ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : سه شنبه 2 مرداد 1403
سه شنبه 2 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : چهارشنبه 5 آبان 1389     |     کد : 10764

نقش بی بدیل خانواده در گرایشات مذهبی فرزندان

مدیر مدرسه علمیه مستوفی رشت نقش خانواده را در ایجاد زمینه سازی برای پذیرش و درک اعمال عبادی از جمله نماز بسیار موثر و بی بدیل دانست.

مدیر مدرسه علمیه مستوفی رشت نقش خانواده را در ایجاد زمینه سازی برای پذیرش و درک اعمال عبادی از جمله نماز بسیار موثر و بی بدیل دانست.
حجت‌الاسلام وحدانی در گفتگو با سرویس استانهای مرکز خبر حوزه، با اشاره به جایگاه و اهمیت نماز در تکامل انسان، اظهار داشت: درک نماز و اطلاع از مفاهیم عمیق موجود در آن، تمام ابعاد رفتاری و اخلاقی انسان را تحت تاثیر قرار خواهد داد.
وی در ادامه با بیان اینکه فلسفه واجب بودن نماز با توجه به آیات قرآنی، ذکر و یاد خدا است، ریشه بسیاری از مشکلات و تشویش های بیرونی و درونی انسان امروز را ناشی از دور ماندن از این معنا عنوان کرد.
مدیر حوزه علمیه مستوفی رشت، نماز همراه با حضور قلب را تنها راه دور ماندن ازاعمال ناپسند و معاصی الهی دانست و تصریح کرد: لذت بردن از نماز جز در پرتو اهتمام به نماز و دقت در کمیت و کیفیت آن امکان پذیر نیست.
وی ضمن بیان این نکته که آموزش و نشر معارف دینی و رمز و رازهای نهفته در نماز، در تمام زمانها و مکان ها از وظایف اصلی تبلیغی روحانیت است، اضافه کرد: رسانه های گروهی از جمله صدا و سیما به عنوان مراکز اصلی فرهنگی کشور، با ید در جهت فراگیری امر نماز در جامعه و شناساندن ارزش های والای موجود در این فریضه، در بین آحاد جامعه اقدام به برداشتن گام های جدی تری کند.
وی در رابطه با وظایف فردی انسان ها در زمینه های معرفتی، خاطرنشان کرد: تحکیم مبانی اعتقادی فردی از جمله خداشناسی و خود شناسی می تواند به اعمال عبادی انسان از جمله نماز، شور و حال زاید الوصفی عطا کند.
مدیر مدرسه علمیه مستوفی رشت نقش خانواده را در ایجاد زمینه سازی برای پذیرش و درک اعمال عبادی از جمله نماز بسیار موثر و بی بدیل دانست و یاد آور شد: والدین باید با امر به معروف عملی از طریق اهمیت دادن به نماز اول وقت و شرکت در نماز جماعت، فرزندان را در مسیر هدایت قرار دهند.



نوشته شده در   چهارشنبه 5 آبان 1389  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode