ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : يکشنبه 7 مرداد 1403
يکشنبه 7 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : سه شنبه 4 آبان 1389     |     کد : 10727

كودكان زير5 سال، پرخطرترين گروه سني از نظر بروز مسموميت

كودكان زير 5 سال، پرخطرترين گروه سني از نظر بروز مسموميت هستند و به والدين توصيه مي‌شود در صورت مشاهده مسموميت در كودكان با مركز كنترل مسموميت به شماره 09646 تماس بگيرند.


كودكان زير 5 سال، پرخطرترين گروه سني از نظر بروز مسموميت هستند و به والدين توصيه مي‌شود در صورت مشاهده مسموميت در كودكان با مركز كنترل مسموميت به شماره 09646 تماس بگيرند.
سلامت نیوز به نقل از سرویس بهداشت و درمان ایسنا : مركز اطلاع‌رساني داروها و سموم معاونت غذا و داروي وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي در دومين روز از هفته پيشگيري از مسموميت‌ها عنوان كرد: كودكان خردسال ممكن است به علت درك كم از محيط اطرافشان، هرچيزي را به دهان ببرند كه اين عمل زمينه‌ساز بروز مسموميت است.
بنابراين گزارش، عمده‌ترين موارد مسموميت در كودكان در اثر خوردن داروها، مواد شيميايي و محصولات خانگي مانند مواد آرايشي بهداشتي، فرآورده‌هاي شوينده، سفيد كننده و لوله بازكن، لاك پاك كن (استون) و گياهان آپارتماني است.
براساس اين گزارش، والدين بايد كيف دستي، ساك خريد و كيسه‌هاي نايلوني را دور از دسترس كودكان قرار دهند زيرا ممكن است داخل آنها وسايلي باشد كه توسط كودك بلعيده شود و يا كودك ضمن بازي، آنها را روي سر خود كشيده و سبب خفگي وي شود.همچنين گل‌ها و گياهان آپارتماني، گاهي باعث بروز مسموميت در كودكان مي‌شود بنابراين گل‌ها و گياهان آپارتماني را بايد دور از دسترس كودكان قرار داده شود و هنگام بازي كودكان در فضاي باز مراقب آنها بود تا توسط گل‌ها و گياهان سمي، مسموم نشوند.
مركز اطلاع‌رساني داروها و سموم معاونت غذا و داروي وزارت بهداشت همچنين به والدين توصيه كرد: داروهاي خود را در مقابل چشم كودكان نخورند چرا كه كودكان از رفتار بزرگسالان تقليد مي‌كنند و ممكن است دور از چشم والدين داروها را به دهان ببرند. همچنين در هنگام بروز مسائل و مشكلات خانوادگي، بيشتر مراقب كودكان باشند چرا كه در اين شرايط كودكان در برابر حوادث و مسموميت اتفاقي، آسيب‌پذيرترند.
بنا بر اعلام مركز اطلاع‌رساني داروها و سموم، در صورتي كه كودك شما ماده‌اي غيرخوراكي را بلعيد، با مركز اورژانس و يا مركز كنترل مسموميت‌ها با شماره تلفن 09646 تماس بگيريد.


نوشته شده در   سه شنبه 4 آبان 1389  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode