ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : شنبه 7 مهر 1403
شنبه 7 مهر 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : سه شنبه 29 شهريور 1390     |     کد : 124196

بهترين راه شناخت مبدأ هستي و پي بردن به عظمت او انديشه در مخلوقات خداوند مي باشد

حجت الاسلام اميري : بهترين راه شناخت مبدأ هستي و پي بردن به عظمت او انديشه در مخلوقات خداوند مي باشد
رئيس اداره تبليغات اسلامي شهرستان مراغه در جمع مربيان کانونهاي فرهنگي وابسته به کميته امداد گفت : بهترين راه شناخت مبدأ هستي و پي بردن به عظمت او انديشه در مخلوقات خداوند مي باشد .

به گزارش روابط عمومي کل تبليغات اسلامي آذربايجان شرقي ؛ حجت الاسلام علي اميري رئيس اداره تبليغات اسلامي شهرستان مراغه به عنوان سخنران در جلسه مربيان کانونهاي فرهنگي کميته امداد شرکت کرده و به ايراد سخنراني پرداخت.

اميري در اين جلسه به راههاي تقويت ايمان و اعتقاد به خداوند اشاره کرده و آن را زير بناي ديگر مسائل اعتقادي و عملي دين دانست.

وي بارزترين و مهمترين نشانه اي که به وسيله آن مي توان به وجود خداوند پي برد انسان معرفي کرد و افزود :امام علي (ع) مي فرمايد«من عرف نفسه، فقد عرف ربه» - هر کس خود را شناخت، خداي خود را شناخته است.


وي تصريح كرد:بديهي است که خداوند متعال از جنس مخلوق و محدود نيست که با رؤيت يا لمس يا شنيدن صدا و ساير ابزار شناخت مادي درک و شناخته شود، بلکه با نشانه‌هاي و آثارش شناخته مي‌شود. چنان چه در قرآن کريم نيز هميشه به «اسم» الله که همان نشانه‌هاي خداوند منان است اشاره و ارجاع شده است. .


وي در ادامه افزود : حال در ميان نشانه‌ها، چه نشانها‌ي نزديک‌تر و قابل شناخت‌تر از «خود» وجود دارد؟ به طور قطع کسي که نتواند خود را بشناسد، ديگري يا ديگران را نيز نمي‌تواند بشناسد و کسي که خود را نشناخته باشد، ديگري را نيز نمي‌شناسد و هر کس خود را بشناسد، حتماً خدا را هم مي‌يابد و مي‌شناسد.


شايان ذکر است اين جلسه در محل امام زاده ابراهيم چکان شهرستان مراغه و از طرف کميته امداد امام خميني شهرستان برگزار شد.


نوشته شده در   سه شنبه 29 شهريور 1390  توسط   مراغه مراغه   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode