ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : چهارشنبه 13 تير 1403
چهارشنبه 13 تير 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : دوشنبه 1 آذر 1389     |     کد : 11747

آزادراه زنجان ـ تبريز به بهره‌برداري مي‌رسد

معاون عمراني استانداري آذربايجان شرقي گفت: آزادراه پيامبر اعظم (زنجان ـ تبريز) با افتتاح تونل‌هاي دو قلوي «شبلي» با هزينه 2 هزار ميليارد ريال به بهره‌برداري كامل مي‌رسد.

 معاون عمراني استانداري آذربايجان شرقي گفت: آزادراه پيامبر اعظم (زنجان ـ تبريز) با افتتاح تونل‌هاي دو قلوي «شبلي» با هزينه 2 هزار ميليارد ريال به بهره‌برداري كامل مي‌رسد.
به گزارش خبرگزاري فارس از بستان‌آباد، محمد اشرف‌نيا شنبه شب در جلسه بررسي مشكلات آزاد راه زنجان- تبريز كه در كنار تونل‌هاي دوقلو و در شركت آرادان تشكيل شد، با اشاره به اينكه بارها قول داده شده كه افتتاح اين پروژه به زودي است و تقريبا چهار بار از طريق رسانه‌ها افتتاح به عقب افتاده شده است، افزود: ما از سال 84 به بعد با پشتكار توانسته‌ايم كارها را به جلو ببريم و حتي در بحث يكي از تونل‌ها 16ماه از جدول زمانبندي جلوتر هستيم و سعي مي‌كنيم بر حسب نياز ترافيكي منطقه پروژه‌ها را آماده بهره‌برداري كنبم و مي‌توانيم عبور و مرور را تا اخر آبان ماه به اجرا در آوريم.
وي در ادامه اظهار داشت: چون در آخر كارهاي پروژه هستيم و تلاش مي‌كنيم به علت ايمني تونل دوم نيز آماده شود و از لحاظ ايمني پروژه بتواند جوابگو باشد.
معاون عمراني استانداري آذربايجان شرقي اين بار از دادن وقت دقيق زمان افتتاح خودداري كرد و افزود: براي زمان افتتاح ما بايد با نهاد رياست جمهوري و وزارت راه هماهنگ شويم و چون پروژه بزرگي را در تلاشيم به بهره‌برداري برسانيم سعي مي‌كنيم با حضور رياست جمهوري آن را به بهره‌برداري برسانيم.
وي هزينه‌هاي اين پروژه را 200 ميليارد تومان اعلام كرد و گفت: اين پروژه در ترانزيت كشور به ويژه شما‌ل‌غرب كشور تاثير بسزايي مي‌تواند ايفا كند.
معاون استانداري آذربايجان شرقي در ادامه از مردم منطقه تقدير و تشكر كرد و افزود: با همكاري مردم منطقه مسير اتوبان و به ويژه صاحبان ملك و صنايع كه در مسير پروژه قرار داشتند ما توانسته‌ايم اين پروژه را با موفقيت به مرحله آخر خود برسانيم.
گزارش فارس حاكي است، تونل‏هاي دوقلوي شبلي در انتهاي آزاد راه پيامبر اعظم و در 25 كيلومتري تبريز احداث مي‏شود.
طول هر يك از اين تونل‏ها 2.5 كيلومتر، عرض آنها 11 متر است.
آزاد راه «زنجان ـ تبريز» كه بعدها به پيامبر اعظم تغيير نام يافت، قسمتي از آزاد راه سراسري تهران، قزوين، زنجان، تبريز، بازرگان و همچنين بخشي از راه ابريشم محسوب مي‏شود كه عمليات احداث آن از سال 75 آغاز شده است.
اين آزاد راه به طول 285 كيلومتر نخستين آزاد راه كوهستاني و يكي از عظيم‌ترين طرح‏هاي راهسازي كشور است.
مرحله نخست اين آزاد راه به طول 81 كيلومتر در سال 83 و مرحله دوم به طول 173 كيلومتر در سال 85 به بهره‌برداري رسيد و مرحله سوم آن به طول 31 كيلومتر از بستان آباد به تبريز در حال ساخت است.
با اتمام ساخت تونل‏هاي دوقلوي شبلي، آزاد راه پيامبر اعظم به بهره برداري كامل مي‌رسد.


نوشته شده در   دوشنبه 1 آذر 1389  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode