ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : يکشنبه 7 مرداد 1403
يکشنبه 7 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : دوشنبه 3 آبان 1389     |     کد : 10688

سيگاري‌ها، بيماري‌هاي پوستي و زخم در انگشتان پا را جدي بگيرند!

چرا كه مصرف سيگار علاوه بر اثرات تهديد كننده بر ارگان‌هاي داخلي از جمله قلب و ريه با تاثير بر پوست منجر به پيري زودرس پوست شده و كاهش كيفيت زندگي را به دنبال دارد .

چرا كه مصرف سيگار علاوه بر اثرات تهديد كننده بر ارگان‌هاي داخلي از جمله قلب و ريه با تاثير بر پوست منجر به پيري زودرس پوست شده و كاهش كيفيت زندگي را به دنبال دارد .
به گزارش سلامت نیوز تاثير سيگار بر روي پوست از دو طريق صورت مي‌گيرد؛ به طوري كه مصرف سيگار سبب پخش شدن مواد شيمايي مضر در محيط، خشكي سطح پوست، خارش و در نهايت اثر تخريبي بر پوست مي‌شود. همچنين سيگار با انقباض عروق خوني به كاهش جريان خون در بافت‌ها از جمله پوست منجر شده و كمبود اكسيژن و مواد مغذي اساسي پوست را سبب مي‌شود.
بر اساس اعلام دبيرخانه ستاد كشوري كنترل و مبارزه ملي با دخانيات، مطابق يافته‌هاي موجود، سيگار كاهش ذخيره ويتامين A در بدن را سبب مي‌شود. اين ويتامين نقش محافظت پوست در برابر عوارض مخرب موجود در سيگار را بر عهده دارد. در حين سيگار كشيدن جمع شدن دهان منجر به ايجاد چين و چروك‌هاي اطراف دهان و اطراف چشم‌ها مي‌شود.

تاثيرات سيگار بر پوست، مو و ناخن
تحقيقات نشان داده استعمال دخانيات آسيب‌هاي زير را بر روي پوست به دنبال دارد:
- ايجاد چين و چروك در پوست
- نازك شدن پوست و قابل مشاهده شدن رگ‌ها
- كاهش چربي زيرجلدي و در نهايت گودافتادگي گونه و كاسه چشم
- ريزش مو با الگوي مردانه
- نازك شدن صفحه ناخن، ضخيم شدن ناخن و تشديد چين‌هاي پوستي
- خاكستري شدن رنگ مو و سفيد شدن زودرس موها، تغيير رنگ پوست و ايجاد لكه‌هاي پوستي
- تحليل عضلات و آويزان شدن پوست
- ايجاد جوش‌هاي سرسياه معروف به جوش سيگاري‌ها يا جوش غيرالتهابي
- افزايش احتمال بروز نوعي بيماري پوستي به نام بيماري صدف يا پسوريازيس (بيماري پوستي وابسته به سيستم ايمني كه باعث بروز پوسته‌هاي نقره‌اي ضخيم در آرنج و زانو شده كه در صورت كنده شدن، زير آن نقاط خونريزي دهنده ديده مي‌شود. البته اين بيماري انواع مختلف دارد كه محل پوسته‌ها بر حسب نوع متفاوت است. اما در سيگاري‌ها اين بيماري به دليل تاثير اجزاي سمي سيگار بر سيستم ايمني شديدتر است)

سيگار و خطر 3 برابر شدن بيماري پوستي وابسته به سيستم ايمني
كاهش قدرت ارتجاعي و خشكي و پيري زودرس پوست و عدم توانايي در تعريف كارآمد، ممانعت از خنك شدن پوست نيز از ديگر عوارض استعمال دخانيات بر روي پوست است.
به گزار ش سلامت نیوز سرطان‌هاي غيرملانوماي پوستي از جمله سرطان‌هايي هستند كه در اثر استعمال دخانيات بوجود مي‌آيند. سيگار يكي از عوامل محيطي پيري زودرس پوست است. سيگار يا هر نوع از مواد دخاني به علت وجود نيكوتين و مونوكسيد كربن مانع ترميم پوست مي‌شود.
سيگار عامل خطر مهمي براي ايجاد يك بيماري خودايمني و عروقي به نام برگر است. در اين بيماري با ايجاد تنگي عروق، شريان‌ها و وريدهاي كوچك مسدود شده و منجر به ايجاد زخم‌هاي پوستي در انگشتان پا مي‌شود. انسداد عروق ايجاد شده با پيشرفت بيماري ناگزير به انتخاب درمان قطع پا براي ادامه حيات مي‌شود.
چهره سيگاري‌ها نيز به صورت چهره اخمو، خشن با چين و چروك‌هاي پوستي فراوان، تشديد خطوط پوستي وعميق شدن آنها تغيير مي‌كند.



نوشته شده در   دوشنبه 3 آبان 1389  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode