ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : چهارشنبه 6 تير 1403
چهارشنبه 6 تير 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : دوشنبه 14 خرداد 1403     |     کد : 203816

عضو مجلس خبرگان رهبری:

امام خمینی(ره) اهل باور و ایمان بود

حجت‌الاسلام سیدی بنابی، با تأکید بر اینکه نظام جمهوری اسلامی را در طول ۴۵ سال گذشته آرمان‌های مقدس و اهداف آن حفظ کرده است نه شعارها، گفت: امام خمینی(ره) اهل باور و ایمان بود و با رفتن خودش هم انسجام ملی تقویت شد.

 حجت‌الاسلام سیدی بنابی، با تأکید بر اینکه نظام جمهوری اسلامی را در طول ۴۵ سال گذشته آرمان‌های مقدس و اهداف آن حفظ کرده است نه شعارها، گفت: امام خمینی(ره) اهل باور و ایمان بود و با رفتن خودش هم انسجام ملی تقویت شد.

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدباقر سیدی بنابی، نماینده مردم آذربایجان‌شرقی در مجلس خبرگان رهبری، امروز، ۱۳ خردادماه، در آیین گرامیداشت حضرت امام خمینی(ره) و شهدای خدمت در دانشگاه آزاد اسلامی مراغه، گفت: یکی از مهمترین اصول و پایه‌های نظام آرمان‌های مقدس و اهداف والای آن است.

وی با تأکید بر اینکه همین آرمان‌های نظام جمهوری اسلامی را در طول ۴۵ سال گذشته حفظ کرده است نه شعارها، اظهار کرد: امام(ره) اهل باور و ایمان بود و با رفتن خودش هم انسجام ملی تقویت شد تا جایی که میلیون‌ها نفر در آیین بدرقه‌اش حضور یافتند.

سیدی بنابی خدمتگزاری به مردم را یکی از آرمان‌های انقلاب مطرح کرد و افزود: به هر میزان که از آرمان‌های نظام فاصله گرفته‌ایم، به همان اندازه با مشکل مواجه شده‌ایم؛ آرمان‌هایی که براساس فقاهت اسلام و توسط یک مجتهد تدوین شده است.

این استاد حوزه و دانشگاه، با اشاره به اینکه دومین پایه این نظام مقدس ملت شریف ایران هستند، تأکید کرد: تحقق و عینیت یافتن وحی الهی به واسطه حضور مردم در صحنه‌های مختلف است و یکی از جلوه‌های آن حضور ملت در آیین‌های تشییع و تدفین شهدای خدمت به شمار می‌رود.

وی همچنین سومین پایه این نظام مقدس را اصل ولایت و شخص مقام معظم رهبری عنوان کرد و افزود: رهبری نقش اساسی در اداره نظام و تداوم آن داشته و نه تنها ملت ایران بلکه جهانیان هم اطمینان دارند که یک قوه عاقله در راس این کشور قرار دارد.

سیدی بنابی، به اقتدار و صلابت مقام معظم رهبری هم اشاره و بیان کرد: نتیجه این صلابت موشک باران اسرائیل در عملیات «وعده صادق» بود که در مخیله بسیاری از جهانیان نمی‌گنجید.

عضو مجلس خبرگان رهبری، با بیان اینکه به حول قوه الهی این نظام همواره پایدار خواهد بود، افزود: آرمان‌های این نظام مقدس به درستی تدوین شده است، ملت مشکلات معیشتی را به حساب نظام نمی‌گذارند و در صحنه حاضر هستند و مقام معظم رهبری نیز کشور را به بهترین شکل ممکن اداره می‌کنند.

وی با اشاره به اهمیت انتخابات هشتم تیرماه گفت: شخصی که به عنوان رئیس‌جمهور بعدی انتخاب می‌شود، باید به این اصول سه‌گانه پایبند باشد.

سیدی بنابی، با بیان اینکه سالگر ارتحال حضرت امام(ره) در سال جاری با ایام شهادت شهدای خدمت مصادف است، بیان کرد: حادثه منجر به شهادت سیدالشهدای خدمت و یارانش بسیار ناگوار بود اما خداوند در دل این حوادث، الطاف خفیه‌ای دارد که به مرور زمان برای ما آشکار می‌شود.

عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: حتی برخی از افرادی که با سیاست‌های دولت سیزدهم زاویه داشتند نیز در آیین‌ تشییع و تدفین شهدای خدمت حضور یافتند و تقویت انسجام ملی به عنوان یکی از برکات شهادت آنان نمایان شد.

وی گفت: تقویت انسجام ملی به واسطه شهادت رئیس‌جمهور و یارانش نشان می‌دهد که نظام به آن مرحله از استحکام رسیده است که با رفتن شخصی، دچار ضعف و سستی نمی‌شود.


نوشته شده در   دوشنبه 14 خرداد 1403  توسط   کاربر 1   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode