ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : سه شنبه 2 مرداد 1403
سه شنبه 2 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : شنبه 13 آذر 1395     |     کد : 108988

دیدار اسکورسیزی با پاپ پس از ۳۰ سال

تقریبا ۳ دهه پس از آنکه «آخرین وسوسه مسیح» به‌شدت باعث رنجش خاطر مقام‌های ارشد کلیسای کاتولیک شد، مارتین اسکورسیزی چهارشنبه گذشته به واتیکان رفت و با پاپ فرانسیس دیدار کرد.

سینمای‌ جهان - تقریبا ۳ دهه پس از آنکه «آخرین وسوسه مسیح» به‌شدت باعث رنجش خاطر مقام‌های ارشد کلیسای کاتولیک شد، مارتین اسکورسیزی چهارشنبه گذشته به واتیکان رفت و با پاپ فرانسیس دیدار کرد.

به گزارش همشهري، فيلمساز سرشناس آمريكايي كه گفته مي‌شود در دوران جواني در انديشه كشيش شدن هم بوده است، يك روز پس از نمايش تازه‌ترين ساخته‌اش به 300 كشيش يسوعي در محل استقرار پيشواي كاتوليك‌هاي جهان به ديدار پاپ فرانسيس رفت. واتيكان اعلام كرد پاپ با اسكورسيزي، همسر او و 2دخترش به‌مدت 15دقيقه ديدار كرده و فضاي اين ملاقات هم «بسيار گرم و دوستانه» بوده است.

تازه‌ترين تجربه كارگرداني فيلمساز برنده اسكار «سكوت» نام دارد كه داستان حضور يك كشيش يسوعي پرتغالي را در ژاپن قرن 17روايت مي‌كند. پاپ به اسكورسيزي و همراهانش گفته كه پيش‌تر كتاب منبع الهام سكوت را مطالعه كرده است و سپس آنها درباره ماموريت مبلغان يسوعي در ژاپن به گفت‌وگو و تبادل‌نظر پرداخته‌اند. در اين ديدار اسكورسيزي تصاويري قاب‌شده از مسيحيت پنهان در ژاپن به پاپ هديه داد و هديه رهبر كاتوليك‌هاي جهان به مهمانانش تسبيح همراه با صليب بود.

ظاهرا پاپ موفق به تماشاي سكوت در اكران روز سه‌شنبه نشده اما گفته مي‌شود مضمون و محتواي آن كاملا منطبق بر خواست قلبي او بوده است. قرار بود روز پنجشنبه هم يك نمايش ديگر براي فيلم اسكورسيزي در واتيكان برنامه‌ريزي شود اما مشخص نشد پاپ در نهايت فيلم را ديد يا نه. فرانسيس در جواني با هدف اعزام به ماموريت تبليغي در آسيا وارد گروه كشيش‌هاي يسوعي شده بود. گرچه مشكل سلامت او مانع از سفرش به كشورهاي آسيايي شد.

هر چند روابط ميان اسكورسيزي با كليساي كاتوليك به سبب توليد سكوت رو به گرمي رفته اما حدود 30سال پيش اين روابط با نمايش آخرين وسوسه مسيح در سردترين حالت ممكن بود. كار به جايي رسيد كه برخي گروه‌هاي مسيحي در آمريكا فيلم اسكورسيزي را كفرآميز دانستند و براي تحريم آن تلاش كردند. نكته جالب اينكه نمايش آخرين وسوسه مسيح در آرژانتين، سرزمين مادري پاپ فرانسيس براي سال‌ها ممنوع بود.

سكوت كه از آن به‌عنوان يكي از بخت‌هاي جدي درخشش در فصل جوايز سينمايي ياد مي‌شود، براساس رماني به همين نام نوشته شوساكو اندو مربوط به 1966ساخته شده است. اندرو گارفيلد، آدام درايور، تادانوبو آسانو، كي‌ران هايندز و ليام نيسن نقش‌هاي اصلي اين فيلم 159دقيقه‌اي را ايفا كرده‌اند كه با بودجه 50ميليون دلاري توليد شده و قرار است از 23دسامبر در سينماهاي آمريكا و كانادا روي پرده برود.


نوشته شده در   شنبه 13 آذر 1395  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode