ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : شنبه 6 مرداد 1403
شنبه 6 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : چهارشنبه 11 اسفند 1389     |     کد : 16187

نصب ترمز هوشمند بر روي خودروها

شرکت خودرو سازي ولوو سيستم ردياب عابر پياده اي را بر روي خودروهاي خود نصب مي کند که مي تواند به صورت خودکار ترمز خودروها را فعال کرده و از وقوع حوادث رانندگي جلوگيري کند.

جام جم آنلاين: شرکت خودرو سازي ولوو سيستم ردياب عابر پياده اي را بر روي خودروهاي خود نصب مي کند که مي تواند به صورت خودکار ترمز خودروها را فعال کرده و از وقوع حوادث رانندگي جلوگيري کند.
به گزارش مهر، پس از چندين دهه فعاليت مدني براي کنترل سرعت در خيابان هاي شهري، در نهايت يک شرکت خودرو سازي قصد دارد با استفاده از سيستم ردياب عابر پياده خود تمامي سرعت گيرها و موانع خياباني را جمع آوري کند.

شرکت ولوو موفق به ارائه سيستم ردياب عابر پياده اي شده است که مي تواند به محض قرار گرفتن فرد يا مانعي در برابر خودرو، به صورت خودکار ترمز خودرو را فعال کرده و از وقوع تصادف جلوگيري کند.

اين سيستم که با هدف نجات جان انسان ها در خيابانهاي شهري طراحي شده است، در سرعت 35 کيلومتر بر ساعت ترمزهاي خودکار را آغاز خواهد کرد، البته اين سيستم در تمامي طيف هاي سرعت خودرو فعال است.

اين سيستم از فناوري رادارها و دوربينهاي تصويربرداري براي رديابي عابران پياده و ديگر خودروها استفاده مي کند. در صورتي که خودرو در حال برخورد با مانعي باشد، هشداري صوتي در فضاي خودرو راننده را از حادثه آگاه خواهد کرد و در صورتي که پاسخي دريافت نشود، خودرو به صورت خودکار ترمز خواهد کرد.

با اين همه اين سيستم در تاريکي شبها و يا در آب و هواي نامساعد قابليت رديابي موانع را ندارد و ولوو اين بخش از ضعف سيستم را با بيان اينکه هميشه راننده است که امنيت رانندگي را به عهده خواهد داشت، برطرف ساخته است.

سالانه 14 درصد کشته شدگان حوادث رانندگي در اروپا و 11 درصد در آمريکا از ميان عابران پياده هستند و اين شرکت خودرو سازي سوئيسي تخمين زده است سيستم رديابي جديدش مي تواند ميزان تصادف خودروها با عابران پياده را تا 20 درصد و تعداد افرادي که در اثر تصادفها به شدت آسيب مي بينند را تا 30 درصد کاهش دهد.

اين سيستم ايمني هوشمند يکي از گزينه هاي موجود در خودروهاي ولوو مدل XC60، S60 و V60 خواهد بود.



نوشته شده در   چهارشنبه 11 اسفند 1389  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode