ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : يکشنبه 8 مهر 1403
يکشنبه 8 مهر 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : جمعه 14 آذر 1393     |     کد : 158049

امام جمعه مراغه: اعلامیه حقوق بشر برای زیر سووال بردن آرمان های اسلامی تدوین شده است

امام جمعه مراغه گفت: اعلامیه جهانی حقوق بشر بیشتر برای زیر سووال بردن آرمان های اسلامی تدوین شده است.

حجت الاسلام محمدتقی پورمحمدی در خطبه های نمازجمعه این شهرستان افزود: خیلی از افراد و سران کشورها از رعایت حقوق بشر دم می زنند اما خودشان بسیاری از حقوق عادی مردم بویژه مسلمانان را رعایت نمی کنند.


وی با بیان اینکه اصل تدوین اعلامیه جهانی حقوق بشر اقدامی پسندیده و قابل احترام است، اظهار کرد: تنظیم کنندگان این اعلامیه برخوردی دوگانه با آن دارند.

امام جمعه مراغه ادامه داد: هم اکنون مهمترین متحد آن ها (رژیم صهیونیستی) اقدام به کشتار مردم فلسطین در داخل این کشور اسلامی می کند و آمریکا و مدافعان حقوق بشر در این ارتباط ساکت نشسته و هیچ اقدامی انجام نمی دهند.

حجت الاسلام پورمحمدی با اشاره به اینکه مردم فلسطین در برابر این ظلم ها از حقوق خود دفاع می کنند، اما از سوی استکبار متهم به عدم رعایت مفاد این بیانیه جهانی می شوند، گفت: دوگانگی رفتار مدافعان اعلامیه جهانی حقوق بشر، موجب سردرگمی افکار عمومی جهان می شود.

وی اضافه کرد: از دوگانگی رفتار آنان نتیجه می شود که اعلامیه جهانی حقوق بشر فقط به منظور توجیه رفتارهای ظالمانه آن ها در کشورهای اسلامی تدوین شده است.

حجت الاسلام پورمحمدی گفت: آرمان ها و آموزه های اسلام ناب محمدی و حکومت علوی با توجه به اسناد و مدارک معتبر اسلامی مانند نهج البلاغه شکل گرفته که آن ها حاوی بهترین و جامع ترین حقوق بشر اسلامی است.

وی یادآوری کرد: آمریکا همواره خود را منادی و پرچمدار احقاق حقوق بشر می داند در حالی که کشته شدن یک فرد سیاهپوست با رفتار غیرمتعارف نیروهای امنیتی این کشور، خشم مردم بویژه سیاهپوستان را برانگیخته است.

خطیب جمعه مراغه همچنین با اشاره به 16 آذر روز دانشجو گفت: دانشجویان قشر تاثیر گذار و فرهیخته جامعه بوده و باید این قشر با تاسی از آرمان های اسلام ناب محمدی و ولایت فقیه نقش خود را در راستای اعتلای اسلام و انقلاب بیشتر ایفا کنند.

حجت الاسلام پورمحمدی خاطرنشان کرد: مسوولان و دست اندرکاران جامعه باید در راستای ایجاد تحول و پیشرفت جامعه از اندوخته های علمی دانشجویان زمان حاضر و تجربیات دانشجویانی که هم اکنون در جامعه نقش ایفا می کنند، استفاده کنند.

شهرستان مراغه با 250 هزار نفر جمعیت در 147 کیلومتری جنوب تبریز مرکز آذربایجان شرقی واقع است.


نوشته شده در   جمعه 14 آذر 1393  توسط   مراغه مراغه   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode