني پس از تعطيلات نوروز اعلام مي‌شود و راههاي ميان‌بري براي تسريع در دادن طرح و گرفتن مجوز پيش بيني شده است، اواخر فروردين هم نشست بزرگي با مستندسازان داريم تا بتوانيم به آنها سفارش توليد براي 5 سال آينده را بدهيم.

وي با اشاره به ساخت مستند روح الله در حوزه سياسي هم گفت: برخي منتقدين مي‌گفتند تصوير ديگري از امام (ره) ارائه شده است،‌ اين در حالي بود كه همه مطالب آن مستند از آرشيو استفاده شده ونشانگر ابعاد گسترده شخصيتي امام بود.

دارابي اولويت‌ها را با توجه به اسنادي همچون سند چشم انداز،‌ قانون اساسي و افق رسانه روش دانست و افزود: در حوزه‌هاي تاريخ، انقلاب اسلامي، دفاع مقدس، حوزه‌هاي اجتماعي و حوزه‌هاي سياسي كه خيلي كم به آن سمت رفتيم مي‌تواند جزو اولويت‌هاي ما باشد.

نادر طالب زاده مستندساز و كارگردان هم با ابراز خوشحالي از آغاز به كار رسمي شبكه مستند گفت: بايد ببينيم كه در مقايسه با شبكه‌هايي مانند ديسكاوري و نشنال جئوگرافي چه كنيم و چطور رقابت كنيم و اين كه اين شبكه چه بستري را براي توليد داخل فراهم مي‌كند.

وي افزود:‌ مستندسازاني در آمريكا هستند كه صدها و هزارها مستند مي‌سازند ولي در شبكه‌هاي سراسري آنجا پخش نمي‌شود، ما مي‌توانيم آنها را پخش كنيم.

طالبي درباره ويژگي‌هاي مستندها گفت: نخستين ويژگي سرگرمي است، كاري كه در هر سني به لحاظ آهنگ، تصوير و موسيقي جذاب باشد.

وي با اشاره به حركت خبر به سمت سرگرمي از 4 دهه گذشته براي اثرگذاري بيشتر افزود:‌مثلا شبكه فاكس نيوز از نظر اجرا شبيه به سينماست و همين شبكه رتبه اول را در آمريكا داراست.

طالبي تصريح كرد:‌ما در زمان متحولي زندگي مي‌كنيم و خيلي از اينها بايد با گزارش‌هايي تبيين شود، بايد مديريت برنامه ريزي ازجانب هنرمندان مستند انجام شود.

وي رسانه را از راههاي ارتقاي فرهنگ جامعه برشمرد و راه اندازي شبكه مستند را موقعيت خوبي براي آن دانست.


نوشته شده در   شنبه 28 اسفند 1389  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode