ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : يکشنبه 7 مرداد 1403
يکشنبه 7 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : سه شنبه 7 دي 1389     |     کد : 13337

بيش از نيمي از مردم روش صحيح مسواك زدن را نمي‌دانند

يك دندانپزشك ترميمي گفت: با وجود آموزش‌هاي فراوان بهداشت دهان و دندان بيش از نيمي از مردم هنوز روش مسواك زدن صحيح را نمي‌دانند.

يك دندانپزشك ترميمي گفت: با وجود آموزش‌هاي فراوان بهداشت دهان و دندان بيش از نيمي از مردم هنوز روش مسواك زدن صحيح را نمي‌دانند.

به گزارش سلامت نیوز ليلا نصيري خانلر در گفت‌وگو با فارس اظهار داشت: برخي افراد با شدت بسيار مسواك را بر روي دندان و لثه‌هاي خود مي‌كشند كه منجر به خونريزي مي‌شود و باعث صدمات سطحي به لثه مي‌شود كه اين امر كاملاً اشتباه است.

* ناآگاهي روش مسواك زدن صحيح باعث عدم تميزي دندان‌هاي آسياب

نصيري خانلر افزود: بسياري از افراد تنها به تميز كردن دندان‌هاي جلويي و در نهايت دندان‌هايي كه در رديف مقابل دهان وجود دارد اكتفا مي‌كنند و در بسياري از مواقع دندان‌هاي آسياب و عقب دهان خود را تميز نمي‌كنند.

اين دنداپزشك ترميمي‌ گفت: افراد در وهله نخست بايد مسواك مناسبي كه از جنس مرغوب باشد تهيه كنند و در گام بعد يك مسواك بايد نرمي خاصي داشته باشد تا حتي با شدت عمل دست‌ها بر روي مسواك لثه‌ها صدمه نبيند و در نهايت نيز بتواند جرم‌هاي دندان را به خوبي پاك كند.

نصيري خانلر ادامه داد: موهاي نايلوني در قسمت‌هاي مختلف سر مسواك با زاويه‌هاي متفاوت بايد قرار گرفته باشد تا توانايي بهتري در تميز كردن نواحي مختلف دندان داشته باشد همچنين برش‌هاي متفاوتي به دسته موهاي نايلوني بايد داده شود تا بهتر روي سطوح دنداني قرار گيرد.

وي تصريح كرد: بلندي و كوتاهي دسته‌هاي مو در قسمت‌هاي مختلف سر مسواك نيز مي‌تواند در بهتر تميز كردن دندان‌ها موثر واقع شود.

* حداقل3 دقيقه زمان مناسب براي مسواك زدن صحيح

نصيري خانلر بيان كرد: در يك مسواك زدن صحيح بايد حداقل 3 دقيقه زمان صرف شود زيرا در غير اين‌ صورت فلورايد خمير دندان تأثير واقعي خود را بر روي دندان‌ و لثه‌ها بر جا نخواهد گذاشت.

وي اظهار داشت: تميز كردن و جرم‌گيري دندان‌هاي آسياب بسيار پر اهميت‌تر از دندان‌هاي جلويي دندان هستند زيرا بيشترين عملكرد و وظايف جويدن مواد غذايي بر عهده اين گروه از دندان‌ها است و متعاقباً مواد غذايي و جرم بيشتري در سطح و بين اين دندان‌ها رسوخ مي‌كند.

* عدم مسواك زدن صحيح باعث بيشترين ترميم‌ بر روي دندان‌هاي آسياب

اين دندانپزشك ترميمي گفت: بيشترين ترميم‌هاي دنداني نيز بر روي دندان‌هاي آسياب صورت مي‌پذيرد كه يكي از عوامل اصلي پوسيدگي‌هاي اين دندان‌ها عدم آگاهي صحيح افراد در روش و استفاده كردن از مسواك براي تميز كردن دندان‌هاست.

نصيري خانلر خاطرنشان كرد: در مسواك زدن، افراد بايد توجه بيشتري براي تميز كردن دندان‌هاي آسياب و عقبي دندان‌هاي خود صورت دهند و بدون هيچ‌گونه عجله و شدتي به صورت بسيار آرام و طبق آموزش‌هاي صحيح مسواك زدن، دندان‌هاي خود را تميز و عاري از ميكروب كنند و آگاه باشند كه فشار بر روي مسواك و در نهايت خونريزي‌هاي لثه به هيچ‌ وجه روش صحيح مسواك زدن دندان‌ها نيست.


نوشته شده در   سه شنبه 7 دي 1389  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode