ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : پنجشنبه 14 تير 1403
پنجشنبه 14 تير 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : چهارشنبه 3 آذر 1389     |     کد : 11872

انار مفيد براي بيماران کليوي وديابتي

دانشمندان در تحقيقات خود نشان دادند آب انار که يک ميوه کاملا ايراني است علاوه بر تاثيرات مثبتي که بر روي بيماران ديابتي و افراد با فشار خون بالا دارد مي تواند به بيماران دياليزي نيز کمک کند.

 
جام جم آنلاين: دانشمندان در تحقيقات خود نشان دادند آب انار که يک ميوه کاملا ايراني است علاوه بر تاثيرات مثبتي که بر روي بيماران ديابتي و افراد با فشار خون بالا دارد مي تواند به بيماران دياليزي نيز کمک کند.
به گزارش مهر، نتايج مطالعات پيشين نشان مي داد که آب انار مي تواند خطر بروز بيماري هاي قلبي عروقي را کاهش دهد. از آنجا که اين ميوه يک منبع غني از مواد آنتي اکسيدان است مي تواند به خصوص در بيماران مبتلا به ديابت و فشار خون بالا، کلسترول و فشار خود را پايين نگه دارد.

همچنين سال گذشته محققان برنامه تحقيقات سرطان سينه و مرکز بيولوژي سلول هاي سرطاني در کاليفرنيا کشف کردند که اين ميوه کاملا ايراني سرشار از يکسري ترکيباتي به نام «آلاگيتانين» است. آلاگيتانين ها اثر ضد تکثير سلول هاي سرطاني دارند و به ويژه نقش مهمي در کاهش خطر بروز سرطان سينه ايفا مي کند.

اکنون گروهي از دانشمندان که نتايج تحقيقات خود را در اجلاس سالانه انجمن کليه شناسي آمريکا ارائه کرده اند دريافتند که آب انار مي تواند به بيماران کليوي که تحت دياليز قرار دارند نيز کمک کند.

اين محققان به منظور دستيابي به اين نتايج بر روي 101 بيمار دياليزي به صورت رندم به دو گروه تقسيم شدند. براي گروه اول آب انار و براي گروه دوم پلاسيبو (داروي بي اثر) در آغاز هر دياليز به مدت سه بار در هفته در طول يکسال تجويز شد.

نتايج اين آزمايشات نشان داد که بيماران گروه درمان شونده از حداقل التهاب و استرس اکسيداتيو ناشي از راديکال هاي آزاد رنج مي بردند. همچنين درصد بستري شدن بيماران درمان گيرنده به سبب عفونت هاي ناشي از دياليز به حداقل رسيد.


نوشته شده در   چهارشنبه 3 آذر 1389  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode