ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : جمعه 15 تير 1403
جمعه 15 تير 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : شنبه 29 آبان 1389     |     کد : 11619

آذربايجان شرقي 40 درصد صادرات فرش كشور را در اختيار دارد

صادرات فرش

 
معاون بازرگاني خارجي سازمان بازرگاني آذربايجان شرقي با اشاره به صادرات 40 درصد فرش كشور از استان گفت: آذربايجان شرقي 40 درصد صادرات فرش كشور را در اختيار دارد.
به گزارش خبرگزاري فاس از تبريز به نقل از روابط عمومي سازمان بازرگاني آذربايجان شرقي، غلامعلي راستي در كارگاه آموزشي كنسرسيوم صادرات صنايع دست در تبريز اظهار داشت: اكنون طرح‌ها و فرش‌هاي بافته در استان به عنوان مرغوب‌ترين و با ارزش‌ترين فرش‌هاي دستبافت در بازارهاي جهاني مشتريان زيادي را به خود جذب كرده است.
معاون بازرگاني خارجي سازمان بازرگاني گفت: آذربايجان شرقي بعد از تهران بيشترين سهم صادرات غير نفتي كشور را به خود اختصاص داده است.
وي ادامه داد: 10 درصد از مجموع صادرات غير نفتي كشور سهم آذربايجان شرقي است كه با تشكيل و توسعه كنسرسيوم‌هاي صادراتي، سعي در افزايش اين سهم داريم.
راستي با بيان اينكه در زمينه توليد و صادرات، صنايع دستي نيز اين استان جزو استان‌هاي پيشرو در كشور است، بالاخص در خصوص صنايع دستي توليد شده از چرم اظهار داشت: نخستين شهرك خصوصي چرم، كشور نيز با 300 عضو در آذربايجان شرقي احداث شده كه 90 درصد از مجموع صادرات چرم كشور را به خود اختصاص داده است.
معاون بازرگاني خارجي سازمان بازرگاني آذربايجان شرقي با بيان اينكه اهميت دادن به توسعه صادرات غيرنفتي در زمينه صادرات صنايع دستي به نوعي صادرات و انتقال فرهنگ و تمدن كشور و استان نيز است، گفت: غناي فرهنگي موجود در توليدات صنايع دستي و حضور اين توليدات در بازارهاي جهاني مي‌تواند همانند سفير فرهنگي بوده و قدمت و شكوه تمدن ايراني ـ اسلامي را به جهانيان نشان دهد.
وي با اشاره به صادرات 40 درصد فرش كشور از آذربايجان شرقي نيز تصريح كرد: اكنون طرح‌ها و فرش‌هاي بافته در استان به عنوان مرغوب‌ترين و با ارزش‌ترين فرش‌هاي دستبافت در بازارهاي جهاني مشتريان زيادي را به خود جذب كرده و طرح‌هاي قالي ايراني و منطقه آذربايجان جزو پر فروش‌ترين و پرطرافدارترين فرش‌هاي دستبافت به شمار مي‌رود.
راستي اذعان كرد: در توليدات صنايع دستي نيز بايد به امر بازاريابي و سليقه‌شناسي مشتريان توجه جدي شود چرا كه خواست و نياز بازارها در جهان هر روز در حال تغيير است و بايد با اين تغيير خود را همراه كنيم.
وي كالاهاي كه در بازار داخلي به فروش نمي‌رسد را سم مهلكي براي روند و توسعه صادرات غيرنفتي كشور و استان دانست و تأكيد كرد: شرط اول صادرات توليد كالاهاي با كيفيت مرغوب و با قيمت كم براي بازارهاي جهاني است.
معاون بازرگاني خارجي سازمان بازرگاني آذربايجان شرقي در قسمت ديگري از سخنان خود با اشاره به تفكر اقتصادي حاكم بر كره‌جنوبي كه توليد كالاي با كيفيت براي تمام مردم جهان است، را يك تفكر مناسب دانست و افزود: بايد حس اعتماد و انگيزش را در مشتريان بازارهاي خارجي به وجود آوريم تا ثبات و دوام و ماندگاري كالاها را در بازارهاي بين‌المللي تضمين كنيم و اين وظيفه توليدكنندگان است.


نوشته شده در   شنبه 29 آبان 1389  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode