ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : يکشنبه 7 مرداد 1403
يکشنبه 7 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : سه شنبه 26 بهمن 1389     |     کد : 15478

فتح فضاهاي آينده مهم‌ترين مسئله‌اي است که بايد براي انتقال پيام خود در مورد آن بينديشيم

رييس سازمان تبليغات اسلامي در نخستين همايش ملي "ارتباطات ديني" ضمن اشاره به اهميت مطالعات علمي در حوزه ارتباطات ديني و مخاطب شناسي گفت : فتح فضاهاي آينده مهم‌ترين مسئله‌اي است که بايد براي انتقال پيام خود در مورد آن بينديشيم .

رييس سازمان تبليغات اسلامي در نخستين همايش ملي "ارتباطات ديني" ضمن اشاره به اهميت مطالعات علمي در حوزه ارتباطات ديني و مخاطب شناسي گفت : فتح فضاهاي آينده مهم‌ترين مسئله‌اي است که بايد براي انتقال پيام خود در مورد آن بينديشيم .

به گزارش روابط‌عمومي سازمان تبليغات اسلامي ، حجت‌الاسلام دكتر سيدمهدي خاموشي گفت : در مديريت خود در حوزه تبليغ دين، نبايد از زمان عقب بمانيم. سيدمهدي خاموشي در اين همايش به مفهوم ارتباطات ديني و اهميت کيفيت پيام ديني براي جذب مخاطب اشاره کرد و گفت: معتقدم بايد دو نگاه داشته باشيم يکي اينکه سبک و روش‌هاي ارتباطات سنتي خود را که دقيق‌ترين و نافذترين پيام رخ به رخ را دارد در نظر بگيريم و نکته دوم اينکه در عصر کنوني روش‌هاي سنتي و چگونگي تطبيق زماني محتواي آن را دنبال کنيم.

خاموشي ادامه داد : در اين مسير بايد خطباء و وعاظ ما نگاه دقيقي به مشاهير اين فن داشته باشند که يکي از نمونه‌هاي معاصر آن محافل سخنراني مرحوم فلسفي است که ايشان به تمام معنا هنرمندانه سخن مي‌گفت و محتوا را دسته‌بندي مي‌کرد به گونه‌اي که مخاطب بهره کافي را از سخنان او مي‌برد.

وي به اهميت مطالعات علمي در حوزه ارتباطات ديني اشاره کرد و گفت: انديشمندان به اين مطلب وفاق دارند که علميت خطيب و سخنران بسيار تأثيرگذار است.

رييس سازمان تبليغات اسلامي با تأکيد بر اهميت مخاطب محوري و مخاطب‌شناسي در نوع تبليغات ديني تصريح کرد: بايد ببينيم چه مکانيسمي به کار گيريم تا در ميدان اصلي تبادل اطلاعات قرار گيريم. در حال حاضر تب حضور در فضاي مجازي در حال فروکش است و بايد فکر دقيقي کنيم که ضرورت‌هاي فضاي جديد را بيابيم و همچنين چگونگي در معرض قرار گرفتن را دريابيم.

حجت‌الاسلام سيدمهدي خاموشي اظهار داشت :‌ در مديريت خود نبايد از زمان عقب بمانيم. شبکه‌هاي ماهواره‌اي تقريباً در حال رفتن هستند به اين دليل که وقتي با فيبر امکان دسترسي به چند ده هزار شبکه تلويزيوني وجود دارد ديگر امکان ماهواره از بين مي‌رود پس فتح فضاهاي آينده مهمترين مسئله‌اي است که بايد براي انتقال پيام خود در مورد آن بينديشيم.

دكتر خاموشي در ادامه بر آسيب شناسي حوزه ارتباط ديني اشاره کرد و گفت: برخي کارهايي که موجب ضربه زدن به ارتباط ديني مي‌شود را نبايد انجام دهيم. به طور نمونه شبکه‌هاي زيادي در حال حاضر در حوزه دفاع از شيعه فعال هستند اين سئوال مطرح است که نوع دفاع از تشيع و مکتب اهل بيت(ع) دقيق است يا آسيب رسان.

وي در پايان نگاه دقيق رهبر معظم انقلاب اسلامي به رسانه و ارتباطات را بي‌بديل توصيف کرد و در عين حال بر ضرورت پردازش نظرات ايشان در چگونگي ارتباطات ديني جمهوري اسلامي ايران تآکيد کرد.

پيش از سخنراني حجت‌الاسلام دكتر سيدمهدي خاموشي، حجت‌الاسلام عباس اسکندري دبير نخستين همايش ارتباطات ديني نيز طي سخناني به ارائه گزارشي از روند برگزاري اين همايش پرداخت و با اشاره به انتخاب 12 مقاله از 50 مقاله ارسالي بر ضرورت ارتباط ديني در عصر نوين تأکيد کرد و گفت: در شرايط کنوني جهان با توجه به تغييرات و تحولات عرصه بين‌المللي و موج بيداري در ميان ملت‌ها چه جهان اسلام و چه اروپا، انقلاب اسلامي به عنوان پيشتاز اين موج بيداري از هر جهت بايد خود را مجهز کند تا همه اين حرکت‌ها را بتواند به صورت معنوي هدايت کند.

عباس اسكندري ادامه داد : اگر در اين شرايط ايران اسلامي نتواند نقش خود را در عرصه جهاني ايفا کند دشمنان ما در کمين نشسته‌اند. جنبش‌هاي زيادي به وجود مي‌آيد اما استکبار جهاني تمام تلاش خود را براي انحراف آنها به کار مي‌گيرد.

اسكندري تاكيد كرد : خيلي وقت‌ها فرصت‌ها را از دست داده‌ايم و امروز نيز حرکتمان بسيار کند است و مي‌طلبد کساني که در حوزه تبليغ فرهنگ و دين فعال هستند هرچه سريعتر ساز و کارها و زمينه رساندن معارف اسلامي را فراهم کنند چرا که جامعه بصري تشنه اين حقايق است.

وي در پايان گفت: تقابلي از نظر چيده‌ها و روش‌هاي فرهنگي و تبليغي و ارتباطي با غرب داريم. اگر از قرآن و منابع اسلامي به خوبي بهره بگيريم يقيناً توفيق کاري ما بر آنچه دنياي غرب پيش گرفته بيشتر خواهد بود و امروز توفيق از آن کساني است که فرهنگ ناب اسلامي را تبليغ مي‌کنند.

گفتني است نخستين همايش ملي "ارتباطات ديني" صبح امروز دوشنبه 25 بهمن با حضور حجت‌الاسلام دكتر سيدمهدي خاموشي ، رئيس سازمان تبليغات اسلامي در تالار سوره حوزه هنري آغاز به كار كرد .


نوشته شده در   سه شنبه 26 بهمن 1389  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode