ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : چهارشنبه 3 مرداد 1403
چهارشنبه 3 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : شنبه 27 آذر 1395     |     کد : 109369

پرسش و پاسخ قضایی

در طلاق توافقی وضعیت مهریه به توافق طرفین بستگی دارد. هر توافقی کنند دادگاه محترم می‌شمارد چنانچه دلیل موجهی برای طلاق داشته باشد منعی برای مطالبه مهریه ندارد.



آیا دختر متقاضی طلاق می‌تواند طلب مهریه کند (چه توافقی، چه یکطرفه به درخواست دختر)؟

در طلاق توافقی وضعیت مهریه به توافق طرفین بستگی دارد. هر توافقی کنند دادگاه محترم می‌شمارد چنانچه دلیل موجهی برای طلاق داشته باشد منعی برای مطالبه مهریه ندارد.

در مورد سهم‌الارث دختر و پسر، ارثی که از مادر به فرزندان می‌رسد، چگونه است؟

براساس ماده 907 قانون مدنی و موازین شرعی اگر متوفی اولاد متعدد پسر و دختر داشته باشد، پسر دو برابر دختر سهم‌الارث می‌برد.

آیا زن می‌تواند در زمان نامزدی تقاضای نفقه کند؟

اگر منظورتان از زمان نامزدی زمان بین عقد و عروسی است، بله می‌تواند، اما قبل از عقد رسمی، خیر حقی ندارد.

پدرم فوت کرده، می‌خواستم ببینم برای کارهای انحصار وراثت، انتقال ملکی که فروخته شده، برای پرداخت مالیات این ملک آیا بین دختر و پسر فرقی وجود دارد؟ یعنی مثلاً وقتی مالیات مشخص شده، دو تا سهم پسر است و یکی سهم دختر؟

اگر پرداخت مالیات بر عهده ورثه است با توجه به این که سهم دختر نصف سهم پسر ترک می‌باشد بنابراین درهزینه انتقال هم باید پسر دو برابر دختر پرداخت کند.

چطور می‌توانم نام محمد را به ابتدای نام فرزندم اضافه کنم؟

با تقدیم دادخواست و اقامه دعوی مبنی بر الزام ثبت احوال محل صدور شناسنامه به اضافه کردن نام محمد به اول اسم فرزندتان اقدام کنید. البته در دادگاه محل سکونت خودتان اقامه دعوی کنید.

بنده در یک آپارتمان مدیر ساختمان هستم. مدیر قبلی کلید انباری عمومی آپارتمان را که باید وسایل آپارتمان در آن گذاشته شود، تحویل نمی‌دهد و وسایل شخصی‌اش را در آن گذاشته است، برای حل این مشکل از لحاظ قانونی چه کار باید بکنیم؟

با تقدیم دادخواست و اقامه دعوی در شورای حل اختلاف مبنی بر الزام وی به تحویل کلید اقدام کرده یا شکایت کیفری مبنی بر تصرف عدوانی کنید.


نوشته شده در   شنبه 27 آذر 1395  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode